• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5011 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۷ شهريور

روز خوب ورزشكاران ايران با يك طلا و يك نقره

از قدرت نمايي رستمي تا غافلگيري پاپي مقابل يك ايراني

روز چهارم رقابت‌هاي پارالمپيك روز بسيار خوبي براي كاروان ورزشي ايران بود و ورزشكاران كشورمان صاحب يك مدال طلا در وزنه‌برداري و يك مدال نقره در پرتاب نيزه شدند. 
در ابتدا تيم واليبال نشسته ايران در نخستين ديدار خود به مصاف آلمان رفت و در سه ست پياپي به برتري رسيد. دارنده 6 طلاي پارالمپيك در اين ديدار كه در سالن ماكاهوري برگزار شد با نتايج 25 بر 23، 25 بر 16 و25 بر 17 مقابل حريف خود به برتري رسيد. تيم ملي واليبال نشسته ايران روز دوشنبه در دومين بازي خود در گروه اول با برزيل مصاف خواهد داد. 
در رقابت‌هاي تيراندازي كامپوند نمايندگان كشورمان در دور حذفي به مصاف رقبا رفتند. علي منشازاده در مرحله يك شانزدهم به مصاف كوآتس از آفريقاي جنوبي رفت و توانست با برتري قاطع ۱۴۳ بر ۱۳۰راهي مرحله بعد شود. در ادامه رمضان بياباني در مرحله يك شانزدهم مقابل مارچانت از استراليا قرار گرفت و در يك رقابت نزديك و حساس با نتيجه ۱۴۱ بر ۱۳۹ به برتري رسيد. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه حريف بياباني ورزشكار ۶۰ ساله استراليايي بود و تا لحظه آخر هم براي رسيدن به برتري در اين مسابقه تلاش كرد. 
در ادامه تيم بسكتبال با ويلچر ايران در سومين بازي خود در مرحله گروهي با الجزاير ديدار كرد و موفق شد به اولين پيروزي دست پيدا كند. در اين بازي ملي‌پوشان كشورمان موفق شدند در كوارتر اول و دوم به ترتيب با نتايج ۱۸ بر ۱۰ و ۱۹ بر ۸ ‏‬برابر الجزاير به پيروزي برسند.
 برتري ايران در نيمه دوم و در كوارترهاي سوم و چهارم هم ادامه داشت و شاگردان عباس آقاكوچكي به ترتيب با نتايج ۲۲ بر ۱۵ و ۲۲ بر ۱۴ ‏‬اين نيمه را به پايان بردند تا در نهايت با نتيجه ۸۱ بر ۴۷ ‏‬ به كار خود پايان بدهند.
با شروع رقابت‌هاي وزنه‌برداري دسته منهاي 89 كيلوگرم همه نگاه‌ها به سمت روح‌الله رستمي ركورددار جهان رفت تا اولين طلاي كاروان ايران به دست بيايد. رستمي در اين تلاش موفق به مهار وزنه ۲۲۵ كيلوگرمي شد و در ادامه كادر فني براي وي وزنه ۲۲۸ كيلوگرمي را درخواست دادند. دارنده مدال نقره پارالمپيك لندن براي مهار اين وزنه نيز مشكلي نداشت. رستمي كه پيش از اين توانسته بود با مهار وزنه ۲۴۱ كيلوگرمي ركورد جهاني اين دسته را به نام خود كند براي حركت سوم پشت وزنه ۲۳۴ كيلوگرمي قرار گرفت و براي مهار آن مشكلي نداشت. با مهار اين وزنه و با توجه به وزنه‌هايي كه ساير رقبا زدند رستمي موفق شد نخستين مدال طلاي ايران در پارالمپيك را به دست آورد. با توجه به قهرماني رستمي وي درخواست ركوردشكني داد اما در مهار وزنه ۲۴۲ كيلوگرمي ناموفق بود.
در پايان روز چهارم نوبت به امان‌الله پاپي ورزشكار كشورمان در رشته پرتاب نيزه رسيد. پاپي كه عناوين نايب قهرماني جهان را در كارنامه داشت براي كسب مدال طلا وارد مسابقه شد. قبل از مسابقه همه كارشناسان گفتند كه ورزشكار برزيلي رقيب اصلي پاپي است. در اين مسابقه كه به عجيب‌ترين شكل ممكن پيش رفت ابتدا ورزشكار ناشناس ازبكستاني موفق شد در 6 پرتاب خود ركورد پارالمپيك را بشكند و براي رقبا خط و نشان بكشد.
در ادامه نيلز برزيلي ركورد ورزشكار ازبك را شكست و در جايگاه اول قرار گرفت. سپس نوبت به پاپي رسيد. پاپي در پنج پرتاب اول خود با اقتدار سه بار ركورد پارالمپيك را شكست به نحوي كه همه مدال طلا را براي او در نظر گرفتند. پاپي با ركورد عالي 49.56 به كارش پايان داد و فقط بايد منتظر مي‌ماند ورزشكار آذربايجاني نيزه‌هايش را پرتاب كند.
 با اين حال ورزشكار ايراني الاصل آذربايجان به نام حامد حيدري كه با ركوردي كمتر از 44 متر وارد مسابقات شده بود و كسي روي او حساب نمي‌كرد دست به كار بزرگي زد و با پرتابي معادل 51.42 پاپي را پشت سر گذاشت و صاحب مدال طلا شد و پاپي به مدال نقره بسنده كرد. به اين ترتيب روز چهارم رقابت‌هاي پارالمپيك توكيو با يك طلا و يك نقره براي ايران به پايان رسيد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون