• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4273 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

خبر

كميسيون اصل ۹۰ از تخلفات دانشگاه آزاد گزارش تهيه مي‌كند

سخنگوي كميسيون اصل «۹۰» مجلس شوراي اسلامي گفت كه اين كميسيون گزارشي درباره تخلفات و سوء‌مديريت‌هاي دانشگاه آزاد تهيه خواهد كرد تا در صحن علني مجلس شوراي اسلامي قرائت شود. بهرام پارسايي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: در جلسه‌اي كه در هفته‌ جاري در مورد تعدادي شكايت واصله از دانشگاه آزاد داشتيم، آقاي تهرانچي، رييس دانشگاه آزاد بر‌خلاف عرف در جلسه حضور پيدا نكرد. بهانه ايشان هم حضور دادستان كل كشور در دانشگاه آزاد بود، در حالي كه در اين صورت هم نيازي به حضور ايشان در دانشگاه نبود و حضور آقاي تهرانچي در كميسيون لازم‌تر بود. سخنگوي كميسيون اصل «۹۰» مجلس شوراي اسلامي بررسي موضوع اخير دانشگاه آزاد علوم و تحقيقات در اصل «۹۰» را موكول به طرح شكايت در اين كميسيون دانست و خاطرنشان كرد: طبق قانون اساسي وظيفه اصل «۹۰» رسيدگي به شكايات است. در اين باره هم بايد شكايتي به دست ما برسد كه شاكي مي‌تواند از خانواده‌ جانباختگان يا دانشجويان يا از همكاران نماينده باشد. ما به همراه چند نفر از همكاران‌مان در مجلس شوراي اسلامي بنا داريم يك پيشنهاد كتبي به كميسيون آموزش بدهيم تا طرحي براي پاسخگو كردن دانشگاه آزاد و قرار گرفتن آن در زيرمجموعه وزارت علوم تدوين شود.

 

وزارت اطلاعات از كريمي‌قدوسي شكايت كرد

عليرضا رحيمي از شكايت وزارت اطلاعات از كريمي‌قدوسي خبر داد.

عليرضا رحيمي در حساب توييتري خود نوشت:

وزارت اطلاعات به دليل پخش محتواي محرمانه و مطالب خلاف واقع در مستند دوتابعيتي‌ها كه در جريان سوال از دكتر ظريف در جلسه علني مجلس پخش شد، به طور رسمي از آقاي كريمي‌قدوسي شكايت كرده است. ادعاهاي بي‌اساس و تشويش اذهان عمومي زير چتر صيانت قانوني، در ايستگاه پاياني قرار گرفته است.

 

با رانندگان مست برخورد مي‌شود

دادستان تهران بر برخورد با رانندگاني كه در حال مستي پشت ماشين مي‌نشينند و توقيف خودروي آنها تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا، عباس جعفري دولت‌آبادي با اشاره به گزارشات واصله از پليس درباره رانندگي حين مستي، اظهار كرد: رانندگي حين مستي در تمام دنيا جرم است و در كشور اسلامي مثل ايران هم كه بر مبناي دين دارد اداره مي‌شود كسي به خودش اجازه بدهد علاوه بر اينكه مست است پشت ماشين بنشيند و خطر براي ديگران ايجاد كند هم جرم است. اتفاق تلخي كه افتاد، عده‌اي مشروب تقلبي خوردند و تعداد زيادي فوت كردند و عده‌اي هم براي آنها دلسوزي كردند. عده‌اي دارند تجارت مشروب تقلبي مي‌كنند و جان عده‌اي را مي‌گيرند. عده‌اي مشروب مي‌خورند و در خيابان و اتوبان پشت ماشين مي‌نشينند و توقع دارند با آنها برخورد نشود. وي تصريح كرد: من اعلام مي‌كنم كه پليس در توقيف اين خودروها ترديد نكند و تا انقضاي زمان هم رفع توقيف نكند. لغو دستور توقيف با دادستان يا معاون او يا دادگاه است و تا انقضاي زمان يا لغو دستور، پليس نبايد اين كار را انجام دهد.

 

حقوق آسيب‌ديدگان علوم و تحقيقات استيفا خواهد شد

حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري، دادستان كل كشور ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه علوم و تحقيقات، گفت: مديران و مسوولان به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنند كه اگر كوتاهي در گذشته صورت گرفته و در نقاط ديگر كشور هم مشكلاتي مشابه وجود دارد آن را رفع نمايند.

دستگاه قضايي اين اطمينان را مي‌دهد كه حقوق آسيب‌ديدگان حتما لحاظ و استيفا خواهد شد و با مقصران احتمالي برابر موازين برخورد مي‌شود. دادستان كل كشور با اشاره به بازديد خود از دانشگاه علوم و تحقيقات و ديدار با دانشجويان، بيان كرد: دستگاه قضايي مطالبات دانشجويان را پيگيري مي‌كند؛ اما در اين ميان عده‌اي به دنبال اين هستند كه از حادثه پلي براي رسيدن به اهداف خود درست كنند و دشمنان در پي موج‌سواري هستند.

 

درآمد يك شاگرد سوپرماركتي از يك روحاني بيشتر است

نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت: كسي كه وارد عرصه طلبگي مي‌شود بايد خود را وقف نوكري امام‌عصر‌(عج) كند. اگر كسي به دنبال پست و مقام و كسب درآمد وارد اين عرصه شود هيچ‌چيز به دست نمي‌آورد زيرا درآمد يك شاگرد سوپرماركتي از يك طلبه و روحاني بيشتر است. به گزارش ايرنا، سيد‌احمد علم‌الهدي نماينده ولي‌فقيه در خراسان رضوي روز چهارشنبه در ديدار با جمعي از طلاب قم و تهران در مشهد افزود: وقتي مبناي فعاليت يك طلبه و روحاني نوكري امام زمان‌(عج) باشد هيچ مقام و موقعيتي براي او جلوه‌گري ندارد. اگر غير از اين باشد جز ضرر و بدبختي هيچ‌چيزي در پي نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون