• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4982 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۹ تير

ركوردهاي جديد مرگ و مراجعه و بستري كرونا در تهران

گروه اجتماعي| به گزارش وزارت بهداشت، در شبانه‌روز 27 تا 28 تير ماه، ۲۱۳ بيمار كوويد۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان اين بيماري به ۸۷ هزار و ۳۷۴ نفر رسيد. در همين شبانه‌روز، ۲۵ هزار و ۴۴۱ بيمار جديد كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد كه از اين تعداد، دو هزار و ۷۴۰ نفر بستري شدندو مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به سه ميليون و ۵۴۸ هزار و ۷۰۴ نفر رسيد. بنا به همين گزارش، در حال حاضر، چهار هزار و ۳۶۱ نفر از مبتلايان كوويد۱۹ در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها بستري هستند. 
طبق اعلام استاندار تهران، بيمارستان‌هاي استان تهران در مجموع حدود 6200 تخت براي بستري مبتلايان كرونا اختصاص داده‌اند. با اين حال اكنون دو هفته است كه آمار بستري‌ها در استان تهران از سقف تعيين شده هم عبور كرده و چنانكه روساي بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي مي‌گويند، براي پذيرش مراجعان نيازمند بستري و در حالي كه آمار بيماران بدحال هم رو به افزايش است، ناچار شده‌اند بخش‌هاي ديگري از بيمارستان را هم به بستري مبتلايان كوويد 19 اختصاص دهند. ديروز، «اعتماد»  در گزارشي به نقل از روساي بيمارستان‌هاي تهران و يك منبع آگاه، از تكميل ظرفيت تخت‌هاي بستري پايتخت نوشت در حالي كه شرايط مشابه اين وضعيت را آذر‌ماه سال گذشته شاهد بوديم كه متخصصان شاغل در بيمارستان‌هاي محل بستري مبتلايان كرونا، از پرشدن تمام تخت‌هاي بستري و غير ممكن بودن پذيرش بيماران كرونايي حتي در ازاي پرداخت رقم‌هاي هنگفت خبر مي‌دادند. بنا به اعلام ديروز عليرضا زالي، فرمانده عمليات ستاد مقابله با كروناي كلانشهر تهران، روز يكشنبه 27 تير‌ماه 1400، دو ركورد در تهران به ثبت رسيده كه از زمان آغاز شيوع كرونا تاكنون چنين آماري ثبت نشده بود و براي اولين‌بار ميزان بستري‌ها در شهر تهران از مرز 8 هزار نفر عبور كرد و براي اولين‌بار تعداد مراجعين سرپايي از ۲۰ هزار نفر عبور كرد و تعداد فوتي‌هاي كرونا در پايتخت هم به 92 نفر رسيد. 
 افزايش بيماران بدحال در استان تهران همچون باقي استان‌ها، علاوه بر اينكه مي‌تواند نتيجه كاهش رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي و كم‌توجهي مردم به ضرورت استفاده دائمي از ماسك در تمام اماكن عمومي و به محض خروج از خانه و پرهيز از شركت در هر گونه تجمع باشد، اما حتما تاخير غير قابل دفاع مسوولان در آغاز واكسيناسيون عمومي هم يكي از مهم‌ترين دلايل شيوع «دلتا» در تمام نقاط كشور و به‌خصوص، استان تهران است چرا كه بررسي گزارش ديگر كشورهايي كه اكنون آمار قابل قبولي از واكسيناسيون عمومي دارند نشان داده كه نه تنها آمار ابتلا به دلتا در اين كشورها رو به كاهش قابل توجه رفته، از تعداد مرگ كرونا بر اثر شدت يافتن بيماري كاسته شده است. مسوولان وزارت بهداشت و هواداران دولت دوازدهم البته همچنان اصرار دارند كه بار تقصير را بر گردن مردم بيندازند و تا امروز هيچ مسوولي يا جرات نمي‌كند يا رغبتي ندارد به اهمال دولت در ديركرد آغاز واكسيناسيون خرده بگيرد و فقط برخي روساي بيمارستان‌ها به صراحت از تاثير منفي تاخير در واكسيناسيون عمومي گلايه مي‌كنند كه البته صداي آنها هم در اين هياهوي حمايت از دولت به جايي نمي‌رسد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون