پديده گرتا نونبرگ
همچنين گرتا تحت تربيت مادر هنرمندش سخنراني احساسي و آتشيني را ابتدا در مجلس نمايندگان سوئد و سپس در نشست محيط زيست سازمان ملل ايراد كرد.
شايد عدهاي بگويند تا اينجاي كار هيچ اشكالي وجود ندارد. طبيعتا دختري نوجوان نميتوانسته به صورت اتفاقي مطرح شود و بايد جريان رسانهاي قوي در كار ميبود تا صداي امثال گرتا شنيده شود؛ ضمن اينكه به نظر ميرسد سخنان گرتا در نشست سازمان ملل بسيار خوب بيان شده و او توانسته احساسات بسياري را در جهان به گوش جهانيان از فاجعه و بحران محيط زيستي برساند. ولي همچنين بايد به نقش اينگمار رنتزهوگ و ساير شركتهايي واقف بود كه براي رقابت تجاري در بخش شبكههاي اجتماعي و اينترنت از پديده گرتا استفاده ميكنند. هدف تسخير بيشتر فضاي اينترنتي و جذب ميليونها مخاطب است. شركت اينگمار در سه حوزه بازاريابي ديجيتال، شبكههاي اجتماعي و فيبركربن فعال است. اين شركت از جمله صدها شركت سبز است كه در انقلاب فوق صنعتي جديد به دنبال استفاده بهينه از منابع طبيعي، تبديل مواد زايد به مواد مناسب و حفظ بيشتر محيط زيست است. در انقلاب صنعتي جديد شركتهاي سبز با فناوريهاي نانو مانند انواع شركتهاي سازنده فيبر كربن و ساير اقلام ديگر به تدريج جاي خود را باز ميكنند. تنها در امريكا اين صنعت 82 ميليارد دلار ارزش دارد. رشد بيشتر شركتهاي نوين فناوري سبز نياز به شبكه قوي رسانهاي سرمايهداري دارد و گرتا صداي مظلوميت ميليونها نوجوان در خدمت اين شركتها قرار دارد.