• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3187 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند

معاون اول رييس‌جمهور: ۳۰ ميليون نفر تحت‌ تاثير اثرات آلودگي هوا هستند

 معاون اول رييس‌جمهور با بيان اينكه هم‌اكنون ۳۰ ميليون نفر در كلانشهرها تحت تاثير اثرات ناشي از آلودگي هوا هستند، گفت: مشكلات زيست‌محيطي يك‌شبه به وجود نيامده و يك‌شبه حل نمي‌شود. به گزارش فارس، اسحاق جهانگيري با بيان اينكه بديهي است از نظر اقتصادي براي فايق آمدن به اين شرايط بايد سرمايه‌گذاري شود و شاهد افزايش توليد شويم، گفت: همزمان با وجود چنين معضلاتي، كشور با چالش‌هاي جدي در زمينه اجتماعي و زيست‌محيطي روبه‌رو است. امروز سراسر ايران از شرق تا غرب، شمال تا جنوب با مشكل كم‌آبي و خشكسالي روبه‌رو است.
معاون اول رييس‌جمهور با اعلام اينكه تهديدهاي زيست‌محيطي جدي است، ادامه داد: اين امر را مي‌توان در تالاب‌هايي كه در حال خشك شدن هستند و دشت‌هايي كه در حال فرونشستن ملاحظه كرد. پديده ريزگردها پديده‌اي جدي است و تعداد زيادي از شهرها و روستاهاي كشور را دربرگرفته كه از جمله مي‌توان به استان خوزستان و شهر اهواز به عنوان قطب مهم اقتصادي و صنعت كشور اشاره كرد. پديده ريزگردها پديده‌اي نيست كه يك روزه در ايران ايجاد شده باشد دولت به دنبال برنامه نمايشي و فريبكاري مردم نيست. جهانگيري با بيان اينكه منبع اصلي ريزگردها كشورهاي منطقه از جمله عراق، سوريه و عربستان سعودي هستند، ادامه داد: در اين زمينه بايد برنامه جامعي تهيه شود و كشورهاي منطقه در اين زمينه گفت‌وگو كنند. هم‌اكنون
30 ميليون نفر تحت تاثير آلودگي ناشي از هوا در كلانشهرهاي كشور قرار گرفته‌اند و زندگي و سلامت مردم تحت‌تاثير اين آلودگي‌ها قرار گرفته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها