• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4056 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ فروردين

شروع قدرتمند بسكتبال ايران در قهرماني آسيا

نوجوانان پرامتيازترين بازي تاريخ را رقم زدند

تيم ملي بسكتبال نوجوانان ايران در اولين ديدارش از رقابت‌هاي قهرماني آسيا در چين به بردي قاطع برابر ماكائو دست پيدا كرد. نوجوانان ايران كه در گروه C اين رقابت‌ها حضور دارند با نتيجه قاطع ۱۴۸ بر ۴۵ مقابل ماكائو به برتري رسيدند و اولين گام را محكم برداشتند. ملي‌پوشان ايران در اين مسابقه در هر چهار كوارتر برنده ميدان بودند. كوارتر نخست ۳۱ بر ۹ تمام شد، ايران كوارتر دوم را ۴۴ بر ۱۰ به برتري رسيد، در كوارتر سوم ۳۹ بر ۱۶ حريفش را شكست داد و در كوارتر چهارم نيز اين نوجوانان ايران بودند كه ۳۴ بر ۱۰ به برتري رسيدند. طبق آمار اين مسابقه، پرامتيازترين بازي در تاريخ مسابقات نوجوانان بوده است. در اين مسابقه هر ۱۲ بازيكن ايران به ميدان رفتند و آمار خوبي داشتند. در اين بازي متين آقاجانپور با ۲۹ امتياز، ۶ ريباند و تاثيرگذاري ۲۹ بهترين بازيكن بود. تيم ملي ايران امروز چهارشنبه دومين ديدارش را پيش‌رو دارد و به مصاف چين تايپه مي‌رود.

دو قلوهاي بسكتبال ايران مورد توجه فيبا

فدراسيون جهاني بسكتبال در گزارشي به حضور بازيكنان دو قلو در رقابت‌هاي قهرماني نوجوانان آسيا پرداخته و از دو بسكتباليست ايراني نوشته‌ است. در گزارش فيبا آمده: نگران نباشيد. شما كه بازي تيم ملي ايران در رقابت‌هاي قهرماني نوجوانان آسيا را مي‌بينيد اشتباه نمي‌كنيد. اميرحسين و نصرت‌الله يازرلو دو‌قلو هستند. نصرت‌الله اندكي از برادر خود بلندتر است. او ۱۹۷ سانتي‌متر قامت دارد و برادرش ۱۹۶ سانتي‌متر است. اما جالب است بدانيد كه اين دو بازيكن اولين دو قلوهاي بسكتباليستي نيستند كه در قهرماني آسيا حضور داشته‌اند. در سال ۲۰۰۹ تيم ملي سنگاپور دو برادر دو قلو در تركيبش داشت. در رقابت‌هاي ۲۰۱۳ تيم ملي فيليپين كه بهترين عنوانش را در اين رده آسيا كسب كرد نيز دو بازيكن دو قلو در تركيبش داشت. نكته جالب توجه اين است كه در همان سال يك تيم ديگر نيز دو برادر دو قلو داشت. تيم ملي اردن نيز در رقابت‌هاي سال ۲۰۱۳ مثل فيليپين از دو قلوهاي بسكتباليست خود بهره مي‌برد.

ترونيچ: يخ بازيكنان را به خوبي شكستيم

نناد ترونيچ، سرمربي تيم ملي بسكتبال پس از پيروزي تيم ملي بسكتبال نوجوانان ايران برابر ماكائو در رقابت‌هاي قهرماني آسيا گفت: از عملكرد تيم راضي هستيم. همه بازيكنان سالم هستند و در نخستين ديدار به ميدان رفتند و اين اتفاق خوبي بود. در اين‌گونه رقابت‌ها به خصوص در رده جوانان و نوجوانان مهم است كه بتوانيم يخ بازيكنان را در مسير درستي بشكنيم كه اين اتفاق به خوبي افتاد. به نظرم شروع خوبي داشتيم. عملكردمان خوب بود و بايد براي ديدار دوم كه قطعا مسابقه‌اي سخت‌تر خواهد بود آماده شويم. در رقابت‌هاي اينچنيني بازي بعدي سخت‌ترين گام است و بايد از پس آن برآييم. ما آمادگي كامل داريم و حريف را به خوبي آناليز كرده‌ايم. همه‌چيز آماده است و من تمام تلاشم را مي‌كنم كه تيم را به بهترين شكل براي اين مسابقه آماده كنم. قطعا جز با تلاش و كوشش به موفقيت نمي‌رسيم. بازيكنان ريكاوري و يك جلسه تمرين خواهند داشت و فردا به مصاف چين‌تايپه مي‌روند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون