• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3191 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند

محسن رهامي:

خاصيت اصولگرايي ميانه‌روي است و با تندروي سنخيتي ندارد

محسن رهامي، رييس كميته انتخاباتي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات پيرامون تلاش اصولگرايان براي وحدت درون گروهي گفت: دعوت اصولگرايان از جبهه پايداري يك امر تشكيلاتي است و اصل مثبت و منفي ديدن مسائل سياسي مانند مسائل اخلاق و ارزشي و ديني نيست بلكه بايد ديد سياست چه چيزي را ايجاب مي‌كند.
وي در گفت‌وگو با ايسكانيوز با اشاره به انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 و شكست اصولگراها گفت: اصولگرايان براي ترميم آسيب ديدگي وپراكندگي خود در تلاشند تا به مركزيت برسند، لذا با توجه به از بين رفتن شيخوخيت و ريش سفيدي مرحوم آيت‌الله مهدوي‌كني، آنها سعي در متمركز كردن اردوگاه اصولگرايي دارند. رييس كميته انتخاباتي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با اشاره به ظهور جبهه پايداري در جريان اصولگرايي گفت: اشكالي كه در احياي اردوگاه اصولگرايي وجود دارد اين است كه برخي چهره‌هاي اصولگرايي كه بعداً به اين جريان به عنوان جبهه پايداري پيوستند و بيشتر از طيف قم و دفتر آقاي مصباح و موسسه پرتو بودند، با جريان اصولگرا و سنتي سنخيتي ندارند. وي در تصريح اصولگرايي عنوان كرد: خاصيت اصولگرايي اعتدال و ميانه‌روي است و ما آنچه از بزرگان فقيد اصولگرايي مانند آيت‌الله مهدوي‌كني و عسگراولادي و همچنين افرادي مانند حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني كه به آن جبهه تعلق داشتند برداشت كرديم، مشي ميانه روي و اعتدال و پرهيز از تندروي و شتاب زدگي بود.
رهامي افزود: بخش عمده‌اي از جريان پايداري و شاگردان آقاي مصباح در جهت عكس جريان اعتدال اصولگرايي حركت مي‌كنند و اختلاف نظر و مشي دارند، بنابراين جمع كردن دو جريان متعارض و متناقض كار مشكلي است. وي با بيان اينكه در حال حاضر سياست ايجاب مي‌كند تا اصولگرايان با جريان‌هاي تندروي داخلي وحدت كنند، بيان كرد: حق طبيعي اصولگرايان است كه اردوگاه خود را متمركز كنند اما عملي شدن آن تا زماني كه صفت افراط و تفريط از جبهه پايداري حذف نشود عملاً اتفاق نمي‌افتد؛ مگر اينكه جريان اصولگرايي معتدل و سنتي از معيارهاي اصولگرايي خود دست بردارند و مشي تندروي را كه با ماهيت آنها در تعارض است پيش بگيرند، يا اينكه جريان پايداري از تندروي و افراطي‌گري‌هاي خود دست بردارند.
رهامي با بيان اينكه در حال حاضر بقاي پايداري‌ها در تندروي است، گفت: پايداري‌ها نه سابقه سياسي نسبت به جريان‌هاي اصولگرايي دارند و نه تاييد‌هايي را كه از اوايل انقلاب حضرت امام خميني درباره شخصيت‌هاي اصولگراها مطرح كردند به همراه دارند.
رييس كميته انتخاباتي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در پاسخ به اينكه آيا آيت‌الله يزدي مي‌تواند در بين اصولگرايان وحدت ايجاد كند، گفت: در حال حاضر هيچ كدام از شخصيت‌هاي اصولگرا خلأ وجود آيت‌الله مهدوي كني را نمي‌توانند پر كنند، بنابراين ريش سفيدي اشخاص حاضر در صحنه اصولگرايي موجب حل اختلافات اصولگرايان نخواهد شد، همان‌طور كه آيت‌الله مهدوي‌كني در زمان حيات خود در انتخابات 92 نتوانست اختلاف چند شعبه اصولگرايان را حل كند، در حال حاضر هم بعيد مي‌دانم اصولگرايان به اجماع برسند. رهامي با بيان اينكه بخش عمده‌اي از اصولگرايان مشي دولت گذشته را انحرافي مي‌دانند و به آن اعتراض دارند تصريح كرد: شكاف بين اصولگرايان عميق‌تر از اين است كه با ريش سفيدي و پا در مياني يك نفر بتوانند كنار هم كار كنند. رييس كميته انتخاباتي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات تاكيد كرد: آسيب‌هايي كه جريان افراطي پايداري و اطرافيان احمدي‌نژاد و هواداران مصباح‌يزدي به جريان اصولگرايي محافظه‌كار زدند عميق است و بعيد مي‌دانم در شرايط فعلي قابل ترميم باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها