• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4427 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ مرداد

تصادف، اشتباه، باران و پنالتي در هوكنهايم

وحشي‌ترين گرندپري فصل

زماني كه شصت و چهارمين دور مسابقه گرندپري آلمان به پايان رسيد و مكس ورشتپن، راننده ردبول، به عنوان اولين راننده از خط پايان عبور كرد، هلندي‌هاي نارنجي‌پوش روي سكوهاي هوكنهايم سر از پا نمي‌شناختند و آلماني‌ها كه تيم‌شان (مرسدس) در خانه اينچنين نتيجه افتضاحي به ‌بار آورده بود با حالتي مستاصل به عمق ديوانه‌وار بودن اين مسابقه فكر مي‌كردند. سباستين فتل، راننده فراري كه مسابقه را از خط آخر آغاز كرده بود، به عنوان دومين راننده از خط پايان عبور و تمام ناظران را شگفت‌زده كرد. دنيل كويات، راننده تيم تورو روسو، به جايگاه سوم اين مسابقه رسيد. كويات براي سومين بار در طول دوران فعاليت حرفه‌اي‌اش روي سكو مي‌رفت. شايد اگر مسابقه را نديده باشيد، براي‌تان عجيب باشد كه در بين نفرات برتر خبري از لوئيس هميلتون، والتري بوتاس و ريكياردو نباشد. آسفالت خيس پيست هوكنهايم و استراتژي‌هاي عجيبي كه بعضي تيم‌ها براي اين مسابقه اتخاذ كرده بودند، يكي از جذاب‌ترين و شايد هيجان‌انگيزترين مسابقه چند سال اخير فرمول يك را رقم زد. همچنين در اين مسابقه تيم ردبول موفق شد، سريع‌ترين پيت‌استاپ تاريخ مسابقات فرمول يك را به ثبت برساند و چهار چرخ اتومبيل ورشتپن را در زمان 1.91 ثانيه تعويض كردند.

در چند دور ابتدايي بسياري از تيم‌ها مجبور شدند به پيت‌لين بروند تا لاستيك‌هاي‌شان را عوض كنند. در همان دور دوم اتومبيل سرخيو پرس تعادلش از دست رفت و از دور مسابقه خارج شد. اما پرس آخرين اوت شده اين مسابقه نبود و تا پايان 5 اتومبيل ديگر هم از دور مسابقه خارج شدند. تيم رنو، هر دو اتومبيلش را از دست داد هولكنبرگ و ريكياردو هيچ يك نتوانستند از خط پايان عبور كنند. ريكياردو در دور چهاردهم موتورش آسيب ديد و هولكنبرگ در دور چهل و يكم از مسابقه خارج شد. والتري بوتاس كه همواره به همراه هم‌تيمي‌اش لوئيس هميلتون شانس كسب قهرماني و سكو است، در پيست خانگي و در حالي كه هواداران زيادي براي تشويق مرسدس آمده بودند در دور پنجاه‌و‌هفتم تعادلش را از دست داد و با يك تصادف شديد از دور مسابقه خارج شد. پيش از اين ناهماهنگي‌هاي گاراژ مرسدس و اشتباهات استراتژيك اين تيم و البته راننده‌اش لوئيس هميلتون، شانس قهرماني راننده انگليسي را از بين برده بود. هميلتون در پايان يازدهم شد.

سباستين فتل، يكي از بهترين روزهايش را پشت‌سر گذاشت و رانندگي تحسين‌برانگيزي را به نمايش گذاشت. همچنين بعد از پايان مسابقه تيم آلفارومئو كه رانندگانش هفتم و هشتم شده بودند، جريمه و از بين 10تاي اول كنار گذاشته شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون