• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3992 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ دي

تمديد مهلت ارسال مقالات كنفرانس ملي فرهنگ سازماني

دومين كنفرانس ملي فرهنگ ‌سازماني با رويكرد اخلاق حرفه‌اي و دومين جايزه مسووليت‌ اجتماعي مديريت، توسط انجمن مديريت ايران و همكاري دانشگاه خاتم و با مشاركت و حمايت سازمان‌ها و نهادهاي مختلف علمي و اقتصادي و به رياست دكتر مجيد قاسمي، رييس هيات‌مديره انجمن مديريت ايران و رييس دانشگاه خاتم و با همكاري بانك‌پاسارگاد، درتاريخ‌هاي 24 و 25 بهمن سال 1396 برگزار خواهد شد. به‌گزارش روابط عمومي بانك‌پاسارگاد، دكتر آذر صائميان دبير اين كنفرانس با اعلام اين خبر گفت: توسعه و ترويج فرهنگ سازماني مبتني بر اخلاق حرفه‌اي در نظام فكري فردي، سازماني و اجتماعي، دستيابي به ارزش‌ها و الگوهاي مناسب رفتار حرفه‌اي در توسعه پايدار و ارايه آخرين دستاوردهاي علمي و كاربردي در فرهنگ‌سازماني با رويكرد اخلاق حرفه‌اي از اهداف برگزاري اين كنفرانس است. وي در ادامه با اشاره به محورهاي كنفرانس كه در سه گروه حوزه فردي، حوزه سازماني و حوزه اجتماعي طبقه‌بندي مي‌شوند، افزود: روانشناسي اخلاق فردي، سبك زندگي و رفتار مبتني بر اخلاق، شاخص‌هاي توسعه اخلاقي، قوانين طلايي اخلاق فردي (Golden Rules) و چالش‌هاي ارزشي، اخلاقي و راهكارهاي بهبود آن در حوزه فردي، ابعاد و مولفه‌هاي نظام اخلاقي– فرهنگي در سازمان‌ها، منشور اخلاقي و نحوه تدوين آن، راهبردهاي فرهنگ سازماني مبتني بر كسب تعالي اخلاقي، الگوسازي و توسعه اخلاق حرفه‌اي در مديران بخش دولتي- خصوصي، ارزيابي و حسابرسي فرهنگي و ارزشي در سازمان‌ها و مباني اخلاقي فناوري‌ها (فناوري‌هاي همگرا در چارچوب توسعه پايدار) در حوزه سازماني، اخلاق و محيط‌زيست، راهبردهاي اخلاق در مسووليت اجتماعي، ابعاد و مولفه‌هاي شهروند حرفه‌اي (حقوق شهروندي- رفتار شهروندي)، اخلاق در رسانه‌ها و فضاي مجازي و اخلاق، اقتصاد، قانون در حوزه اجتماعي از مولفه‌هاي اين كنفرانس هستند.
رييس شوراي سياستگذاري مجله مديريت، همچنين با اشاره به برگزاري دومين جايزه مسووليت اجتماعي مديريت، كه همزمان با كنفرانس ملي فرهنگ سازماني برگزار مي‌شود، چهار محور اصلي اين مهم را برشمرد و ادامه داد: مسووليت مديريت، مسووليت اقتصادي (سودآوري كه فلسفه وجودي شركت است)، مسووليت قانوني (پيروي از قوانين كه مشخص‌كننده ميزان پايبندي و تعهد سازمان‌ها به قوانين و مقررات است)، مسووليت اخلاقي (ميزان تعهد و پايبندي به موضوعات اخلاقي به عنوان مهم‌ترين بخش از عملكرد كه ساير مسووليت‌ها را نيز تحت‌الشعاع خود قرار مي‌دهد) و مسووليت داوطلبانه و بشردوستانه از محورهاي مسووليت‌هاي اجتماعي هستند. در جايزه مسووليت اجتماعي مديريت، 20 زيرمعيار از اين 5 محور در سازمان‌ها مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.
وي در ادامه با اشاره به اين نكته كه موضوع اخلاق حرفه‌اي با فرهنگ سازماني عجين است، اظهار داشت: نهادينه‌سازي اخلاق حرفه‌اي، پيش‌شرط موفقيت سازمان‌ها است و اشاعه آن مي‌تواند به تقويت فرهنگ سازماني كمك كند.
وي با بيان اينكه رعايت اصول اخلاقي به مزيت رقابتي سازمان‌ها كمك مي‌كند، افزود: اگر هدف‌هاي اخلاقي را به خوبي شناسايي كنيم و به عنوان اصول پايه اخلاق حرفه‌اي قرار دهيم، مي‌توانيم به پايبندي سازمان‌ها به مسووليت‌هاي اجتماعي، اميدوار باشيم.
صائميان با تاكيد بر اين نكته كه 500 شركت برتر دنيا پايبندي خود را به موضوعات مسووليت اجتماعي و اخلاق حرفه‌اي در قالب تدوين و اجراي استراتژي‌هاي سازماني نشان داده‌اند، تصريح كرد: در دومين كنفرانس فرهنگ سازماني، مفاهيم ساده در اخلاق حرفه‌اي مديريت تبيين خواهد شد؛ موضوعاتي كه اكنون به چالش مهم بهره‌وري و اثربخشي سازمان‌ها تبديل شده‌اند .
وي از مسووليت‌پذيري، پاسخگويي، داشتن حق دسترسي به اطلاعات و انتخاب، عدالت و انصاف، سلامت اداري، شفافيت، استقلال حرفه‌اي، خودفهمي، بي‌طرفي و... به عنوان برخي از اين مفاهيم ياد كرد و گفت: با عميق شدن در مفاهيم اخلاق حرفه‌اي، سازمان مي‌تواند در بحث حرفه‌اي شدن، به شرايط مطلوبي دست پيدا كند.
دبير كنفرانس ملي فرهنگ سازماني با ذكر تعريف كوتاهي از اخلاق حرفه‌اي تاكيد كرد: اخلاق حرفه‌اي مي‌گويد كه شما حق داريد و من به عنوان سازمان، وظيفه دارم تا به نيازها و خواست‌هاي شما پاسخگو باشم.
به گفته وي، در اخلاق حرفه‌اي بايد فراتر از معيشت زندگي فكر كنيم و فرد بايد نيازهاي جامعه را به نيازهاي خود ترجيح دهد. دبير كنفرانس فرهنگ‌سازماني با بيان اين نكته كه بايد روي بحث فرهنگ سازماني كار جدي انجام دهيم تا نتايج آن را در فعاليت سازمان‌ها مشاهده كنيم، افزود: فرهنگ در عقايد، باورها و هنجارها نهفته است و مي‌تواند به رشد فردي و سازماني ما كمك كند.
وي بيشترين ضعف سازمان‌ها را ناشي از نپرداختن به مسووليت مديريت عنوان كرد و تصريح كرد: بالاترين امتياز در اين دومين جايزه مسووليت اجتماعي مربوط به حوزه مسووليت مديريت و اقتصادي خواهد بود. چرا كه اگر سازماني به اين بخش توجه ويژه كند، خود به خود مسووليت‌ اجتماعي در حوزه بشردوستانه را نيز انجام خواهد داد. وي با اشاره به اين نكته كه ارزيابي جايزه مسووليت اجتماعي در سازمان‌هاي دولتي با بخش خصوصي يا عام‌المنفعه تفاوت دارد، اعلام كرد كه از موسسات عام‌المنفعه و خيريه بابت ثبت‌نام در جايزه مسووليت اجتماعي مديريت، هزينه‌اي دريافت نخواهد شد و اين موسسات به‌صورت رايگان مميزي خواهند شد.
دكتر صائميان با تاكيد بر اين نكته كه ارزيابي‌ها متعهدانه و مسوولانه خواهد بود، تصريح كرد: ارزياباني براي ارزيابي و مميزي انتخاب خواهند شد كه خوشنام، حرفه‌اي و داراي سوابق ارزيابي در جوايز معتبر بوده و به مفاهيم مسووليت اجتماعي آشنايي كامل داشته‌باشند. وي با اشاره به اين نكته كه مهلت ارسال مقالات به اين كنفرانس تا پايان دي ماه سال جاري تمديد شده است ادامه داد: تمامي مقالات پذيرفته‌شده در كنفرانس ملي فرهنگ سازماني، به‌صورت رايگان در پايگاه استنادي جهان اسلام (ISC) و سيويليكا (CIVILICA) نمايه و منتشر خواهد شد. وي همچنين خاطرنشان كرد: در عين حال ارايه تجربيات مديران موفق در فرهنگ سازماني، ارايه مقالات برتر دانشجويي و برگزاري پنل‌هاي تخصصي و كارگاهاي آموزشي از برنامه‌هاي جانبي اين كنفرانس خواهند بود. وي ادامه داد: مكاتباتي با آقاي پروفسور دانيل دنيسون و پروفسور ادگار شاين داشتيم و اميدوار هستيم كه بتوانيم از سخنراني اين اساتيد در كنفرانس بهره بگيريم. وي همچنين از بانك‌پاسارگاد و شركت‌هاي سرمايه‌گذاري پارس‌آريان، ميدكو، فناپ، داتين، خدمات ارزي و صرافي پاسارگاد، بيمه‌پاسارگاد، گروه ارزش‌آفرينان پاسارگاد، نسيم سلامت پاسارگاد، ليزينگ پاسارگاد، گسترش انرژي پاسارگاد و بيمه اتكايي ايرانيان به عنوان حاميان مالي طلايي و دانشگاه‌هاي خاتم، خواجه نصيرالدين‌طوسي، شهيد بهشتي، پيام‌نور و قم و 10 انجمن علمي و مديريتي و... به عنوان حاميان معنوي اين كنفرانس نام‌برد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون