• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3988 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۹ دي

مديرعامل شستا:

شماري از شركت‌هاي تحت پوشش در بورس واگذار مي‌شود

مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي گفت: خروج از بنگاهداري و واگذاري شماري از شركت‌هاي تحت پوشش در بورس از برنامه‌هاي اساسي شستا است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي، مرتضي لطفي در اولين نشست هم انديشي مديران سابق شستا با بيان اين مطلب، برنامه‌هاي راهبردي دور جديد مديريت شستا را تبيين كرد و گفت: چابك‌سازي و تعديل هلدينگ‌هاي تحت پوشش به پنج هلدينگ و اصلاحات ساختاري به ويژه شايسته سالاري و بهره مندي از نيروهاي با تجربه و جوان از ديگر برنامه‌هاي در دست اقدام شستا است.
وي اظهار داشت: تحقق برنامه‌‌هاي گسترده مقام عالي وزارت به ويژه ماموريت‌هاي محوله به شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي تنها با خرد جمعي و همكاري همه دستگاه‌ها به ويژه بهره‌گيري از تجربيات ارزشمندتمامي مديران به ويژه مديران خدوم گذشته شستا محقق خواهد شد. وي با دعوت از تمامي مديران عامل سابق شستا بر همدلي و همزباني و بهره‌گيري از تجربه و تمام ظرفيت‌هاي موجود جهت تحقق اهداف تبيين شده اين شركت تاكيد كرد. ‎
وي افزود: براي رقابت در اندازه اقتصاد بين‌المللي چاره‌اي نداريم جز رفتن به سمت ادغام شركت‌هاي كوچك هر صنعت وايجاد شركت‌هاي بزرگ رقابت پذير در عرصه بين‌المللي كه اين كار را ما شروع كرده‌ايم. ‎در ادامه كرامتي معاون برنامه‌ريزي و توسعه شستا با ارايه گزارشي به معرفي شستا وتبيين اهداف، سياست‌ها و راهبردهاي شركت در افق 1401 پرداخت.
‎در اين جلسه كه با حضور دكتر تركان رييس هيات‌مديره و معاونان شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي و 8 تن از مديران عامل سابق شستا از 4 تا 30 سال سابقه مديريت در مجموعه‌هاي مختلف به ويژه در بزرگ‌ترين هلدينگ كشور شامل آقايان ناصري، يزدانجو، آذربادگان، آيت‌اللهي، فياض بخش، يارمحمد و سعيدي برگزار شد، هر يك به تبيين مشكلات و مسائل شستا و نيز بيان ديدگاه‌ها و تجربيات خود پيرامون موضوعات شستا در دوران مديريتي خود پرداختند.
سند چشم‌انداز پنج ساله، روابط شستا با هلدينگ‌ها از منظر اختيارات و انتظارات و همچنين تنظيم آيين‌نامه‌ها و حدود اختيارات مديرعامل، تاكيد بر عدم تمركز بر گذشته، رويكرد آينده نگري، هزينه‌هاي سنگين مالي، توجه به تامين مالي از منابع خارجي با توجه به پتانسيل شستا، ايجاد صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري مشترك بين‌المللي، ارتباط سازمان تامين اجتماعي با شستا، شستا درگاه ورود تكنولوژي و سرمايه به كشور، اثربخشي ادغام شركت‌هاي مشابه به منظورارتقاي توانمندي‌هاي شركت‌ها درسطح ملي، لزوم اداره شركت‌ها با رويكردعلمي، اجراي دقيق برنامه خروج از بنگاهداري، رد فشارهاي سنگين سازمان تامين اجتماعي به شستا جهت تامين سريع نقدينگي، درك منطقي ظرفيت‌ها و وظايف شستا، نقش مهم هيات‌مديره كنوني شستا در برقراري روابط منطقي با سازمان تامين اجتماعي، مذاكرات جمعي مديران با وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سازمان تامين اجتماعي به منظورجلوگيري يا كاهش دخالت نهادهاي نظارتي و اطلاعاتي ازجمله مهم‌ترين موارد مورد اشاره مديران مدعو بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون