• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4984 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۳ مرداد

گردوخاك واليباليست‌هاي ايراني در توكيو

اين تيم مي‌تواند روي سكو برود

تيم ملي واليبال ايران در نخستين بازي خود در المپيك از ساعت 15:10 روز گذشته مقابل لهستان قرار گرفت و موفق شد در يك ديدار بسيار جذاب و تماشايي كه نزديك به 3 ساعت طول كشيد، رقيب قدرتمندش را با نتيجه 3 بر 2 شكست دهد.  رقابت‌هاي واليبال المپيك از صبح ديروز آغاز شد. در گروه ايران تيم‌هاي ايتاليا و ژاپن مقابل كانادا و ونزوئلا به برتري رسيدند. بعدازظهر تيم ايران در سومين بازي گروه مقابل رقيب سنتي‌اش لهستان به ميدان رفت. پيش از اين ديدار كوبياك ستاره تيم ملي لهستان كه مدتي است انواع و اقسام مصاحبه‌ها را عليه ايراني‌ها انجام مي‌دهد در يك اظهارنظر عجيب گفت ما ايران را حريف نمي‌دانيم!  ولادمير آلكنو، سرمربي تيم ملي در اين بازي تيمش را با تركيب سعيد معروف، امير غفور، محمد موسوي، ميلاد عبادي‌پور، ميثم صالحي و علي‌اصغر مجرد وارد زمين كرد. ضمن اينكه مهدي مرندي نيز ليبروي تيم ايران بود. بازي با برتري لهستان در ست نخست آغاز شد و اين تيم قدرتمند كه در رنك ۲ دنيا قرار دارد با اختلاف ۷ امتيازي برنده اين ست شد. در اين ست نمايش تيم ملي واليبال ايران به مراتب بهتر از رقابت‌هاي ليگ ملت‌ها بود اما باز هم به نظر مي‌رسيد اوضاع چندان براي درخشش در المپيك مساعد نيست. با اين حال از ابتداي ست دوم موتور بچه‌ها روشن شد و آنها توانستند با ارايه يك بازي جذاب حريف قدرتمند خودشان را به بند بكشند. سروقامتان ايران در ست دوم با نتيجه ۲۵ بر ۲۲ برنده شدند و موفق شدند همين نتيجه را در ست سوم هم به ثبت برسانند. لهستان بعد از عقب افتادن در ست‌شماري به خودش آمد و با درخشش كورك و لئون كه 2 مهاجم مهارناپذير نشان دادند، توانست در ست شماري بازي را به تساوي بكشاند. آنها ست چهارم را ۲۵ بر ۲۲ برنده شدند تا اين بازي نزديك به ست آخر بكشد.  در ست پاياني 2 تيم به معناي واقعي كلمه پا به پاي هم پيش رفتند. همه آن كري‌خواني‌ها قبل از مسابقه، انگيزه‌ها براي شروع المپيك با برد و تلاش براي ثبت يك نتيجه ايده‌آل باعث شد بازيكنان حاضر در زمين هر چه در توان دارند رو كنند و حتي در سخت‌ترين شرايط هم پا پس نكشند. 2 تيم آن‌قدر قدم به قدم جلو رفتند كه ست پنجمي كه قرار بود در امتياز ۱۵ به اتمام برسد تقريبا اندازه يك ست كامل  طول كشيد و درنهايت اين تيم ملي ايران بود كه توانست با حساب ۲۳ بر ۲۱ برنده شود. در 2 امتياز پاياني ميلاد عبادي‌پور با سرويس‌هاي فوق‌العاده‌اش كار را به نوعي براي ما درآورد؛ عبادي‌پوري كه در ليگ ملت‌ها سيبل انتقادات هواداران واليبال قرار گرفته بود. 
به اين ترتيب تيم ايران با پيروزي 3 بر 2 مقابل لهستان المپيك را آغاز كرد تا كوبياك هم يادش بماند هيچ‌وقت نبايد ايراني‌ها را تحريك كند. همان‌طور كه گفته شد برد در اين بازي در شرايطي به دست آمد كه ترديدها در مورد عملكرد تيم واليبال در المپيك اوج گرفته بود. دليل اين امر هم نمايش ضعيف تيم ملي در ليگ ملت‌هاي واليبال بود كه يك ماه قبل برگزار شد. با اين حال نمايش ملي‌پوشان مقابل يكي از مدعيان سكو در المپيك ثابت كرد آلكنو چه مربي بزرگي است. او در فرصت كمتر از يك ماه از آن تيم شكست‌خورده تيمي راهي المپيك كرده كه مي‌تواند يقه بزرگ‌ترين تيم‌هاي جهان را بگيرد و آنها را شكست دهد، آن‌هم در سخت‌ترين شرايط ممكن! 
واليباليست‌هاي ايران كه در المپيك با تيم‌هاي لهستان، ايتاليا، كانادا، ونزوئلا و ژاپن هم‌گروه هستند روز دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ در دومين بازي خود به مصاف تيم ملي ونزوئلا خواهند رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون