• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4875 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۹ اسفند

سفر شخصيت‌هاي كارتوني به بيت‌المقدس

يك مهندس معمار اهل بيت‌المقدس، با قرار دادن شخصيت‌هاي مشهور كارتوني در كنار خيابان‌ها و ساختمان‌هاي شهر، سعي دارد توجه مردم را به رنج‌ها و مشكلات ساكنان اين منطقه اشغالي جلب كند. به گزارش ايسنا به نقل از الجزيره، دنبال‌كنندگان «اسيل ابو رميله» در شبكه‌هاي اجتماعي، به واسطه تماشاي تصاويري كه اين زن جوان و معمار فلسطيني خلق كرده است، بيت‌المقدس را شهري پر از شخصيت‌هاي كارتوني تصور مي‌كنند.
اين فكر در سال ۲۰۱۹ به ذهن اين هنرمند خطور كرد و باعث شد تا توجه كاربران زيادي را در فضاي مجازي به تصاويرش جلب كند. سيندرلا، شير شاه، علاءالدين و اسپايدرمن از جمله شخصيت‌هاي معروف كارتوني هستند كه معمار فلسطيني آنها را با تصاويري از بيت‌المقدس تركيب كرده است. اين دختر جوانِ فلسطيني از شخصيت‌هاي كارتوني كه در دهه‌هاي ۸۰ و ۹۰ ميلادي خلق شدند، استفاده كرده است تا بدين طريق مختصات سياسي و اجتماعي ساكنان قدس اشغالي را به تصوير بكشد.
اسيل ابو رميله در سال ۱۹۹۳ در بيت‌المقدس متولد و در همين شهر بزرگ شد. او پس از فارغ‌التحصيلي در رشته معماري به عكاسي كه رشته مورد علاقه‌اش بود روي آورد و با خريد يك دوربين حرفه‌اي اين علاقه را به‌طور جدي ادامه داد. اين دختر فلسطيني مي‌گويد، در ابتدا به عكاسي از بناها و معماري شهر اقدام كرده و بعد به عكاسي از خيابان‌ها و زندگي مردم عادي روي آورده است.
او ادامه مي‌دهد كه بعد از مدتي با گذراندن يك دوره طراحي گرافيك، به اين فكر افتاده است تا با تركيب شخصيت‌هاي كارتوني مشهور با خيابان‌هاي قدس اشغالي، توجه مردم را به اين شهر جلب كند. اسيل ابورميله از اين ايده كه برخي در كشورهاي ديگر به آن پرداخته‌اند الهام گرفته و اولين جوان فلسطيني است كه اين كار را انجام مي‌دهد.
او در توضيح هدفي كه دنبال مي‌كند، مي‌گويد: در حال حاضر خيلي‌ها تصاوير قدس اشغالي را مي‌بينند اما ممكن است ديگر مثل قبل تحت‌تاثير قرار نگيرند. بنابراين من تصميم گرفتم تا با بهره‌گيري از شخصيت‌هاي كارتوني توجه مردم را به قدس اشغالي و زندگي مردمش جلب كنم.
وي درباره يكي از تصاوير گرافيكي كه با حضور سيندرلا خلق كرده است، اظهار مي‌كند: در اين تصوير سيندرلا با لباس‌هاي معمولي و بدون هيچ جادويي قصد رفتن به قصر پادشاه را دارد و زمانش در حال از دست رفتن است و اگر دير برسد همه‌چيز را از دست مي‌دهد؛ اين در واقع تمثيلي از زندگي ما در قدس اشغالي است، زيــرا        ايســـت بازرسي نظامي هميشه مانع ما شده و باعث مي‌شوند تا ما هميشه دير به كارهاي‌مان برسيم.
اين كار نيازمند آن است تا اين معمار جوان فلسطيني دايما در كوچه پس كوچه‌هاي بيت‌المقدس گردش كرده و تصاويري را ثبت كند و همين امر باعث شده تا او تعلق خاطر و وابستگي بيشتري نسبت به شهرش پيدا كند. او در ثبت تصاوير به درخواست‌ها و پيشنهادهاي مخاطبانش هم توجه مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون