• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4056 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ فروردين

پيشخوان

جرياني كه احمدي‌نژاد را سر كار آورد صلاحيت ندارد

روزنامه جمهوري اسلامي در مقاله‌اي به موضوع تحركات احمدي‌نژاد و باندش پرداخته و با بيان اينكه «پيش‌بيني مسائل به قدري روشن بود كه هيچ نيازي به علم غيب، علم جفر و اسطرلاب نداشت» نوشته است: «سردمداران اين جريان اگرچه ماهيت‌شان بر همه روشن شد و اكنون هيچ جايگاهي در ميان مردم ندارند اما بايد توجه داشت در آن هشت سال سياه، فرهنگ مسمومي كه اينان در جامعه ترويج كردند هنوز هم وجود دارد، نشردروغ، آبرو بردن از انسان‌هاي شريف و خدوم، دشنام و هتاكي به محترمين، ترور شخصيتي، اختلاف و بدبيني، خود بزرگ بيني، انحصار طلبي و تنگ‌نظري از جمله اين رذايل اخلاقي است كه اين جريان با خود آورد و سال‌ها طول مي‌كشد تا از سطح جامعه زدوده و برچيده شود.»

در ادامه اين مقاله آمده است: «به گزافه نگفته‌ايم اگر بگوييم اينها قدرت پيدا كنند، تلگرام كه هيچ حتي تلفن ثابت را هم از مردم مضايقه مي‌كنند، فضاي مجازي در نگاه اينان «بلاي جان مردم است!» در حالي كه خود اين نگاه و تفكر، بزرگ‌ترين بلاي جان مردم شده و مانع از پيشرفت و توسعه اين كشور، مردم و انقلاب است. اينها چون توانايي مديريت و اجرا ندارند و زمان‌شناس نيستند به ناچار دربرابر پديده‌هاي نو همواره موضع منفي مي‌گيرند.»

روزنامه جمهوري اسلامي افزوده است: «بايد به مكتب و مباني حضرت امام باز مي‌گشتيم كه الحمدلله اين اقدام با دوانتخابات رياست‌جمهوري 92 و 96 به خوبي انجام شد و اين بازگشت در صورتي كامل خواهد شد كه به افكار و انديشه‌ها و سيره و سلوك حواريون امام توجه كنيم. ما معتقديم رييس‌جمهور روحاني اگر برخي خناسان و دلواپسان بگذارند مي‌تواند تحت حمايت و اشراف رهبري بر بسياري از مشكلات كشور كه از جريان انحرافي به ارث رسيده فايق آيد.»

همچنين روزنامه اطلاعات در اقدامي جالب در شماره ديروز خود از آدرس جديد استفاده كرد و به جاي خيابان نفت از خيابان مصدق نام برد. محمود دعايي، مديرمسوول روزنامه اطلاعات پيشنهاددهنده تغيير نام خيابان نفت تهران به مصدق بود. روزنامه جمهوري اسلامي

 

هاشمي‌طبا: نهاد نمازجمعه تغيير ماهيت داده است

سيدمصطفي هاشمي‌طبا يكي از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم در گفت‌وگويي از تغيير ماهيت نهاد نماز جمعه گلايه كرد و گفت: خيلي افت كرده است و متاسفانه كساني هم كه سخنراني مي‌كنند از نسل خيلي قديمي هستند. به نظر من ديگر نمازجمعه‌هاي ما ماهيت خودش را از دست داده است.

وي همچنين از دغدغه‌هاي سياسي‌اش گفت و تاكيد كرد: اولويت‌هاي كشور را به نوعي ديگري بايد نگريست؛ چون خطرات شديدي آينده كشور را تهديد مي‌كند. از قبيل آنكه ايران دارد ماهيت سرزميني و وجودي خودش را از دست مي‌دهد. بنابراين اولويت‌بندي‌هاي حكومت در چنين وضعيتي خيلي اهميت دارد. خبرآنلاين

 

هادي غفاري: رفسنجاني را زير پاي احمدي‌نژاد قرباني كردند

هادي غفاري، عضو شوراي مركزي مجمع نيروهاي خط امام در گفت‌وگويي اظهار داشت «آقاي رفسنجاني را به قربانگاه احمدي‌نژاد بردند و زير پاي احمدي‌نژاد قرباني كردند. رفسنجاني‌اي كه شناسنامه انقلاب بود.

ادبيات احمدي‌نژاد را با دنيا ديديم، مي‌گفت «آب را بريزيد آن‌جا كه مي‌سوزد». «اين ادبيات براي 200 سال پيش است. احمدي‌نژاد نمي‌فهميد وقت اين ادبيات گذشته است. آب را بريز آن‌جا كه مي‌سوزه؛ آن ممه را لولو برد، براي دوران قبل از 28 مرداد 32 است، بعد از 28 مرداد اين ادبيات منسوخ شد.»

وي در بخش ديگري از حرف‌هايش گفت: «ميرحسين هر آنچه را كه گفت، درست گفت. من معتقدم ميرحسين يكي از پاك‌ترين آدم‌ها است و هرگز با بيگانه و به فرمان بيگانه هم نبود، البته طبيعي است كه خيلي وقت‌ها شايد من حرفي را بزنم، فردا بيگانه هم آن را علم بيگانه مي‌كند اما اين دليل نمي‌شود كه من عنصر بيگانه‌ام؛ ولي ميرحسين بسيار مرد پاكدامني است.»

غفاري در همين گفت‌و‌گو از عملكرد شوراي نگهبان انتقاد كرد و گفت: «من نظام را قبول دارم و حاضرم براي بقاي نظام دفاع كنم اما شوراي نگهبان بسيار بد عمل كرد. من براي عملكرد شوراي نگهبان در رد صلاحيت‌ها كاملا متاسفم. بهترين فرزندان انقلاب را به ادله غيرمنطقي رد صلاحيت كردند؛ البته ممكن بود بچه‌هاي حرف گوش‌نكني باشند اما دلسوز بودند». نامه‌نيوز

 

فيلترينگ تلگرام در كميته مصاديق مجرمانه مطرح نشد

محمد كاظمي، عضو ناظر مجلس در كميته تعيين مصاديق محتواي مجرمانه گفت: موضوع فيلترينگ تلگرام هنوز در كميته مصاديق محتواي مجرمانه مطرح نشده است و به نظر مي‌رسد كه نظر نهايي در مورد اين موضوع با مجاري و مسوولان بالاتر است.

نايب‌رييس كميسيون قضايي مجلس خاطرنشان كرد: از آنجا كه رياست كميته تعيين مصاديق محتواي مجرمانه بر‌عهده دادستان كل كشور است، بررسي يا عدم بررسي موضوع در اين كميته بايد با پيشنهاد وي انجام شود.

وي با بيان اينكه شخصا مخالف فيلترينگ تلگرام است، گفت: به جاي فيلترينگ تلگرام بايد جامعه را در مورد خطرات و خسارات اين فضا مصون‌سازي كنيم. در اين راستا بايد در مورد پيام‌رسان‌هاي داخلي به مردم اطلاع‌رساني كرد و همچنين بايد مردم را متقاعد كنيم كه از اين پيام‌رسان استفاده كنند. وي در ادامه به وضع قانون براي ممنوعيت استفاده از ويدئو و ماهواره در گذشته اشاره كرد و گفت: قانون ممنوعيت استفاده از تجهيزات دريافت از ماهواره در گذشته به تصويب رسيد ولي در عمل نتوانست اجرايي شود به دليل آنكه خاستگاه اجتماعي نداشت.

تجربه بشري اين موضوع را به اثبات رسانده است كه قانون بايد خاستگاه اجتماعي و حمايت اكثريت جامعه را به همراه داشته باشد وگرنه آن قانون عملا به مرحله اجرا در نخواهد آمد. ايرنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون