• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4995 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۷ مرداد

پيدا و پنهان

تورم توليدكننده بخش معدن اعلام شد
مركز آمار ايران اعلام كرد؛ در فصل بهار ١٤٠٠ درصد تغييرات شاخص قيمت توليدكننده بخش معدن نسبت به فصل قبل (تورم فصلي) به ٣٨,٧ درصد رسيد كه در مقايسه با همين اطلاع در زمستان ١٣٩٩، ٢٥,٨ واحد درصد افزايش دارد. تورم فصلي مربوط به گروه استخراج زغال‌سنگ معادل ٣٢,٧ درصد، استخراج كانه­‌هاي فلزي ٤٠,٤ درصد و استخراج ساير معادن ٢٤,٤ درصد بوده است. تورم فصلي هر سه گروه عمده استخراج زغا‌ل‌سنگ، استخراج كانه‌هاي فلزي و گروه استخراج ساير معادن در مقايسه با فصل قبل افزايش يافته است. درصد تغييرات ميانگين شاخص كل قيمت توليدكننده بخش معدن در چهار فصل منتهي به فصل بهار ١٤٠٠ نسبت به دوره مشابه در سال قبل (تورم سالانه) به ١١٢,٣ درصد رسيد كه نسبت به همين اطلاع در فصل قبل ٣٢,٥ واحد درصد افزايش نشان مي‌دهد.
رسوب ۳۶۴۳ دستگاه  كاميون وارداتي در گمرك
مهرداد جمال ارونقي، معاون فني گمرك ايران طي نامه‌اي به قائم‌مقام محترم رياست سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي وزارت راه و شهرسازي با انتقاد از ميزان رسوب كاميون‌هاي وارداتي و عدم اظهار آنها به گمرك، خواستار شد كه اين موضوع به قيد فوريت مورد رسيدگي قرار گيرد و با تشكيل فوري يك كارگروه متشكل از نمايندگان كليه مراجع و سازمان‌هاي مرتبط، ضمن تدقيق در مشكلات اين كاميون‌هاي وارداتي، تصميمات لازم در چارچوب قوانين و مقررات موضوعه اتخاذ و از در معرض خطر قرار گرفتن صدها ميليون دلار سرمايه وارده به گمركات جلوگيري شود. معاون فني گمرك گفت: بررسي‌هاي ميداني نشان مي‌دهد ۳ هزار و ۶۴۳ دستگاه كاميون وارداتي در گمركات رسوب كرده است.
استفاده از آب شرب در توليد مصالح ساختماني ممنوع شود
محمد شكرچي‌زاده، رييس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي ضمن تاكيد بر اصلاح مديريت برداشت از آب‌هاي زيرزميني از مطالعات آن مركز در خصوص مصرف بهينه آب در توليد مصالح ساختماني خبر داد. وي با يادآوري اين مطلب كه برداشت بي‌رويه از آب‌هاي زيرزميني دليل عمده فرونشست و مخاطرات مرتبط با آن است كه آينده شهرها و حيات آنها را تحت ‌تاثير قرار داده، گفت: مدت‌هاست كه تاثير فرونشست روي زيرساخت‌ها اعم از پل‌ها، خطوط ريلي و فرودگاه‌ها در دست بررسي و مطالعه كارشناسان مركز است كه در برخي موارد راهكارهاي كارشناسي نيز ارايه شده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون