• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4949 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد

چهارمين شكست در پايان هفته سوم رقم خورد

آن قدر اشتباه كرديم تا باختيم

محمد امامي

 

با شكست سه بر دو تيم واليبال ايران مقابل آلمان پرونده هفته سوم رقابت ‌هاي ليگ ملت‌هاي واليبال بسته شد. تيم ايران در پايان اين هفته مجموع امتيازات خود را به عدد ۱۷ رساند. 
هفته سوم ليگ ملت‌هاي واليبال براي تيم ملي كشورمان با بازي مقابل‌ امريكا آغاز شد. واليباليست‌هاي ايران بعد از 3 برد متوالي در هفته دوم موفق شدند، تيم قدرتمند امريكا را در 3 ست پياپي از پيش رو بردارند. اين بازي چهارشنبه شب برگزار شد و آلكنو نفرات اصلي خود را به زمين بازي فرستاد. بازي بعدي ايران در فاصله كمتر از ۲۴ ساعت بعد يعني ظهر پنجشنبه مقابل صربستان به انجام رسيد. سرمربي روس تيم ملي در اين بازي با تركيبي متفاوت تيمش را مقابل حريف اروپايي راهي زمين كرد. نكته جالب توجه اين بازي حضور كواچ، سرمربي سابق تيم ملي واليبال ايران روي نيمكت تيم صربستان بود. در اين بازي جذاب ابتدا سروقامتان كشورمان با نتيجه ۲۵ بر ۲۱ ست نخست را به نفع خودشان رقم زدند. در ست دوم صرب‌ها با درخشش بازيكنان با تجربه خود از همان شروع شرايط را براي ما سخت كردند و در نهايت ۲۵ بر ۱۵ به پيروزي دست پيدا كردند. ست سوم جايي بود كه تيم ايران به بازي برگشت و در حالي كه صربستان از لحاظ روحي وضعيت بهتري داشت و حتي در آستانه پيروزي هم قرار گرفته بود، نتيجه بازي با حساب ۲۸ بر ۲۶ به نفع ما رقم خورد. در ست چهارم اما تعويض‌ها و وقت‌ استراحت‌هاي كواچ به داد صرب‌ها رسيد و اين تيم توانست ۲۵ بر ۲۲ برنده شود تا اين رقابت جذاب به ست پنجم كشيده شود. متاسفانه در اين ست صربستان از همان ابتدا با توجه به خستگي بازيكنان ايران فاصله امتيازي خوبي ايجاد كرد و ۱۵ بر ۸ به پيروزي دست پيدا كرد و در مجموع ۳ بر ۲ برنده بازي لقب گرفت. 
تيم ايران ظهر ديروز در آخرين بازي خود در هفته سوم مقابل آلمان قرار گرفت. پيش از اين بازي، ايران از ۸ بازي صاحب ۵ برد شده بود و آلمان تنها ۳ برد به دست آورده بود. آلكنو طبق همان روش چرخشي در اين مسابقه بازيكناني كه مقابل صربستان به ميدان رفته بودند را روي نيمكت قرار داد و همان تركيب بازي با امريكا را به زمين فرستاد. ملي‌پوشان كشورمان ست نخست را با حساب ۲۵ بر ۲۳ به نفع خودشان به پايان رساندند. از ست دوم اشتباهات فردي ملي‌پوشان كشورمان كم‌كم‌ آغاز و مسابقه‌اي كه به نظر مي‌رسيد با بردي آسان براي ما به پايان برسد، پيچيده شد. آلمان در ست دوم فاصله امتيازي زيادي به وجود آورد و در نهايت ۲۵ بر ۲۰ برنده شد. در ست سوم روحيه ضعيف بازيكنان كشورمان و شادابي آلماني‌ها ادامه پيدا كرد و در مقطعي از بازي اختلاف امتياز به ۹ رسيد. ميلاد عبادي‌پور يكي از بازيكنان بسيار پراشتباه ايران در اين ست بود كه هم در دريافت هم در حمله ناموفق ظاهر ‌شد. آلمان در اين ست ۲۵ بر ۱۹ به برتري دست پيدا كرد. 
در ابتداي ست چهارم نيمكت‌نشينان كشورمان دست به يك حركت ابتكاري زدند و همانند تماشاگران شروع به تشويق بازيكنان داخل زمين كردند. حضرت‌پور، اسفنديار، وادي و ساير نفرات مثل هواداران هنگام سرويس زدن حريف سوت مي‌زدند و هو مي‌كردند و با هر امتياز بالا و پايين مي‌پريدند. اين جو رواني مثبت خيلي زود اثرات خودش را نشان داد و ايران در آغاز اين ست ۳ امتياز پيش افتاد. البته اين خلاقيت صداي سرمربي آلمان را هم درآورد اما آلكنو با علامت هيس او را دعوت به سكوت كرد. بعد از اين نيمكت‌نشينان آلمان هم به تقليد از نيمكت ايران شروع به تشويق تيم خود و ايجاد سروصدا كردند كه باعث شد، جوي عجيب و بي‌سابقه بر سالن مسابقه حكمفرما شود. ايران در اين ست با حساب ۲۵ بر ۱۹ به برتري رسيد و بازي به ست پنجم كشيده شد. 
در اين ست باز هم اشتباهات فردي كه در راس آنها نام ميلاد عبادي‌پور كه يكي از بدترين روزهاي خودش را پشت سر مي‌گذاشت اما با اصرار آلكنو از تركيب بيرون نمي‌رفت، آلمان توانست فاصله دو امتيازي ايجاد كند و با حفظ اين فاصله در نهايت ۱۵ بر ۱۳ به برتري برسد. در امتياز ۱۴ بر ۱۳ به نفع آلمان روي يك توپ برگشتي ايران مي‌توانست كار را به تساوي برساند اما باز هم عبادي‌پور فرصت را به راحتي از دست داد. ديگر نكته منفي تيم ايران در بازي مقابل آلمان خطاهاي پرشمار سرويس بود. سفيدپوشان كشورمان حتي حساس‌ترين امتياز بازي يعني امتياز ۱۵ ست آخر را هم با خطاي سرويس به حريف تقديم كردند. هفته چهارم ليگ ملت‌ها از روز سه‌شنبه آغاز مي‌شود و ايران مقابل استراليا به ميدان خواهد رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون