• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4922 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

خبر

نفس كرونا  در 26  استان به شماره  افتاد

گروه اجتماعي|سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا گفت: «خبر خوب اين است كه در ايران به پيك يا قله بيماري رسيديم و در حال عبور از آن هستيم و روند كلي كشور روند نزولي است. اين نزولي شدن ناشي از تلاش و دقت مردم در رعايت پروتكل‌ها است و اميدوارم اين تلاش بيشتر شود تا با سرعت بيشتري از ميزان بيماري كشور كاسته شود. اميدواريم بيمارستان‌ها تخت‌هاي خالي بيشتري پيدا كند و با وجودي كه اكنون روند نزولي است اما هنوز ميزان بيماران بستري در بيمارستان‌ها زياد است.» عليرضا رييسي گفت: «اكنون ۴۶ شهر قرمز، ۲۶۳ شهر نارنجي و ۱۳۹ شهر زرد داريم و روند رو به كاهش است. در ۲۶ استان روند كاملا نزولي است و در ۵ استان گرچه نزديك به قله‌ هستيم اما هنوز روند نزولي سرعت نگرفته كه اميدواريم در هفته آينده اين روند به سرعت كاهشي شود و شهرهاي قرمز كمتر شوند. البته برخي از استان‌ها مانند خراسان شمالي، آذربايجان شرقي، هرمزگان و تهران نيازمند مراقبت بيشتر هستند و اميدواريم اين استان‌ها هم از چنين وضعيتي خارج  شوند.»


متوليان  بيماران خاص و   نادر خواستار تسريع  در   واكسيناسيون  شدند

گروه اجتماعي|معاون علمي، آموزشي و پژوهشي بنياد بيماري‌هاي نادر با انتقاد از كندي روند واكسيناسيون بيماران نادر، براي كمك به وزارت بهداشت در تسريع روند واكسيناسيون اين بيماران اعلام آمادگي كرد. مهدي نوروزي در گفت‌وگو با ايلنا گفت: «بر اساس تخمين علمي بيش از يك ميليون بيمار نادر در ايران داريم كه بخش زيادي از آنها هنوز واكسينه نشده‌اند و اين بيماران همه در معرض ابتلا هستند و وزارت بهداشت بايد وضعيت آنها را بررسي كند و به نسبت در اولويت واكسن كرونا قرار دهد، چراكه اين افراد هم مستعد آلوده شدن هستند و هم مي‌توانند ناقل‌هاي سالمي باشند، از اين‌رو واكسيناسيون آنها خيلي مهم است. در بنياد، اطلاعات اين بيماران موجود است، اگر وزارت بهداشت بخواهد آنها را واكسينه كند، خيلي راحت مي‌تواند از اطلاعاتي كه ما داريم استفاده كند . سرعت واكسيناسيون بايد بيشتر از اين باشد، البته بخشي از آن به تحريم‌ها مربوط است، اما الان بايد توزيع مناسب با پراكندگي جغرافيايي را در نظر بگيريم و با قدرت جلو برويم. چون بخش اعظمي از بيماران نادر در شهرهاي مختلف در استان‌هاي محروم كشور هستند.»  رييس بنياد بيماري‌هاي خاص هم با انتقاد از وضعيت واكسيناسيون بيماران خاص بيان كرد: «واكسيناسيون را نبايد به اين شكل شروع مي‌كردند تا شاهد اين مشكلاتي كه الان مي‌بينيم، نباشيم. از همان اوايل با هماهنگي كه با وزارت بهداشت و اداره كل بيماران خاص داشتيم اين بحث مطرح بوده كه بيماران خاص جزو افراد پرخطر هستند و بايد در مسير واكسيناسيون قرار بگيرند.در همين تهران ما خودمان مركزي در منطقه خاوران داريم كه از فروردين براي دريافت و تزريق واكسن نامه زديم، اما هنوز براي تزريق واكسن نيامدند و نمي‌دانيم مشكل چيست و در هر حال يك بي‌نظمي‌هايي وجود دارد.از شهرستان‌ها مرتب گزارش وضعيت واكسيناسيون را مي‌گيريم . بعضي استان‌ها كامل واكسيناسيون انجام شده و در بعضي از استان‌ها ناقص بوده و خيلي از استان‌ها هم مي‌گويند، ما اجازه نداريم تا اطلاعاتي را به شما بدهيم. به دنبال اين هستيم تا آخر ارديبهشت ماه و اوايل خردادماه واكسيناسيون بيماران خاص تمام شود. در مورد بيماران سرطاني هم مشكلاتي داريم و فعلا آنهايي كه در مرحله شيمي درماني هستند واكسينه مي‌شوند، اما تعدادي هستند كه دوره شيمي درماني‌شان تمام شده و در معرض خطر هستند و بايد سريع‌تر در روند واكسيناسيون  قرار  بگيرند.»


كرونا  جان ۲۸۳  نفر  ديگر را در  ايران گرفت

وزارت بهداشت اعلام كرد: «با فوت ۲۸۳ نفر ديگر از هموطنان مبتلا به كوويد۱۹ در شبانه‌روز 17 تا 18 ارديبهشت، تعداد جان‌باختگان اين بيماري در ايران به ۷۴ هزار و ۵۲۴ نفر رسيد. همچنين، بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، ۱۳ هزار و ۵۷۶ بيمار جديد مبتلا به كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد كه دو هزار و ۲۶ نفر از آنها بستري شدند و مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به دو ميليون و ۶۴۰ هزار و ۶۷۰ نفر رسيد.»


تداوم تخلف پيمانكاران شهرداري در به‌ كارگيري كودكان براي زباله‌گردي

مديركل بهزيستي استان تهران با اشاره به جذب ۸۰۰ كودك كار و خيابان در طرح ساماندهي كودكان كار و خيابان، از شهروندان خواست كه چنانچه كودكان كار را در خيابان مشاهده كردند به اورژانس ۱۲۳ اطلاع دهند تا براي جذب اين كودكان اقدام شود و تاكيد كرد مردم از هرگونه كمك نقدي به اين كودكان خودداري كنند.  شاهرخي با انتقاد از خلف وعده شهرداري براي توقف به كارگيري كودكان كار در طرح زباله‌گردي گفت: «جلسات متعددي دو سال پيش با شهرداري تهران در اين زمينه داشته‌ايم. ريشه اين موضوع بايد خشك شود و اين كار با تعهد پيمانكار نسبت به عدم استفاده از كودكان براي زباله‌گردي است. ما چنانچه كودكان زباله‌گرد را مشاهده كنيم به شهرداري تهران گزارش مي‌دهيم، شهرداري نيز در اين زمينه ورود پيدا كرده و تا جايي كه توانسته است، اقدامات لازم را در خصوص عدم به كارگيري كودكان براي زباله‌گردي انجام داده است، اما گاهي اوقات پيمانكاران تحت نظر شهرداري از اين موضوع تخلف مي‌كنند و از كودكان  براي  زباله‌گردي استفاده  مي‌كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون