• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4990 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۱ مرداد

خبر خوان

قيمت سيمان به كيسه‌اي  ۴۵ هزار تومان بازگشت

فرشيد پورحاجت، دبير كانون سراسري انجمن‌هاي انبوه‌سازان، با تاييد كاهش قيمت سيمان گفت: اگرچه در ابتداي گراني سيمان، كاهش برق ديماند كارخانه‌هاي سيمان و درنتيجه كاهش توليد سبب افزايش قيمت‌ها شد، اما در ادامه دلالان بودند كه با ورود به اين بازار و كاهش عرضه، افزايش آن به قيمت‌هاي كيسه‌اي ۷۰ و سپس تا ۱۱۰ هزار تومان را رقم زدند. او با بيان اينكه عرضه سيمان در بورس كالا موجب ايجاد شفافيت در خريد و فروش‌ها شده و بايد اين روش براي حذف دلالان و محتكران از بازار سيمان و ديگر نهاده‌هاي ساختماني ادامه يابد، افزود: قيمت‌هايي كه در بورس كالا كشف شد، قيمت تمام شده هر كيسه ۵۰ كيلويي سيمان است كه متوسط ۲۵ هزار تومان در هر كيسه مي‌شود؛ اما به اين نرخ، ۹درصد ارزش افزوده، كيسه‌اي ۲ هزار تومان تخليه و بارگيري، كيسه‌اي ۷ تا ۸ هزار تومان كرايه حمل و نقل، ۱۰ تا ۱۵درصد سود خرده‌فروشي و ديگر عوامل نيز افزوده شده و در حال حاضر براي انبوه‌سازان بين ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان بسته به شهر نزديك يا دور از كارخانه سيمان، تمام مي‌شود.

۶۸۰ هزار ميليارد تومان  تامين مالي از بورس انجام شد

«فرهاد دژپسند» وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: سال گذشته ۶۸۰ هزار ميليارد تومان تامين مالي از طريق بازار سرمايه براي اقتصاد كشور انجام شد. او اظهار داشت: وزارت اقتصاد به ‌طور عمده در تنظيم سياست اقتصادي ايفاي نقش مي‌كند. وزير اقتصاد تصريح‌ كرد: وقتي مي‌گوييم تامين مالي بايد روان شود، يعني همان اقدامي كه سال گذشته و در نتيجه ۶۸۰ هزار ميليارد تومان تامين مالي اقتصاد از بازار سرمايه انجام كه به موجب آن نرخ بهره‌برداري از ظرفيت فعلي افزايش يافت و از سوي ديگر ظرفيت جديد براي اشتغال‌زايي  ايجاد  شد.

تشكيل كميته كارشناسي براي محاسبه هزينه پرواز

محمد اسلامي، وزير راه و شهرسازي اظهار كرد: ضروري است كه انجمن شركت‌هاي هواپيمايي، از اقدام ناهماهنگ با شوراي عالي هواپيمايي كشوري در افزايش نرخ بليت هواپيما خودداري كند. او با اشاره به نرخ بليت هواپيما افزود: در نرخ‌گذاري، دو مساله اهميت دارد؛ يكي محاسبات عددي هزينه‌ها و درآمد ايرلاين‌ها و ديگري نقش حاكميت در حمايت توامان از همه اقشار جامعه و صنعت هوانوردي است. وزير راه و شهرسازي ادامه داد: هنگامي كه محاسبات عددي مبناي تعيين قيمت بليت هواپيما قرار مي‌گيرد، بايد مواردي همچون نرخ ارزان سوخت و سهل‌گيري دولت در دريافت مطالبات خود از ايرلاين‌ها نيز به صورت عددي محاسبه شده و نتيجه نهايي اعمال شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون