ويژه
مرحله اصلي واكسيناسيون كاركنان شركت بهرهبرداري مترو آغاز شد
به گزارش مديريت ارتباطات و امور بينالملل شركت بهرهبرداري متروي تهران و حومه، عباس نظري با اشاره به اينكه واكسيناسيون تعدادي از كاركنان شركت بهرهبرداري متروي تهران و حومه همزمان با رانندگان تاكسي و با هماهنگي دانشگاه علوم پزشكي ديروز در بوستان ولايت انجام شد، گفت: امروز در فاز اصلي واكسيناسيون 300 نفر از كاركنان شركت بهرهبرداري متروي تهران و حومه در سالن ولايت ساختمان مركزي شركت انجام شد. او تصريح كرد: براي جلوگيري از ازدحام جمعيت در روز اول براي ٣٠٠ نفر از كاركنان به صورت پيامك فراخوان دادهايم تا در فاصله زماني مختلف مراجعه كنند و از همكاران خواسته شد در صورت عدم حضور با ارسال عدد يك انصراف خود را اعلام تا به افراد جايگزين اطلاعرساني شود. نظري افزود: همكاران محترم پس از دريافت پيامك ميتوانند با همراه داشتن كارت پرسنلي، كارت ملي در ساعت تعيين شده به محل مراجعه و واكسن خود را دريافت كنند. مدير اجرايي پروژه واكسيناسيون كاركنان شركت بهرهبرداري متروي تهران و حومه گفت: از امروز (چهارشنبه ششم مردادماه 1400) در گروهاي هزار نفري شامل راهبران قطار، خدمات مسافري، پاكبانان، انتظامات و ساير افرادي كه بهطور مستقيم با مسافران در ارتباط هستند، انجام ميشود همچنين با توجه به اينكه فضاي مناسبي ايجاد شده هماهنگيهاي لازم جهت واكسينه شدن 100 نفر از رانندگان تاكسي نيز انجام ميشود. نظري خاطرنشان كرد: باتوجه به هماهنگيهاي انجام شده با دانشگاه علوم پزشكي و وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشكي تا واكسينه شدن تمامي 14 هزار پرسنل رسمي، قراردادي و پيمانكاران اين روند ادامه دارد و در تلاش هستيم با هماهنگيهاي انجام شده براي سرعت بخشيدن به واكسيناسيون و رفاه حال بيشتر پرسنل دو مركز ديگر در غرب را فعال كنيم تا دسترسي كاركنان شاغل در خط پنج و غرب تسهيل شود.
راهاندازي سامانه الكترونيكي تهيه و گردش صورت وضعيتها در آبفاي استان اصفهان
سامانه الكترونيكي تهيه و گردش صورت وضعيتها (تدكار) با هدف توسعه خدمات الكترونيكي در آبفاي استان اصفهان راهاندازي شد. توسعه خدمات الكترونيك، افزايش شفافيت و پيشگيري از تخلفات احتمالي، افزايش رضايت ذينفعان، سهولت دسترسي به اطلاعات، افزايش سرعت و دقت در رسيدگي، كاهش تشريفات و مراجعات اداري از اهداف اساسي اجراي اين طرح است. مديرعامل آبفاي استان اصفهان در آيين رونمايي از اين سامانه، يكي از اهداف اين طرح را كاهش مصرف كاغذ عنوان كرد و گفت: سال گذشته بالغ بر 3 هزار و 600 قرارداد در آبفاي استان اصفهان منعقد شد كه معادل با مصرف يك ميليون برگه يا 5 تن كاغذ است كه با بهرهبرداري از سامانه تدكار نه تنها از مصرف اين مقدار كاغذ جلوگيري ميشود، بلكه سرعت انجام كارها و دسترسي به اطلاعات نيز افزايش مييابد. هاشم اميني به قابليتهاي ديگر سيستم الكترونيكي صورت وضعيتها پرداخت و اظهار داشت: سامانه الكترونيكي صورت وضعيتها تحت وب بوده و اين امكان را براي كليه برآوردكنندگان، پيمانكاران، ناظرين و همه افراد رسيدگيكننده به صورت وضعيتها فراهم ميآورد كه در هر مكان و هر زمان بتوانند نقش خود را در فرآيند ايفا كنند. او در خصوص تامين امنيت فرآيند انجام كار با اين سامانه عنوان كرد: راهاندازي سيستم توكن براي پيمانكاران و مشاورين، دريافت IP استاتيك از پيمانكاران و مشاورين، تهيه متن حقوقي جهت دريافت تعهدنامه محضري از پيمانكاران و مشاورين، تهيه متن حقوقي و دريافت تعهد امضا براي كاركنان از طريق دفتر حراست و طراحي فرمهاي جداگانه براي پيمانكاران و كاركنان به منظور درخواست نام كاربري در سيستم اتوماسيون اداري از ديگر مزاياي اين سامانه است. اميني گفت: آبفاي استان اصفهان در زمينه تحقق برنامه ششم توسعه و اهداف اصلي دولت الكترونيك اقدام به الكترونيكي كردن برآورد قراردادها، صورتجلسات، صورت وضعيتها و بايگاني مستندات در طول مراحل مختلف قرارداد، كرده است. او افزود: اين امر در واقع به منظور افزايش سرعت، دقت، شفافيت و سلامت اداري امور در دستور كار قرار گرفته است تا از هرگونه احتمال تخلف جلوگيري شود . اضافه ميشود اين طرح را حوزه معاونت برنامهريزي و توسعه سرمايهگذاري آبفاي استان اصفهان در مدت يكسال اجرا كرده است.