• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5016 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۳ شهريور

خبرخوان

 قيمت مرغ باز هم افزايش مي‌يابد

 حبيب اسدالله‌نژاد، نايب‌رييس كانون سراسري مرغداران گوشتي ايران گفت: قيمت جوجه يك‌روزه گوشتي به حدود ۱۱ هزار تومان افزايش يافته است. به گفته وي قيمت مصوب جوجه يك‌روزه ۴,۲۰۰ تومان است در حالي كه قيمت تمام‌شده توليد آن رقمي بين ۵۰۰۰ تا ۵,۳۰۰ تومان است و بايد قيمت جوجه يك‌روزه گوشتي هرچه سريع‌تر اصلاح و جلوي سودجويي‌هاي بعدي گرفته شود. او افزود: قيمت تمام‌شده توليد هر كيلوگرم مرغ زنده نيز حتي اگر جوجه با قيمت مصوب ۴,۲۰۰ تومان در اختيار توليدكنندگان قرار بگيرد، ۱۷,۱۰۰ تومان نيست و اين رقم نيز نيازمند اصلاح است.


 اتفاق عجيب درباره پول‌هاي بلوكه‌شده ايران در سئول
بولتن‌نيوز گزارش داده كه ظاهرا امريكا براي آزاد كردن بخشي از پول‌هاي ايران مجوزي را به كره و شركت‌هاي كره جنوبي داده است كه براساس آن اين شركت‌ها مي‌توانند بدهي ايران را تنها از طريق واردات كالا به ايران پرداخت كنند! در اين مجوز همچنين قيد شده است كه شركت‌هاي جديد امكان صادرات محصولات خود به ايران را ندارند، بلكه همان شركت‌هاي پيشين ال‌جي و سامسونگ بايد اقدام به صادرات محصولات خود به ايران كنند؛ امريكا براي اين مجوز نيز ضرب‌الاجل ۹۰ روزه تعيين كرده است. شركت‌هايي كه در بدترين شرايط ممكن بدون در نظر گرفتن نياز بازار ايران به يك باره از كشورمان خارج شدند و در پازل امريكا بازي كردند، حالا با طراحي امريكايي و لابي داخلي مافياي لوازم خانگي دوباره مي‎خواهند واردات را از سر بگيرند تا به توليد داخل كه تازه سرپا شده است، لطمه بزنند.


 تكذيب كاهش حقوق كاركنان دولت
 سازمان برنامه و بودجه كشور اعلاميه داده كه «اخبار و مطالبي كه درباره كاهش حقوق كارمندان و كاركنان دولت در برخي شبكه‌هاي اجتماعي، به ‌نقل از معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشوراست، دروغ محض است.» چند شب پيش ميركاظمي، رييس‌ سازمان برنامه‌وبودجه، علنا در برنامه خبري صداوسيما گفت: كشور به لايحه متمم براي بهبود كسري بودجه نيازي ندارد و دولت مي‌خواهد سياست انقباضي مالي پيش بگيرد- يعني از هزينه‌هايش بكاهد. در بودجه سال جاري افزايش حقوق كاركنان و بازنشستگان تا ۲۵ درصد پيش‌بيني و مقرر شد كه دريافتي‌هاي بالاي ۱۰ ميليون تومان مشمول اين ۲۵ درصد نشده و فقط به ميزان ثابت دو ميليون و ۵۰۰ هزار تومان افزايش حقوق داشته باشند.


داشتن خودرو هم تبديل به آرزو شد
 باشگاه خبرنگاران نوشت: چند وقتي است كه قيمت خودرو، روند صعودي به خود گرفته و حالا باز هم اين محصول سرمايه‌اي، براي خيلي‌ها دست‌نيافتني‌تر و داشتن آن تبديل به آرزو شده است. كارشناسان خودرويي علت‌هاي مختلفي را براي اين افزايش قيمت عنوان مي‌كنند و در مقابل راهكار‌هايي را هم براي كنترل اين بازار دارند. روح‌الله طالبي، كارشناس صنعت خودرو با اشاره به علت گراني خودرو در بازار آزاد گفت: گراني در بازار خودرو به چند علت بستگي دارد. يكي از علت‌ها برآورد هيجاني نسبت به قيمت دلار در روز‌هاي آينده است. اما نكته مهم ماجرا اينجاست هيچ نهادي ترمز اين افزايش قيمت را نمي‌كشد و نظارتي روي آن نيست. با روي كار آمدن وزير جديد صنعت، معدن و تجارت، نه تنها قيمت‌ها كاهشي نبود بلكه شاهد ادامه‌دار شدن گراني‌ها بوديم، اما اكنون وزير جديد صمت، وعده‌هايي در مورد افزايش توليد داده است كه بايد ديد كارساز مي‌شود يا خير.


نارنگي به بازار آمد؛ هركيلو ۱۵ هزار تومان!
دارايي‌نژاد، رييس اتحاديه بارفروشان ميدان مركزي ميوه و تربار گفت: نارنگي تخم ژاپني تازه به دست آمده و هنوز سبز است، از اين رو به صادركنندگان پيشنهاد مي‌دهيم به دليل آنكه قند نارنگي نرسيده، از صادرات اجتناب كنند چرا كه محصولات ايران با بهترين كيفيت بايد معرفي شوند. با توجه به ترش بودن نارنگي، از اين رو توصيه مي‌شود كه به بهانه نوبرانه بودن از چيدن كال محصول اجتناب شود و اجازه دهند رنگ‌آوري طبيعي داشته باشد. او افزود: قيمت كنوني هر كيلو نارنگي در ميدان مركزي ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان و قيمت ليموشيرين هم حدود ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان است.


 عراقي‌ها پول پيمانكاران ايراني را نمي‌دهند
بهمن صالحي جاويد، دبير انجمن صادركنندگان خدمات فني و مهندسي اظهار داشت: به علت حمايت دولت‌ها نمي‌توانند پول پيمانكاران امريكايي يا كره‌اي كه در عراق كار مي‌كنند را ندهند؛ اما جالب اينكه پول پيمانكاران ايراني را پرداخت نمي‌كنند. وي در مورد اعلام آمادگي ايران براي مشاركت در بازسازي موصل و حجم اين بازار اظهار كرد: بازار موصل بازار خوب و سنتي ايران است، بعد از رفتن داعش هم از امنيت نسبي خوبي برخوردار شده است. اميدواريم اين موضوع با خوش‌قولي از طرف عراقي‌ها همراه باشد. بازسازي موصل زمينه خوبي است و شركت‌هاي ايراني هم به‌طور سنتي علاقه‌مند به فعاليت در اين منطقه هستند. اما بسيار به رفتار كارفرما بستگي دارد كه بتواند پشتيباني‌هاي لازم را ايجاد كند. وي افزود: علاوه بر موضوع بازسازي در موصل كه براي آن بايد بالغ بر ۵ ميليارد دلار پروژه اجرايي شود و با توجه به‌ اينكه اين منطقه در حال توسعه است، مي‌توانند براي برنا‌مه‌هاي توسعه‌اي هم جذب خدمات بيشتري از پيمانكاران داشته‌ باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون