• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3983 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ دي

بارسلونا ال‌كلاسيكو را 3 بر صفر برد و فاصله با رئال را به 14 امتياز رساند

تحقير در سانتياگو برنابئو

رسول مجيدي

 

رئال مادريد صفر – بارسلونا 3. نبرد سانتياگو برنابئو را آبي‌واناري‌ها بردند، آن هم با اختلاف سه گل. حالا اختلاف دو رقيب ديرينه در جدول لاليگا به 14 امتياز رسيده است. البته رئال يك بازي كمتر دارد اما حتي اگر بازي عقب‌افتاده‌اش را هم ببرد باز اختلاف با بارسا دو رقمي است. با اين امتيازات بارسلونا در صدر جدول است و رئال مادريد فعلا در جايگاه چهارم. مادريد كه همين چند روز پيش قهرمان جام‌باشگاه‌هاي جهان شد اين روزها در فوتبال اسپانيا اصلا حال و روز خوبي ندارد و تعطيلات كريسمس سختي را انتظار مي‌كشد. در آن سوي ميدان اما بارسايي‌ها بهترين هديه ممكن را در آستانه سال نو ميلادي به هواداران‌شان دادند تا با خيالي آسوده به تعطيلات آخرسال فكر كنند.
ديروز در سرتاسر جهان حرف اول را ال‌كلاسيكو مي‌زد. در توييتر 9 هشتگ از 10 هشتگ ترندشده ظهر، مربوط به بازي ال‌كلاسيكو و ستاره‌هاي حاضر در آن بود. رئال مادريد و بارسلونا پرهوادارترين تيم‌هاي جهان در اين شبكه اجتماعي هستند. در توييتر تيم زين‌الدين زيدان ۲۸ ميليون و تيم ارنستو والورده ۲۶ ميليون دنبال‌كننده دارد. رونالدو هم كه به تازگي اعلام كرده بهترين بازيكن تاريخ فوتبال است، بيشترين دنبال‌كننده را در بين بازيكنان دارد. گرچه او ديروز حرفي براي گفتن نداشت و يك موقعيت صددرصد را با سايه‌زني هدر داد. رونالدو اين روزها در فرم مطلوبي قرار ندارد و قافيه را كاملا به مسي باخته. مسي ديروز با گلي كه از روي نقطه پنالتي زد، تعداد گل‌هاي خودش در لاليگا به رئال مادريد را به عدد 17 رساند. در تاريخ لاليگا هيچ بازيكني نتوانسته بيشتر از مسي به تيم رئال مادريد گل بزند. او البته با زدن 15گل در 10 بازي اخيرش در لاليگا، يك ركورد ديگر را هم شكست و از اين حيث هم ركورددار شد.
در اين بين ساعت پخش بازي كه به دليل اسپانسرهاي شرق آسيا تغيير پيدا كرده بود و در ظهرگاه مادريد برگزار مي‌شد، روي تماشاگران فراوان بازي تاثير گذاشته بود و اين بازي تاريخي را پرتماشاگرتر از هميشه ساخته بود. موندو دپورتيوو، روزنامه معروف چاپ بندر بارسلون ديروز تيتر زده بود: «ال‌كلاسيكوي جهاني» و نوشته بود ساعت پخش به گونه‌اي است كه در بيشتر نقاط دنيا بازي تماشاگر داشته باشد.
اين بازي البته جدال گران‌ترين‌هاي جهان با يكديگر هم بود. براساس اطلاعات مندرج در سايت ترانسفرماركت، يازده بازيكن حاضر در تركيب اصلي رئال حدودا 503 ميليون يورو ارزش داشتند و ارزش يازده بازيكن حاضر در تركيب اصلي بارسا حدودا 480 ميليون يورو بود.
ديروز زيدان براي اين بازي اين تركيب را به ميدان فرستاد: ناواس، راموس، واران، كارواخال، مارسلو، مودريچ، كاسيميرو، كوواچيچ، كروس، رونالدو و بنزما. سورپرايز او براي اين مسابقه، بازي ندادن به ايسكو بود. كواچيچ جاي ايسكو بازي كرد تا تحليلگران بنويسند: «هدف زيدان كنترل مسي توسط ستاره كروات است. كوواچيچ در سوپركاپ اسپانيا كه چند ماه پيش برگزار شد، به خوبي از عهده مهار مسي بر آمده بود.» با اين همه اين مهم اصلا در زمين بازي به نمايش در نيامد و مسي تاثيرگذاري قابل توجهي در زمين داشت.
تركيب بارسلونا اما قابل پيش‌بيني بود. ارنستو والورده با اين تركيب به مصاف رئال مادريد رفت: تراشتگن، سرجي روبرتو، پيكه، فرمالن، آلبا، بوسكتس، راكيتيچ، اينيستا، پائولينيو، مسي و سوارز.  اين بازي حاشيه هم كم نداشت. از جمله اينكه بارسلونايي‌ها براي رئال كه به تازگي قهرمان جام‌باشگاه‌هاي جهان شد، تونل افتخار تشكيل ندادند. آنها از قبل هم گفته بودند چنين كاري نمي‌كنند. رئالي‌ها البته قبل بازي جام‌شان را به نمايش گذاشتند تا هواداران‌شان حسابي به وجد بيايند. رئال مادريد مسابقه را بهتر آغاز كرد. رونالدو يك‌بار در موقعيت آفسايد به گل رسيد و يك‌بار ديگر هم سايه توپ را زد تا رئال به گلي نرسد.
از دقيقه 25 بارسا رفته رفته بر بازي مسلط‌تر شد و اين تيم يكي دو موقعيت خطرناك داشت كه مهم‌ترين آنها توسط پائولينيو به هدر رفت. با اين همه تراشتگن تا قبل از گل اول بارسلونا در نيمه دوم، ستاره زمين بود و چندباري مانع به گل رسيدن مادريدي‌ها شد.
در نيمه دوم اين‌بارسايي‌ها بودند كه توپ و ميدان را در اختيار گرفتند و رئال تدافعي‌تر ظاهر شد. بارسلونا در دقيقه 52 با فرار جوردي آلبا از سمت چپ و پاس عرضي او براي لوئيس سوارس يك موقعيت جدي گلزني به دست آورد كه با واكنش كيلور ناواس به جايي نرسيد، البته دو دقيقه بعد بارسلونا سرانجام مزد بازي برترش را گرفت وقتي قفل دروازه‌ها در دقيقه 53 توسط لوئيس سوارس شكست. اين حركت با بازيسازي سرخيو بوسكتس در يك سوم دفاعي بارسلونا آغاز شد، با پيشروي ايوان راكيتيچ به نيمه و يك سوم دفاعي رئال مادريد ادامه پيدا كرد. توپي كه هافبك كروات پيش برد، در سمت راست محوطه جريمه به سرخي روبرتو رسيد و او با پاسي عرضي لوئيس سوارس را با كيلور ناواس تك به تك كرد و مهاجم اروگوئه‌اي كار را تمام كرد. در ادامه بارسلونا از زدن گل دوم نااميد نشد و به حملاتش ادامه داد در دقيقه 62 كارواخال مجبور شد با دست از زدن گل بارسلونا جلوگيري كند تا هم خودش اخراج شود و هم يك پنالتي را تقديم به مسي و يارانش بكند. مسي اين پنالتي را به راحتي گل كرد تا حساب كار دو بر صفر شود. در آخرين دقيقه از وقت‌هاي تلف شده نيمه دوم در حالي كه دو تيم براي رفتن به رختكن آماده مي‌شدند، الكسي ويدال با پاس گل مسي، سومين گل بارسلونا را به ثمر رساند تا بارسلونا قاطعانه فاتح ال‌كلاسيكو شود. حالا بارسلونا جدي‌ترين مدعي براي فتح لاليگاست و به نظر مي‌رسد حتي رئال هم نمي‌تواند مانع قهرماني‌ها آنها شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون