• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4918 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

6 مصدوم از كارگران و آتش‌نشانان

آتش‌سوزي مهيب دركارخانه الكل‌سازي قم

در ساعات اوليه صبح ديروز، آتش‌سوزي مهيبي در يكي از كارخانجات الكل‌سازي شهرك شكوهيه قم اتفاق افتاد كه در نتيجه آن 150 نيروي آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.
حميد كريمي، سخنگوي آتش‌نشاني قم درگفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت:«ساعت 6 و 2 دقيقه بامداد يكشنبه، خبر آتش‌سوزي دركارخانه مولدان صنايع شيميايي شهرك صنعتي شكوهيه قم واقع در 20 كيلومتري شهر قم به فرماندهي آتش‌نشاني قم اعلام شد. با توجه به وسعت حريق و انفجارهايي كه در مخازن اين كارخانه رخ داده بود،20 خودروي عملياتي سنگين و آب‌رسان و 150 نيروي آتش‌نشان به محل اعزام شدند كه با تلاش همكاران بنده، اجازه سرايت بيشتر حريق به مخازن الكل داده نشد اما مواد اوليه به صورت گسترده طعمه حريق شدند. دو تن از همكاران ما هم كه در حال رسيدن به محل حادثه با خودرو آتش‌نشاني بودند به جهت اينكه مواد الكل به زير خودروي آنها رسيده بود، خودروشان در حريق گرفتار و متاسفانه دچار سوختگي شدند كه يكي از آنان از بيمارستان مرخص شد و يكي ديگر از آنان هم وضعيت وخيمي دارد. اما اطفاي حريق به صورت كامل انجام شده و همكاران آتش‌نشاني قم در حال لكه‌گيري محل حادثه هستند. البته به علت شناوري حريق در جوي‌هاي اطراف كارخانه، تعدادي از خودروهاي شخصي طعمه حريق شدند و متاسفانه به علت شرايط محلي، راه فرار بر خودروهاي شخصي بسته شد و دچار آتش‌سوزي شدند.»
سخنگوي آتش‌نشاني قم تصريح كرد:«متاسفانه شيرهاي هيدرانت شهرك شكوهيه فاقد آب‌رساني بود و براي مثال مقابل كارخانه مولدان هم شير هيدرانت بود كه ما امكان آبگيري از آن را نداشتيم و اين باعث شد كه عمليات آب‌رساني به محل حادثه طولاني‌مدت شود.»
مهدي فراهاني، سخنگوي اورژانس قم هم درگفت‌وگو با ايلنا گفت:«صبح امروز خبر اين حادثه به اورژانس قم اعلام شد كه 6 خودروي آمبولانس به محل اعزام شدند. در مجموع 6 نفر در اين حادثه دچار سوختگي شدند كه 4 نفر كارگر و 2 نفر از نيروهاي آتش‌نشان بودند كه در اين ميان 4 نفر به صورت سرپايي و در محل حادثه مداوا شدند و 2 نفر هم به بيمارستان فرقاني منتقل شدند كه يكي از آنان كارگر و ديگري از نيروهاي آتش‌نشان است.» 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون