• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4886 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۳ اسفند

خبر

دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي با رييس‌جمهوري هماهنگ باشد

رييس ‌ دفتر رييس‌جمهوري گفت:«رييس دولت، رييس شوراي عالي امنيت ملي كشور است و دبيرخانه اين شورا بايد با رييسش هماهنگ باشد.»   به گزارش ايلنا،  محمود واعظي درباره ضرورت  هماهنگي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي با دولت گفت:«آقاي حسن روحاني، رييس شوراي عالي امنيت ملي است و دبيرخانه هم بايد مانند گذشته خودش را با رييس شورا هماهنگ كند.»   رييس  دفتر  رييس‌جمهوري خاطرنشان كرد:«حال يك وقتي نغمه‌هايي زده مي‌شود و مصاحبه‌هايي صورت مي‌گيرد كه به نظر مي‌رسد در اين شرايطي كه كشور در حال جنگ اقتصادي است به جاي اينكه فضا را آرام كند باعث بروز مشكلاتي مي‌شود.»  او ادامه داد:«اين از مشكلاتي  است كه ما داريم و بايد حل شود.»


شنيده شدن صداي آژير خطر در غرب تهران

حوالي ظهر ديروز بار ديگر صداي آژيري در منطقه غرب تهران شنيده شد كه ابتدا علت آن مشخص نبود اما ويديوهايي از آن در فضاي مجازي و رسانه‌هاي آنلاين منتشر شد. پس از آن گفته شد كه روابط عمومي سازمان انرژي اتمي پيش از اين در مورد شنيده شدن صداي آژير اطلاع‌رساني و اعلام كرده كه اين صدا به منظور انجام تست صورت گرفته است. پيامكي از سازمان انرژي اتمي با اين مضمون نيز به تلفن‌هاي  همراه برخي شهروندان ارسال  شده‌ بود كه تصوير آن  در فضاي مجازي  منتشر شد.


ديوار پيرامون اسراييل را خراب مي‌كنيم

سردار اسماعيل قاآني، فرمانده سپاه قدس گفت:«شهدا و رزمندگان فلسطيني هم از شهداي ما درس مقاومت را ياد گرفتند  و امروز ببينيد چه تحولي ايجاد كردند و الان موشكي مي‌سازند كه پايتخت اسراييل را به راحتي مي‌زنند.»  به گزارش ايسنا، او با اشاره به عمليات‌هاي جنگي رزمندگان يمني عليه سعودي‌ها گفت:«اينان شاگردان شهداي ما هستند، ما وظيفه داريم همه به شهدا عرض ارادت داشته باشيم. راه شهدا تمام ‌نشده‌، دشمن مقابل ما مشكلات زيادي درست مي‌كند اما هر روز نظام جلوتر پيش مي‌رود. اسراييل دارد به دور خودش ديوار مي‌كشد و مطمئن  باشد كه ما آن ديوار را هم خراب خواهيم كرد.» قاآني با اشاره به اينكه امريكا مشكلات داخلي خود را هم‌ نمي‌تواند حل كند كه اين موضوع به‌واسطه شهدا، رهبري امام(ره) و مقام معظم رهبري است، خاطرنشان كرد:«امريكا جنايتكار است و بعد از به شهادت رساندن سردار سليماني شاگردان مكتب ايشان رسما اعلام كردند ما استخوان‌هاي آنان را مي‌شكنيم و صداي آن هم بلند خواهد شد.»


جريان نفوذ پس از جنگ تحميلي گسترش پيدا كرد

سردار عليرضا افشار، رييس گروه پژوهش بسيج دانشگاه عالي دفاع ملي با بيان اينكه وقتي از نفوذ صحبت مي‌كنيم در واقع بيش از مفهوم جاسوسي را بايد در نظر بگيريم، گفت:«نفوذ، فضا و شرايطي را ايجاد مي‌كند كه احساس نمي‌شود افراد نفوذكننده جاسوس هستند. نخستين افرادي كه مي‌توان از آنها به عنوان نفوذي ياد كرد كساني هستند كه هم‌سو با دشمن فكر مي‌كنند زيرا داراي نگاه ليبرالي و غربي و متفاوت با رويكرد انقلاب اسلامي هستند. اين افراد به گونه‌اي تصميم مي‌گيرند كه به سمت منافع دشمنان حركت كنند.» سردار افشار به نوع ديگر نفوذ اشاره كرد و به راديو گفت‌وگو گفت:«اين دسته از افراد نگاه ليبرالي ندارند و غيرانقلابي محسوب نمي‌شوند اما دچار اشتباه محاسباتي مي‌شوند. در واقع به گونه‌اي به اين افراد اطلاع‌رساني مي‌شود كه تصميماتي اتخاذ مي‌كنند كه به نفع دشمن است.»  او از گسترش جريان نفوذ پس از جنگ تحميلي گفت  و افزود:«وقتي دشمن  از تحميل يك شكست به ايران نااميد شد به سمت توسعه جنگ نرم حركت كرد و در اين راستا سرمايه‌گذاري‌هاي جدي كرده‌اند. دشمن در اين راستا تلاش دارد روي اذهان مردم از طريق رسانه‌ها اثر بگذارد. ممكن است در راس برخي جريان‌هاي نفوذ، يك جاسوس دشمن نيز وجود داشته باشد؛ به عنوان نمونه يك جاسوس انگليسي چند سال پيش  بازداشت شد كه چندين خبرنگار و هنرمند تحت نفوذ او بودند.» افشار با اشاره به تلاش جريان نفوذ براي اثرگذاري در همه بخش‌هاي كشورگفت:«جريان نفوذ در عرصه‌هاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي اثرگذار است. اين جريان تلاش مي‌كند با فشار به افكار عمومي به آنها اين فكر را تزريق كند كه حل مشكلات كشور در قبال معامله با غرب است.»


با كساني كه  دوست  ما نيستند اما كاري هم به ما ندارند، مشكلي نداريم

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام  با  اشاره به بيانات مقام معظم رهبري پيرامون اينكه«با كساني كه با ما دشمني نمي‌كنند از هر دين و مذهبي باشند، دشمني نداريم» اظهار كرد:«در قانون اساسي ما آمده است بايد با دولت‌هايي كه متخاصم نيستند و با ما عداوت و دشمني ندارند، دوست باشيم و روابط ما با همه كشورها رابطه عادي و متقابل باشد. آنها با ما دوست هستند و ما هم با آنها دوست هستيم.»  به گزارش خبرگزاري مهر، او ادامه داد:«حتي آنها كه با ما دوست هم نيستند اما به ما كاري ندارند و تعدي، تجاوز و ظلمي از سوي آنها عليه ما رخ نمي‌دهد،كاري نداريم غير از اسراييل كه هميشه دشمن سرسخت اسلام بوده و آثار عداوت آن روشن است و هميشه عليه اسلام قدم برمي‌دارد و امريكا كه با تحريم‌ها و بلاهايي كه سر مسلمانان دنيا مي‌آورد عداوت آشكار خود را نشان مي‌دهد.  امريكا با كشورهايي كه مي‌خواهند استقلال خود را حفظ كنند مانند چين و روسيه دشمني خود را نشان مي‌دهد و قصد تحريم آنها را دارد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون