• ۱۴۰۳ شنبه ۳ آذر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4679 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير

ضرر ۷۶ ميليون دلاري فيس‌بوك

طبق تحليل‌هاي كارشناسان بايكوت تبليغاتي فيس‌بوك ۷۶ ميليون دلار به آن خسارت مي‌زند. به گزارش تلگراف، بايكوت تبليغات فيس‌بوك از سوي شركت‌ها احتمالا ۷۶ ميليون دلار به اين شبكه اجتماعي خسارت وارد كند. اين در حالي است كه بسياري از شركت‌هاي بزرگ نيز تصميم به بايكوت فيس‌بوك گرفته‌اند تا اعتراض خود نسبت به قوانين ضعيف آن عليه نفرت‌پراكني را نشان دهند.كوكاكولا، هوندا، شكلات هرشي و آنليور همگي اعلام كرده‌اند، تبليغات خود در فيس‌بوك را متوقف مي‌كنند يا از بودجه تبليغاتي مربوط به امريكا در فيس‌بوك و اينستاگرام كاهش دهند.طبق تحليل‌هاي شركت «پثماتيكز» (Pathmatics) باتوجه به گستره وسيع بايكوت شركت‌ها، فيس‌بوك در سال جاري با ميليون‌ها دلار خسارت روبه‌رو مي‌شود. همچنين اگر فيس‌بوك تبليغات شركت «پروكتر و گمبل» را نيز به دليل بايكوت از دست بدهد، خسارت آن به ۲۵۵ ميليون دلار نيز مي‌رسد. اين شركت بزرگ‌ترين مشتري تبليغاتي فيس‌بوك است. در همين راستا كارشناسان تخمين مي‌زنند حدود ۵۶ ميليارد دلار از ارزش اين شبكه اجتماعي كاسته شود.اين روند سبب شده تا فيس‌بوك اعلام كند،گروه وسيع‌تري از محتواي نفرت‌پراكنانه را در تبليغات خود ممنوع مي‌كند. در همين راستا مارك زاكربرگ، مدير ارشد اجرايي اين شركت اعلام كرده، فيس‌بوك برچسب‌هايي به پست‌هاي خبرسازي مي‌افزايد كه قوانين پلتفرم را افزايش مي‌دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون