• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3983 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ دي

مقبول درون، مردود برون

پولادگر، رييسي كه ماند

وحيد جعفري

انتخابات فدراسيون تكواندو برگزار شد و همانطور كه قابل پيش‌بيني بود محمد پولادگر، يك بار ديگر كرسي رياست اين رشته المپيكي را در حالي به دست گرفت كه او اين روزها و در اين دوره، بيشتر از تمام اين سال‌هايي كه در تكواندو بوده در معرض انتقاد قرار دارد؛ از همين رو انتظار مي‌رفت حداقل به دليل عملكرد ضعيفي كه در چند سال اخير داشته، خود وارد گود نشود؛ اما او كه در اين چند سال نمره قبولي از خانواده تكواندو نگرفته است، به دليل مقبوليتي كه نزد مديران ورزشي دارد براي حضور در انتخابات با چراغ سبز مسوولان وزارت مواجه شد تا برخلاف انتظار در مجمع حضور يافته و براي چهار سال ديگر رييس فدراسيون تكواندو شود.
سال‌هاي زيادي از حضور پولادگر در تكواندو مي‌گذرد؛ او در تمام اين سال‌ها تلاش كرده تا تكواندو موفق باشد و در دوره‌اي هم اين طور بود؛ اما مگر يك فرد هرچقدر هم خلاق و با برنامه مي‌تواند اين اندازه ايده خوب و مناسب براي موفقيت داشته باشد كه اين همه سال در راس يك فدراسيون ورزشي قرار گيرد؟! پولادگر هرچقدر هم مدير و مدبر بوده باشد؛ اما ديگر دوران مديريت او تمام شده است.  باور كنيد تاريخ مصرف مديريت پولادگر در تكواندو هم چند سالي است كه تمام شده و نبايد به دليل موفقيت‌هاي گذشته و روابط اين روزهايش با وزارت ورزش او را ابقا كرد. با اين كار فقط به روند رو به نزول اين رشته كمك كرده و به اختلاف در خانواده تكواندو دامن زده‌اند.
پولادگر تنها به دليل مقبوليت و رابطه‌ محدودي كه در حلقه نزديك به خود در تكواندو و البته وزارت ورزش دارد، يك‌بار ديگر رييس شد، وگرنه او ديگر آن مدير مورد علاقه خانواده تكواندو نيست و نمره مردودي نمره‌اي است كه افراد خارج از اين حلقه با او مي‌دهند. موضوعي كه بارها در مصاحبه‌هاي پيشكسوتان تكواندو مشاهده شد.
تكواندو يك ورزش المپيكي و مدال‌آور براي ايران است، از همين رو انتظار مي‌رود آقاي پولادگر برنامه‌‌اي مدون براي آينده اين ورزش مهم براي كشور ارائه كند و با استفاده از نيروهاي متخصص در جهت تحول در تكواندو گام بردارد تا ديگر شاهد روزمرگي در اين رشته پر مدال نباشيم. آن‌هم در شرايطي كه ديگر كشورهاي دنيا با استفاده از بهترين امكانات، گوي سبقت را از ايراني‌ها ربوده‌اند. تكواندو نياز به برنامه‌ريزي، استراتژي، هدف و نيروي متخصص دارد. هرچند روابط اين چيزها سرش نمي‌شود و اگر تكواندو شكست پشت شكست در كارنامه ثبت كند، اين رفاقت و لابي‌هاست كه حكم به بودن يا نبودن افراد مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون