• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4875 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۹ اسفند

رييس‌جمهوري در مراسم افتتاح آزادراه غدير با تاكيد بر خصوصي‌سازي:

كارها را منظم و به‌تدريج به مردم واگذار كنيم

بهره‌برداري رسمي از آزادراه غدير روز پنجشنبه و همزمان با ميلاد حضرت‌علي(ع) با دستور رييس‌جمهوري و از طريق ويديوكنفرانس برگزار شد. افتتاح اين آزادراه در پنجاه‌ودومين هفته پويش ملي تدبير و اميد براي جهش توليد روز پنجشنبه برگزار شد، آزادراهي كه با عبور از ۳ استان آبيك در قزوين را پس از عبور از استان البرز به ورامين در جنوب تهران متصل مي‌كند. اين آزادراه در ۴ قطعه به طول ۱۵۸ كيلومتر احداث شده و گفته مي‌شود كه يكي از مهم‌ترين و با اولويت‌ترين كريدورهاي ترانزيتي كشور در كريدور شرق به غرب، شمال به جنوب و شبكه بزرگ‌راهي آسيايي است كه براي اجراي آن ۷ هزار ميليارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره‌برداري از آن براي ۲۵۰ نفر اشتغال پايدار ايجاد خواهد شد.
رييس‌جمهوري در مراسم افتتاحيه گفت: «اين آزادراه براي ما بسيار مهم است. در سال 94 كه براي اجراي اين طرح تصميم‌گيري شد، برنامه اين بود كه در سال 99 افتتاح شود و اين كار به حول و قوه الهي در طول اين مدت نسبتا كوتاه به افتتاح رسيد. در اهميت اين پروژه بسيار مهم گفته شد كه پروژه‌اي است كه فقط 5.5 كيلومتر پل دارد و شرايط بسيار خاصي را دارد و از اتوبان‌ها و تقاطع مختلف عبور مي‌كند.» او همچنين توضيح داد: «اين اتوبان براي مردم ايران رفاه و آسايش و سلامتي و امنيت مي‌آورد. سلامتي به خاطر اينكه مقدار زيادي از دي‌اكسيدكربن كم مي‌شود، امنيت به خاطر اينكه ان‌شاءالله اين اتوبان باعث مي‌شود كه خودروها به سلامت از اين مسير سخت عبور كنند، وقت عزيز مردم نيز كمتر تلف مي‌شود كه گفتند حدود 90 دقيقه تا 2 ساعت به تناسب در وقت مردم صرفه‌جويي مي‌شود و از راه‌هاي مهم ترانزيتي كشور است كه ترانزيت شرق- غرب و غرب به جنوب را تامين مي‌كند. در واقع بخشي از جاده ابريشم است لذا بسيار بااهميت است.» به‌گفته روحاني در سال ۹۹ بيش از ۲۰۰ كيلومتر از ۲۲۱ كيلومتر از آزادراه در يك سال افتتاح شده كه ۲.۵ برابر نرم آزادراهي كه در كشور افتتاح مي‌شود، است.
رييس‌جمهوري همچنين تاكيد كرد: «خوشحالم كه اين روزها همه آنها مي‌گويند فشارحداكثري نسبت به ايران شكست خورده است و اين به معناي صبر و مقاومت و ايستادگي ملت بزرگ ايران و رهنمودهاي مقام معظم رهبري است كه در اين 3 سال ملت ما علي‌وار و مردانه برابر همه مشكلات ايستادند و تحمل كردند.» روحاني سپس از كاهش ازدحام و تراكم خودروها در اثر افتتاح آزادراه شمال گفت و آن را تنفسي براي تهران توصيف كرد. او در ادامه تاكيد كرد كه عمدتا در اينگونه طرح‌ها دولت سازنده و با سهمي حدود ۶۰ يا ۷۰ درصد و بخش خصوصي با سهمي عمدتا ۳۰ درصدي شريك بود كه اين عمليات معكوس شده و بخش خصوصي كار بزرگ و مهمي انجام داده است. همچنين در پروژه مذكور ۳۰ درصد سرمايه‌گذاري با دولت و ۷۰ درصد با قرارگاه خاتم‌الانبيا بوده‌ و پيمانكار آن را اجرا كرده است. او بار ديگر به واگذاري امور به مردم تاكيد كرد و گفت: «بايد به‌طور منظم كارها را به تدريج به مردم واگذار كنيم اين مردم هستند كه بايد اين كارها را انجام دهند. دولت حداكثر بايد طراحي كند، اولويت‌بندي‌ها را مشخص كند، تسهيلات مالي از طريق بانك‌ها و بازار سرمايه در اختيار شركت‌ها قرار دهد و دولت نظارت كند براي اينكه عادلانه انجام شود چون اين طرحي است كه مي‌تواند كل آن از طريق مردم و با پول مردم ساخته شود وخودِ مردم هم اين پول را پس بدهند يعني از طريق بانك كه در واقع بانك يعني مردم كه پول مردم است يا بازار سرمايه كه پول مردم است كه الان هم دولت پولي كه بابت اين پروژه‌ها پرداخت مي‌كند، بيشتر اوراق است، اوراق يعني پول مردم يعني در واقع پولي كه از مردم مي‌گيرد و به آنها سود مي‌دهد و بابت اين پروژه‌ها هزينه مي‌كند.»
رييس‌جمهوري همچنين اعلام كرد كه در كل رژيم گذشته ۳۴۶ كيلومتر آزادراه ساخته شده‌بود كه اين ميزان تا سال ۹۲ به هزار و ۷۱۰ كيلومتر رسيد و در اين ۸ سال نيز با وجود جنگ اقتصادي هزار كيلومتر ديگر آزادراه تحويل داده‌شد. روحاني در اين مراسم به پروژه‌هاي ديگري از جمله راه‌آهن چابهار به زاهدان و همچنين طرح آبرساني به شرق نيز توضيح داد و گفت: «دولت به زودي در منطقه شرق طرح مهمي براي آبرساني دارد. يك بخش بزرگ آب از منطقه خليج فارس و درياي عمان به سيرجان منتقل كرديم كه اعلام و افتتاح شد و اميدواريم مرحله بعدي آن تا پايان امسال تكميل شود و افتتاح كنيم.طراحي براي شرق كشور اينچنين است كه آبرساني از طريق دريا انجام شود و آب دريا را شيرين كنيم .به غير از كرمان و يزد براي اصفهان، خراسان جنوبي، خراسان رضوي و همچنين براي سيستان و بلوچستان هم طراحي مي‌كنيم، كه ان‌شاءالله اين طرح‌ها نهايي ‌مي‌شود و جلسات مهم آن را در همين هفته و هفته‌هاي قبل گذاشتيم. طرح كلي را نهايي كرديم ان‌شاءالله اين كار بزرگ انجام مي‌گيرد و شرق كشور حيات جديد پيدا مي‌كند كما اينكه در اين دولت غرب كشور نيز با سدهاي فراوان و كانال‌كشي‌هاي عظيمي كه در منطقه غرب كشور انجام گرفته حيات جديد پيدا كرده است.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون