• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4031 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن

مسوول اردوگاه كوهنوردي شهيد مطهري دنا ياسوج:

امكان صعود نيست

گروه اجتماعي| منوچهر محمد حسيني، از كوهنوردان پيشكسوت ياسوج و مسوول اردوگاه كوهنوردي شهيد مطهري دنا درگفت‌وگو با «اعتماد» درخصوص وضعيت صعود در رشته كوه‌هاي دنا گفت: اين كوه و قسمتي كه محدوده پيش‌بيني شده براي سقوط هواپيماست، از لحاظ كوهنوردي منطقه سختي است. گرچه تاكنون كوهنوردان زيادي به آن صعود كرده‌اند.

وي همچنين ادامه داد: اما در شرايط كنوني و با وجود بوران و كولاك منطقه، صعود به اين كوه واقعا اگر غيرممكن نباشد، بسيار مشكل است.

اين كوهنورد قديمي با ذكر اينكه ارتفاع عمودي منطقه احتمالي سقوط هواپيما با زمين 3تا 4 كيلومتر است در مورد اقدامات صورت گرفته براي اعزام تيم‌هاي كوهنوردي به منطقه گفت: تيم‌هاي زيادي از هيات كوهنوردي، هلال احمر و... و از شهرهاي مختلفي چون اصفهان، ياسوج وديگر شهرها به منطقه اعزام شده‌اند ولي مشكل اينجاست كه به خاطر شرايط بد جوي به اين كوهنوردان اجازه صعود داده نشده است.

محمد حسيني با ذكر اينكه از اين اردوگاه نيز يك تيم زبده 10 نفره از بهترين يخ‌نوردان ياسوجي به منطقه اعزام شده‌اند، گفت: ولي آنها نيز اجازه ورود به محدوده عملياتي را پيدا نكرده‌اند و همچنان در پايين كوه مستقر هستند. به گفته وي، تا زمان روشن شدن مجدد هوا و همچنين بهتر شدن شرايط جوي امكان صعود و جست‌وجوي تيم‌هاي كوهنوردي وجود ندارد و چاره‌اي جز انتظار نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون