• ۱۴۰۳ شنبه ۳ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4970 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۵ تير

خبر

نصرالله: جنايات اسراييل  جنايات امريكاست

دبيركل حزب‌الله لبنان، دوشنبه سخنراني جديدي ايراد كرد و به اشغالگري رژيم صهيونيستي در فلسطين، مزارع شبعا، تلال كفرشوبا، بخش لبناني روستاي الغجر و بلندي‌هاي جولان سوريه و سلطه‌جويي امريكا پرداخت. دبيركل حزب‌الله لبنان تصريح كرد: گفتمان رسانه‌اي كه مي‌خواهيم توسعه دهيم بايد بدانيم براي مقابله با چه كسي است؟ ما از امور داخلي يا كشور صحبت نمي‌كنيم بلكه از طرح صهيونيستي اسراييلي، امريكايي و سلطه‌جويي در منطقه صحبت مي‌كنيم. همچنين از اشغالگري اسراييلي در فلسطين، جولان اشغالي، مزارع شبعا، تلال كفرشوبا، بخش لبناني روستاي الغجر صحبت مي‌كنيم. سلطه‌جويي امريكايي در منطقه مساله اساسي و خطرناك‌ترين است، زيرا آن به نوبه خود مشكل است و مبتني بر غارت منابع ماست، به دنبال بازداشتن ملت‌ها از تعيين سرنوشت‌شان است. او تاكيد كرد: اين سلطه‌جويي امريكاست كه از اسراييل حمايت مي‌كند، آزادسازي فلسطين بدون مقابله با سلطه‌جويي امريكا در منطقه ما ممكن نيست زيرا آن است كه ارتش‌ها را به ساختاري مرده تبديل كرده و اين سلطه‌جويي همان است كه كل مولفه‌هاي بقا را به رژيم غاصب تقديم مي‌كند. او اضافه كرد: در مقابله با اشغالگران اسراييلي و سلطه‌جويي امريكا نبايد اين مقابله را تفكيك كرد. سلطه‌جويي امريكا كل امكانات منطقه را به نفع دشمن اسراييلي چرخانده است. رژيم صهيونيستي موجوديت، برتري‌جويي و تكبر خود را مديون ياري و حمايت امريكاست. ما مقابل سلطه‌جويي امريكا و اشغالگري‌اش در عراق و حملاتش عليه حشد شعبي و اشغالگري آن در شرق فرات در شرق سوريه هستيم. سيد حسن نصرالله تاكيد كرد: تسلط و سلطه‌جويي امريكا باعث شده مردم ما قدرت تصميم‌گيري براي آينده خود را از دست بدهند. كل جناياتي كه اسراييل مرتكب مي‌شود جنايات امريكاست.

تماس تلفني پوتين  و نخست‌وزير جديد اسراييل

«ولاديمير پوتين» رييس‌جمهور روسيه و «نفتالي بنت» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي براي اولين بار از زمان روي كار آمدن بنت در ماه گذشته، با يكديگر به صورت تلفني گفت‌وگو كردند. به گزارش فارس، طبق گزارش رسانه‌هاي صهيونيستي و همچنين دفتر نخست‌وزيري اين رژيم، دو طرف در اين تماس در خصوص برخي از مسائل امنيتي و سياسي و همچنين موضوع نظاميان صهيونيست كه در نوار غزه در اسارت حماس قرار دارند، صحبت كردند. دفتر بنت اعلام كرد: نخست‌وزير (رژيم صهيونيستي) از رييس‌جمهور روسيه به دليل نقش اين كشور در حفظ ثبات منطقه و كمك او در مذاكرات در خصوص زندانيان و مفقودان تشكر كرد. طبق گزارش‌ها، دو طرف همچنين توافق كردند به زودي با يكديگر ديدار كنند.

استقبال نخست‌وزير قطر از سفير جديد عربستان در دوحه

نخست‌وزير قطر از سفير عربستان در كشورش در چارچوب توسعه روابط دو‌جانبه استقبال كرد. به گزارش ايلنا به نقل از قنا، «خالد بن خليفه بن عبدالعزيز آل ثاني» نخست‌وزير و وزير كشور قطر از «منصور بن خالد بن عبدالله الفرحان آل سعود» سفير عربستان در دوحه استقبال كرد. دو طرف در اين ديدار روابط دوستانه بين دو كشور و راهكارهاي توسعه و تقويت روابط در زمينه‌هاي مختلف را بررسي كردند. اين در حالي است كه «تميم بن حمد آل ثاني» امير قطر چند روز پيش با بن خالد كه نخستين سفير عربستان در دوحه پس از آشتي در پنجم ژانويه گذشته است، ديدار كرد. عربستان سعودي ماه گذشته براي نخستين بار از تاريخ محاصره قطر در سال ۲۰۱۷ توسط رياض، منامه، ابوظبي و قاهره سفير خود را  دردوحه تعيين كرد.


ادامه تجمع‌ها در كرانه باختري براي بركناري محمود عباس

فلسطيني‌هايي كه در كرانه باختري در اعتراض به قتل نزار بنات، فعال فلسطيني تجمع كرده بودند، بركناري رييس تشكيلات خودگردان فلسطين را خواستار شدند. به گزارش ايسنا، به نقل از شبكه خبري روسيا اليوم، ده‌ها فلسطيني يكشنبه بار ديگر در اعتراض به قتل نزار بنات، فعال و مخالف فلسطيني كه ۲۴ ژوئن جاري در جريان بازداشتش توسط نيروهاي امنيتي فلسطيني كشته شد، در كرانه باختري تجمع كردند. شركت‌كنندگان در اين تجمع بركناري محمود عباس، رييس تشكيلات خودگردان فلسطين را خواستار شده و شعارهايي عليه او سر دادند. خانواده بنات نيز در تجمعي كه در مركز شهر رام‌الله برپا شد، شركت كرده و از راه‌اندازي بورسيه‌اي به نام نزار بنات براي تحصيل دانشجويان خبر دادند. آنها پيشتر مخالفت خود را با كميته دولتي تحقيقات در پرونده مرگ نزار بنات كه توسط تشكيلات خودگردان فلسطين ايجاد شده، اعلام كردند.


هشدار ونزوئلا نسبت به هرگونه سوءنيت نظامي همسايگان

 نيروهاي مسلح ونزوئلا به مناسبت رژه روز استقلال كه در ۵ ژوئيه برگزار شد، قدرت نظامي خود را در برابر احتمال هرگونه حمله نظامي امريكا و برخي كشورهاي همسايه مانند كلمبيا به نمايش گذاشتند. به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري ونزوئلا، به مناسبت دويست و دهمين سالروز استقلال ونزوئلا و روز نيروهاي مسلح اين كشور، عبور تانك‌ها، ماشين‌هاي زرهي و سيستم‌هاي دفاعي ضد هوايي در جنوب كاراكاس طنين قدرت به راه انداخت. «نيكلاس مادورو» رييس‌جمهوري ونزوئلا در حالي از بيش از ۱۵ هزار پرسنل نظامي در اين مراسم سان مي‌بيند كه اخيرا برنامه ترور خود توسط آژانس جاسوسي امريكا (سيا) را محكوم كرده است. در همين حال مقامات ارشد نظامي ونزوئلا نيز ضمن بازديد از مناطق مرزي اين كشور با گويان و كلمبيا، اطمينان دادند كه نيروهاي مسلح ونزوئلا آماده دفع هرگونه تجاوزي هستند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون