• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4148 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ مرداد

خبر

كويت: از جزييات ايده ناتوي عربي، بي‌خبريم

معاون وزير امور خارجه كويت از جزييات ايده موسوم به ناتوي عربي اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت كه در اين باره بايد با مقامات امريكايي گفت‌وگو شود. به گزارش ايرنا، خالد الجار‌الله در حاشيه مراسم روز جهاني مبارزه با قاچاق انسان به خبرنگاران گفت: ايده‌هايي در خصوص همكاري‌هاي مشترك راهبردي در خاورميانه به كويت ارايه شده است و ما آن را بررسي خواهيم كرد اما در خصوص جزييات بيشتر ايده‌ها، در آينده با مقامات امريكايي گفت‌وگو خواهد شد. رويترز اخيرا به نقل از مقام‌هاي عرب از طرح دولت «دونالد ترامپ» رييس‌جمهوري امريكا براي تشكيل ائتلافي با كشورهاي عربي در مقابله با ايران خبر داده است.

از اهداف اين طرح تعميق همكاري‌ها در زمينه دفاع موشكي و مقابله با تروريسم است. به گفته مقام‌هاي عرب، ‌امريكا در پي تشكيل ائتلافي امنيتي و سياسي با شش كشور عرب حوزه خليج فارس به همراه مصر و اردن براي مقابله با ايران در منطقه است. قرار است اجلاسي در اين رابطه طي روزهاي 12 و13 اكتبر آينده بنا به درخواست ترامپ و با حضور رهبران هشت كشور در واشنگتن برگزار شود.

 


زمينه‌چيني دمشق براي آغاز عمليات در ادلب

تداوم موج ترورهاي درون‌سازماني تروريست‌ها در استان ادلب و آغاز حملات توپخانه‌اي ارتش سوريه به ريف آن در سايه اعلام آمادگي عشاير ادلب براي همكاري با ارتش به‌خوبي مقدمات نبرد براي آزادسازي تنها استان اشغالي سوريه را فراهم كرده است. با آغاز حملات توپخانه‌اي ارتش سوريه به مواضع «جبهه النصره» (القاعده) در شهر «جسر الشغور» و حومه آن در ريف استان ادلب كه پايگاه‌هاي گروه تروريستي جبهه النصره را در هم كوبيد عشاير ادلب آمادگي خود را براي كمك به ارتش در عمليات پيش بيني شده در اين استان اعلام كردند. در استان ادلب ائتلاف «هياته تحرير الشام» (هتش) كه جبهه النصره (القاعده) بزرگ‌ترين و مهم‌ترين گروه عضو آن است بيشتر مساحت استان ادلب را در اشغال خود دارد. شمار زيادي از عناصر مسلح خارجي از ازبكستان، چچن، آيگور و كشورهاي عربي عضو آن هستند و بر اساس گزارش‌هاي رسانه‌اي شمار آنها به بيش از 35 هزار تروريست مي‌رسد. علاوه بر آن، گروه‌هاي ديگري كه همپيمان جبهه النصره هستند و شبه‌نظاميان مسلح ديگر هم در ادلب حضور دارند. وبگاه روزنامه «الوطن» سوريه نوشت: به گفته منابع معارض سوري، يگان‌هاي ارتش سوريه طي دو سه گذشته، به شكل گسترده و با ده‌ها خمپاره و راكت، مواضع تروريست‌ها در حومه غربي شهر جسر الشغور و همچنين در اين شهر را هدف گرفتند. توپخانه ارتش هم پايگاه‌هاي جبهه النصره در حومه شهرك الناجيه در حومه غربي ادلب را در هم كوبيد. مقامات دمشق و مسكو هم تاكيد كردند كه ماشين جنگي ارتش سوريه پس از تكميل آزادسازي جنوب اين كشور به سمت ادلب حركت مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون