• ۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4874 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۶ اسفند

خبرخوان

بدهي پرسنل مخابرات را از جيب مردم پرداخت نمي‌كنيم

آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه مخابرات بايد بدهي پرسنل خود را كه از سال ۱۳۸۸ و بعد از خصوصي‌سازي پرداخت نشده، پرداخت كند، افزود: ما اين بدهي را از جيب مردم پرداخت نخواهيم كرد. املاك‌تان را بفروشيد و بدهي پرسنل را بدهيد. اگر مي‌خواهيد كار توسعه‌اي انجام دهيد، ما تعرفه را افزايش مي‌دهيم، اما كسي براي خدمات ۴۰ سال، تعرفه را افزايش نمي‌دهد. شركت مخابرات نه تنها تكاليف خود در توسعه شبكه ملي اطلاعات را انجام نداده، بلكه براي توسعه پهن‌باند خانگي، جلوي توسعه بخش خصوصي را نيز گرفته است. 
اما ما همان‌گونه كه انحصار را در مساله ارتباطات بين شهري درون استاني شكستيم انحصار درون شهري را نيز خواهيم شكاند. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: مي‌دانيم زور شما زياد است و مي‌توانيد در همه مسائل اعمال نظر كنيد، اما ما هم زورمان كم نيست و متوقف نمي‌شويم ‌و از هر ابزار قانوني كه داشته باشيم استفاده مي‌كنيم. با صدور بيانيه و توصيه اين مساله حل نمي‌شود، ما هرچه توصيه بوده در اين سال‌ها كرده‌ايم. اين اتفاقاتي كه رقم‌ مي‌زنيد، به ضرر مردم است، زيرا اكنون مشخص است كه ارتباطات ثابت در ايران نسبت به دنيا عقب مانده، دليلش هم مشخصا انحصار شركت مخابرات است كه بايد شكسته شود.


80 درصد ارز صادركنندگان تهران  به كشور برگشت

رييس سازمان صمت استان تهران از صادرات سالانه هشت ميليارد يورو در اين استان خبر داد و گفت كه تاكنون ٨٠ درصد ارز صادركنندگان تهران به كشور بازگشت. يداله صادقي با اشاره به فعاليت حدود ١٧ هزار واحد صنعتي در استان تهران در زمينه توليد و خدمات فني و مهندسي، اظهار كرد: بالغ بر ١۶ هزار كارت بازرگاني در استان تهران و ٢٩٩١ صادركننده در اين استان فعال هستند و ارزش صادرات استان تهران از ابتداي سال ۱۳۹۷ تا ٣١ مرداد ۱۳۹۹ بيست و يك ميليارد يورو بوده است. اما پيش‌بيني مي‌شود در سال جاري صادرات استان تهران به هشت ميليارد يورو برسد. او با بيان اينكه ١٩ ميليارد يورو ارز حاصل از صادرات استان تهران به كشور برگشته، گفت: بازگشت ارز صادراتي صادركنندگان استان تهران ٨٠ درصد بوده است. همچنين در سال جاري ۵٠ هزار پرونده ثبت سفارش در استان تهران بررسي شده است. به گفته اين مقام مسوول يكي از شاخص‌هاي روند رشد سرمايه‌گذاري جواز تاسيس است كه براساس آمارها اقدام براي اخذ زمين شروع فعاليت سرعت گرفته و در عين حال، اقدامات خوبي در جهت خلع يد از كساني كه شروع فعاليت نكنند انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون