• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4273 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

معاون نظارت و پايش اداره محيط زيست:

«فيلتر دوده» مصوبه‌اي لازم‌الاجرا است

معاون نظارت و پايش اداره محيط زيست استان تهران ضمن اشاره به اينكه مصوبه فيلتر دوده لازم‌الاجرا است، گفت: به نظر مي‌رسد اظهارنظرهاي غيركارشناسانه درباره فيلتر دوده به دليل مشكلات اعتباري مطرح شده است.

هفته گذشته اعضاي شوراي شهر تهران به خريد فيلتر دوده از محل اوراق مشاركت راي ندادند و موضوع «خريد فيلتر دوده» از رديف اين اعتبار حذف شد، همچنين محمد عليخاني ، رييس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر- گفته بود: فيلتر دوده كارايي لازم را ندارد و بسياري از اتوبوس‌هايي كه اين فيلتر را نصب كرده اقدام به بازكردن فيلتر كرده‌اند و بهتر است به جاي فيلتر دوده، اتوبوس نو بخريم و من اصرار معاونت حمل‌و‌نقل را بر خريد فيلتر دوده‌اي كه كارايي ندارد، نمي‌فهمم.

در اين راستا، محمد رستگاري ، معاون نظارت و پايش اداره محيط زيست استان تهران، با تاكيد بر اينكه فيلتر دوده مصوبه هيات دولت است، اظهار كرد: تمام بحث‌هاي كارشناسي فيلتر دوده و چگونگي كارايي آن در زمان تصويب مصوبه انجام شده بنابراين تبديل به مصوبه‌اي لازم‌الاجرا شده است.

وي با اشاره به اينكه دستگاه‌هاي مختلف از جمله شهرداري تهران موظف هستند تكليفي را كه دولت برعهده آنها گذاشته اجرا كنند، گفت: بخشي كه عهده‌دار مسووليتي است نمي‌تواند درباره آن مسووليت اظهارنظرهاي كارشناسي كند.

رستگاري ادامه داد: فيلتر دوده در كشورهاي مختلف دنيا استفاده مي‌شود و جنبه جهاني دارد. اگر مصوبه فيلتر دوده يا نصب آن ايرادات كارشناسي دارد بايد در تلاش باشيم تا آنها را برطرف كنيم نه اينكه بطور كلي صورت مساله را پاك كنيم.

معاون نظارت و پايش اداره محيط زيست استان تهران در پايان با بيان اينكه به نظر مي‌رسد اظهارنظرهاي غيركارشناسانه درباره فيلتر دوده به دليل مشكلات اعتباري مطرح شده است، تصريح كرد: فيلتر دوده در مدت زمان مشخصي به صورت پايلوت روي چند اتوبوس نصب شد و در آن بازه زماني هيچ گزارش مكتوبي از شهرداري مبني بر اينكه اين فيلترها مشكلي دارند، براي محيط زيست استان تهران ارسال نشد. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون