ادامه از صفحه اول
بازي بُرده را بد باختن!
البته راه توجيه و تاويل باز است ولي مردم سخن صحيح از سقيم را تشخيص ميدهند و با صادقان معتذر احساس همدردي ميكنند و از رندان زبانباز دوري ميجويند. اگر ظاهر ملاك نباشد ما با وقار و متانت بازي را برده بوديم و مظلوميتمان كار دست حريف ميداد ولي با حمايت از آقاي همتي كه به گفته خودش يك روز پيش از پايان ثبتنامها تصميم به رييسجمهورشدن گرفته بود و فرد سياسي هم نيست ما خود به ختم رقابتي و پيروزمندانه بازي به نفع رقيب كمك استراتژيك كرديم و سند ساختيم و زيرش را امضا كرديم. در صورتي كه حتي اگر آقاي همتي پيروز ميشد اين رفتار پرتناقض اصلاحطلبان توجيه درست و منطقي و عقلاني نداشت. امان از هيجان كه چون دل و دماغ كسي يا جرياني را بگيرد خطاها بكند و خسارتها ببيند. درس بزرگ انتخابات 1400 ضرورت صداقت و صراحت و استحكام سخن با مردم است. مردم بازيچه ما نيستند كه به هركس اشارهاي بكنيم سيل جمعيت به سويش روان شود... اينها همه مقدمه صدها سخن دردناك است كه بايد به خودمان بگوييم و اگر لازم شد تن به جراحي بدهيم چرا كه اين دنيا با كسي تعارف ندارد و اندكي تاخير در درمان ممكن است بدرود حيات را رقم بزند.
فرصت تابستان و سال تحصیلی آینده
یکی از مهمترین موارد، تصمیم قاطع برای حضوری بودن کلاسهاست که میتواند این تصمیم مسوولان و مدیران را در شرایط مشخصی برای آمادهسازی سال تحصیلی آینده قرار دهد به عنوان مثال موجب شود تا برای واکسن زدن فرهنگیان در تابستان اقدام کنند و از طرفی مدیران نیز مدارس را برای برگزاری کلاسهای حضوری آماده كنند و با استفاده از تجربه یکسال تحصیلی غیرحضوری بخشهای مفید را برای تلفیق آموزش حضوری و غیرحضوری مورد توجه قرار داده و سازمان مدرسه خود را آماده و توانمندتر از گذشته در خدمت دانشآموزان و والدین قرار دهند. به نظر میرسد اداره چندانی برای ماندگار کردن تجربیات ارزشمند آموزش غیرحضوری وجود ندارد در حالی که بسیاری از معلمان و دانشآموزان و حتی والدین متوجه ابعاد ارزشمند و مفید و موثر آموزش غیرحضوری شدهاند و ترجیح میدهند همچنان آموزش غیرحضوری به عنوان آموزش مکمل نه جایگزین ادامه یابد که یکی از ماموریتهای آموزش و پرورش در فرصت تابستان باید مدون و ماندگار کردن این تجربیات باشد.