• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4054 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ اسفند

كسي منتظر شادي شما نيست

محمدعلي ابطحي

منتظر چه هستيد تا از عمرتان بهره خوب ببريد؟

انتظار چه واقعه‌اي را مي‌كشيد كه لذت ببريد و شادي بر لب‌هاتان باشد؟

منتظر هر چيزي هستيد، اما يك چيز هرگز منتظر نمي‌ماند و آن گذران عمر است. نمي‌توان عمر را و جواني را روي «پاوز» گذاشت. تا اوضاع متفاوت شود. ماه‌هاي گذر جواني در سال آينده هم مثل سال‌هاي قبل انگاري اصلا مشكلات را نمي‌بيند. سرش را مثل خر انداخته پايين و انگشتش را روي روز‌شمار و پايان هر روز فشار مي‌دهد و روزهاي عمر را يكي پس از ديگري رد مي‌كند.

چه توي سر بزنيم كه اوضاع خراب است و اين چه شانس فلاني است كه ما داريم و چه بشگن بزنيد چه روزهاي خوبي داريم، هيچ تفاوتي روي روز‌شمار نخواهد داشت. آغاز سال جديد معمولا وقتي است كه مي‌شود ياد‌آوري كرد كه روز شمار شوخي‌بردار نيست. شايد در كنار اين تلنگر بشود هم گفت حالا كه روز شمار زبان آدم سرش نمي‌شود.

هرچه داد بزنيم وايسا، بايد جواب وضعيتي كه به وجود آمده را بدهي، محل سگ هم نمي‌گذارد و آخر شب دستش را روي دكمه فشار مي‌دهد و يك روز ما را به پايان و مرگ نزديك مي‌كند، بياييد لج كنيد. هر چي او بي‌محلي مي‌كند، شما از عمر لذت بيشتر ببريد. اول و آخر اتفاقات بيروني كه به لذت و رشد شما آسيب مي‌زند. فرصت اينكه منتظر باشيد تا همه‌چيز خوب باشد يا خوب شود تا شما آرامش پيدا كنيد و بعد زمان را استارت جديد كنيد نداريد. اولا كي گفته چيزي فرق مي‌كند؟

تازه فرق كند، كي گفته كه به شكلي مي‌شود كه شما مي‌خواهيد و لذت بيشتري مي‌توانيد داشته باشيد؟

براي اميدوار بودن لازم نيست منتظر شرايط اجتماعي ماند.

خودتان به تنهايي در اين دنيا يك دنياييد. مراقب خودتان بايد باشيد.

شايد عصياني كه دهه هفتادي‌ها دارند به خاطر ‌خستگي از تغييراتي بود كه انتظارش را مي‌كشيدند و نمي‌شد. توصيه مي‌كنم در سال نو، فكر كنيد همه دنيا شما هستيد. خودتان مراقب شادي و اميد خودتان باشيد. نبوديد هم كسي غصه تان را نمي‌خورد. خودتان باز بايد آخر سال غصه خودتان را بخوريد.

سال ۹۷ را واقعا براي خودتان مبارك كنيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها