• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۲ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4932 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

اميدواريم با واكسيناسيون مدارس در مهرماه باز شوند

وزير آموزش و پرورش حمايت از دانش‌آموزان و توجه به آينده آنان را از دلايل حضوري برگزار كردن امتحانات دو پايه نهم و دوازدهم دانست و گفت: از آنجا كه هيچ روش معتبري براي برگزاري آزمون‌هاي غيرحضوري نداريم و امتحانات دو پايه مذكور تاثير مستقيمي بر انتخاب رشته تحصيلي و آينده دانش‌آموزان دارد، نيازمند شاخصي معتبر و عادلانه در اين زمينه بوديم تا حقي از دانش‌آموزي ضايع نشود، لذا اين موضوع بدون برگزاري آزمون حضوري محقق نمي‌شد.
به گزارش ايلنا، محسن حاجي‌ميرزايي در حاشيه كنگره شهداي معلم و دانش‌آموز منطقه ۱۶ تهران، با آرزوي موفقيت براي دانش‌آموزان در امتحانات پايان سال اظهار كرد: سال تحصيلي سختي را گذرانديم، قطعا هيچ چيز جايگزين كلاس‌هاي حضوري و ارتباط چهره به چهره معلمان با دانش‌آموزان نمي‌شود، لذا اميدواريم با واكسيناسيون معلمان و دانش‌آموزان، مدارس در سال تحصيلي آينده بازگشايي شود.
حاجي‌ميرزايي تصريح كرد: در بحث رعايت مسائل بهداشتي، كاملا تابع دستورالعمل‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هستيم و ستاد ملي مبارزه با كرونا نيز براي برگزاري امتحانات حضوري به ما مجوز داده است. در پايه دوازدهم به واسطه اينكه پايان يك دوره تحصيلي دوازده ساله است و براي اطمينان از تحقق اهداف دوره‌هاي تحصيلي، اعتبار مدرك تحصيلي و تاثيري كه نمره نهايي دانش‌آموز در پذيرش در دانشگاه‌ها دارد، ما نيازمند برگزاري آزمون‌هاي 
معتبر هستيم. او از تلاش آموزش و پرورش براي بازگشايي مدارس در سال تحصيلي آينده خبر داد و عنوان كرد: اگر در ابتداي شيوع ويرورس كرونا، همگان بر تعطيل شدن مدارس تاكيد داشتند اما امروز دنيا به اين نتيجه رسيده است كه به هر روش ممكني بايد مدارس بازگشايي شوند، زيرا مدرسه و معلم جايگزين ندارند و هيچ راه و روشي نمي‌تواند جايگزين نقش معلمان شود. اميدواريم با واكسيناسيون معلمان بتوانيم مدارس را در سال تحصيلي آينده باز گشايي كنيم.
وزير آموزش و پرورش در خصوص اوقات فراغت دانش‌آموزان خاطرنشان كرد: براي اوقات فراغت دانش‌آموزان بعد از پايان امتحانات خردادماه، برنامه‌هايي ارايه خواهد شد، اين برنامه‌ها با شعار «هر دانش‌آموز يك مهارت» از طريق فضاي مجازي و شبكه شاد و با هدف «توسعه زمينه‌هاي مهارت آموزي» انجام خواهد شد. در سال گذشته بيش از ۲۰ هزار پايگاه اوقات فراغت را فعال كرديم كه بيش از ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در آن پايگاه‌ها شركت كردند و امسال نيز تلاش مي‌كنيم اين آمار را افزايش دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون