• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3191 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند

خبـــر كوتاه

حمايت صريح حسينيان از احمدي‌نژاد

پس از ايجاد شكاف ميان جبهه پايداري و تفكيك دو جريان قم و تهران اين حزب، حالا اعضاي شاخه تهران كه عموما ديگر عضو رسمي در حزب پايداري نيستند به حمايت صريح‌تري از محمود احمدي‌نژاد مي‌پردازند. روح‌الله حسينيان، عضو ارشد اين جريان روز گذشته در اظهاراتي كه سايت تابناك منتشر كرد، اظهار داشت:
  آنچه از كف جامعه پيداست، شور و شعفي است كه انتخابات آينده كشور با حضور احمدي‌نژاد پيدا مي‌كند و قاطبه مردم به ايشان راي خواهند داد. حسينيان همچنين مي‌گويد: من تصور مي‌كنم ايشان در صورت كانديداتوري در انتخابات مي‌تواند دوباره رييس‌جمهور باشد و راي لازم براي اين موضوع را دارد.
  خيلي‌ها ممكن است نزديك و نماينده يك گفتمان باشند اما آن مقبوليت لازم را نداشته باشند و نتوانند موج لازم را ايجاد كنند. احمدي‌نژاد از جمله افرادي است كه مي‌تواند موج ايجاد كند.
   احمدي‌نژاد يك پايگاه مردمي دارد و بدون توجه به گروه‌ها و نخبگان سياسي خودش مي‌تواند با بدنه مردم رابطه برقرار كرده و در بين آنها موج ايجاد كند. احمدي‌نژاد كسي است كه توان ايجاد يك بسيج عمومي بين مردم را دارد.

حزب اسلامي كار بناي حضور مستقل در انتخابات را ندارد

علي تقي حسيني، سخنگوي حزب اسلامي كار: هماهنگي‎هاي لازم در درون چارچوب اصلي حزب براي حضور در انتخابات مجلس آغاز شده و ما چارچوب اصلي نحوه حضور خود در انتخابات را تهيه كرده‌ايم. با توجه به اينكه حزب اسلامي كار از احزاب زيرمجموعه شوراي هماهنگي اصلاحات محسوب مي‌شود از اين رو درصدد هستيم در چارچوب اين شورا و اقدامات آنها در انتخابات وارد عمل شويم و بناي حضور مستقل در انتخابات را نداريم.  (ميزان)

موافقت كميسيون ماده ۱۰ احزاب با اصل تقاضاي حزب «مجمع اصولگرايان قم»

حسينعلي اميري، سخنگو و قائم‌مقام وزير كشور با اشاره به برگزاري كميسيون ماده 10 احزاب گفت: در جلسه مذكور اعضا صرف يك پرونده را كه مربوط به مجمع اصولگرايان قم بوده بررسي كرده است، كه با اصل تاسيس اين حزب موافقت شده البته حزب مذكور با توجه به كلي بودن عنوانش بايد عنوان حزب را اصلاح كند. وي تصريح كرد: در جلسه كميسيون ماده 10 احزاب، پرونده حزب اتحاد ملت در دستور كار قرار نداشت كه بخواهد از سوي اعضا بررسي شود. (نسيم)

بايد مسووليت‌هاي اقتصادي به بدنه جامعه منتقل شود

علي اماني، قائم مقام دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: دولت بزرگ‌ترين بدهكار مالياتي كشور است كه از دادن ماليات فرار مي‌كند. يك‌سال از نسخه عملياتي رهبر معظم انقلاب براي اقتصاد بيمار ايران مي‌گذرد. «اقتصاد مقاومتي» امروز به عنوان مدل بومي و الگويي كارآمد كه مي‌تواند كشور را در مقابل هر‌گونه تحريم و تهديد مصون داشته و به قله‌هاي پيشرفت برساند؛ در دستان اقتصاددانان كشور است. تحقق اهداف اين مدل اقتصادي نيازمند نقش مكمل مردم و دولت در كنار يكديگر است. مرحوم اماني در نطق پيش از دستور در دوره دوم مجلس شوراي اسلامي خواستار اجراي اصل 44 قانون اساسي شدند كه همان موقع عده‌اي در مجلس با وي مخالفت كرده و حتي توهين كردند تا جايي كه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني آن روز را روز تلخ مجلس ناميدند. (فارس)

فعاليت‌هاي جمعيت وفاداران براي انتخابات مجلس

حبيب‌الله بوربور، قائم‌مقام جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي: فعاليت‌هاي مطالعاتي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي براي حضور در انتخابات مجلس نهم آغاز شده است. همايش استاني جمعيت وفاداران با موضوع حضور در انتخابات مجلس نهم با حضور مديران و دبيران استاني برگزار شد و در مجموع ما به اين نتيجه رسيديم كه در قالب جبهه پيروان خط امام و رهبري فعاليت‎هاي خود را براي حضور در انتخابات آينده آغاز كنيم. در حال حاضر با توجه به اينكه زمان زيادي تا انتخابات مجلس باقي مانده است جمعيت وفاداران تنها به صورت مستقل فعاليت‌هاي مطالعاتي خود را در سطح كشور پيرامون انتخابات مجلس براي شناسايي افراد داراي صلاحيت آغاز كرده است اما به‌طورحتم در تعيين افراد نهايي براي حضور در ليست انتخابات تابع نظر جبهه پيروان خواهد بود. (ميزان)

درخواست مجوز «مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب»

عضو كميسيون ماده 10 احزاب گفت: مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب از چندي پيش براي صدور مجوز به كميسوين ماده 10 احزاب درخواست داده اما هنوز بررسي آن در دستور كار قرار نگرفته است. مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب از چندي پيش براي صدور مجوز به كميسيون ماده 10 احزاب درخواست داده اما هنوز بررسي آن در دستور كار قرار نگرفته است. وي تاكيد كرد كه كميسيون ماده 10 احزاب براي صدور مجوز يا عدم آن به تشكل‌ها و احزاب سياسي مُر قانون را مدنظر دارد و صرفا بر اساس قانون مجوز فعاليت مي‌دهد. (فارس)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها