• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4273 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

احتمال عفو بابك زنجاني وجود دارد

روز گذشته و در شرايطي كه حكم اعدام زنجاني در آستانه
دو سالگي قرار دارد، رسول كوهپايه‌زاده در گفت‌وگو با ايلنا از احتمال عفو بابك زنجاني در صورت پرداخت بدهي خبر داد. وكيل بابك زنجاني درباره آخرين وضعيت پرونده موكل خود گفت: اتفاق جديد در اين پرونده رخ نداده است و ما در تكاپوي بازگشت وجه هستيم.

وي درباره بازگشت بدهي موكل خود به شركت نفت عنوان كرد: آقاي زنجاني حدود دو ميليارد يورو بدهي دارند كه بخشي از آن از طريق فروش اموال داخلي پرداخت شده است و بخشي ديگر قرار بود با باز كردن حساب مشترك با شركت نفت صورت گيرد كه تاكنون اين اتفاق نيفتاده است.

اين وكيل دادگستري درباره پرداخت ميزان بدهي موكل خود به شركت نفت تا به امروز گفت: براساس آنچه معاون دادستاني تهران در دادگاه اعلام كرده تاكنون دو هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان از وجوه بازگشته است.

وي گفت: ديوان عالي كشور حكم آقاي زنجاني را در چند‌صد صفحه اعلام كرده و اتهام وي را افساد في‌الارض و مجازات اشد بيان مي‌كند اما در انتهاي همين حكم مي‌گويد «بديهي است در صورت استرداد اموال و اظهار ندامت، پشيماني و توبه محكوم عليه مذكور استحقاق برخورداري از مقررات ذيل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامي را خواهد داشت. آقاي زنجاني هم باتوجه به اينكه موضوع مرگ و زندگي در ميان است، آن‌قدر هوشمند است كه بخواهد اين كار را انجام دهد.»

وكيل بابك زنجاني با بيان اينكه اصل بر همكاري همه طرف‌هاي پرونده است، اظهار داشت: مطالب را به مراجع ذي‌صلاح قضايي منتقل كرديم تا راهكار لازم پيدا شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون