• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۰ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5020 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۷ شهريور

خبرخوان

سفرهاي هوشمند  براي واكسينه شده‌ها

رضا نفيسي، رييس مركز تدوين مقررات ايمني حمل‌ونقل، پدافند غيرعامل و مديريت بحران وزارت راه و شهرسازي جزييات پروتكل‌هاي جديد براي اجراي محدوديت‌هاي هوشمند كرونايي را اعلام كرد و گفت: اجراي سيستم هوشمند كرونا مدتي است مورد بحث و بررسي قرار گرفته و بر اساس آن مقرر شده، اطلاعات افرادي كه هر دو دز واكسن را دريافت كرده‌اند، وارد اين سيستم شود و محدوديت‌هاي كرونايي مانند ممنوعيت‌هاي سفر براي آنها لغو شده و كاهش يابد. وي افزود: به گونه‌اي كه اگر اين افراد واكسينه شده خواستند براي سفر با وسايل حمل‌ونقل عمومي مانند قطار، اتوبوس، هواپيما يا خودروي شخصي خود اقدام كنند، مشكلي براي آنها وجود نداشته باشد، بتوانند اين كار را انجام دهند و حتي بدون مشكل به سفرهاي خارجي بروند. وي گفت: سيستم هوشمند كرونا در حال بحث و بررسي نهايي است و هر زماني كه به ما دستور بدهند آن را اجرايي خواهيم كرد تا بتوانيم با سرعت و دقت بيشتري ويروس كرونا را در كشور رصدو كنترل كنيم. البته در صورت اجراي آن، مانند سامانه ماسك به بخش‌هاي مختلف حمل و نقل اعلام شده و آنها نيز موظف به اجراي آن خواهند شد.

وزير ارتباطات: به هيچ‌ وجه دنبال بستن اينترنت نيستيم 

عيسي زارع‌پور، وزير ارتباطات‌ و فناوري اطلاعات با تاكيد بر اينكه نگاه دولت سيزدهم استفاده حداكثري از فضاي فناوري است، اعلام كرد در اين دوره قصد دارند تا ايراني هوشمند در تراز انقلاب اسلامي بسازند. زارع‌پور در ادامه تاكيد كرد: نگاه دولت سيزدهم به شبكه‌هاي اجتماعي اين است كه به هيچ‌ وجه به دنبال مسدود‌سازي فضاي مجازي و كسب و كار‌ها نيست، اما ما معتقديم كه اين فضا بايد نظام‌مند شود. وي همچنين با بيان اينكه يكي از اولويت‌ها شبكه ملي اطلاعات و حكمراني فضاي مجازي است، گفت: چرا كه اين فضا روابط دولت‌ها با مردم را تحت تاثير قرار داده و اكنون عصر حاكميت پلتفرم (سكو)‌هاست و براي همه كشور‌ها مهم است كه فلان پلتفرم چه تعداد كاربر و در چند كشور دارد. او ادامه داد: اكنون حكمراني از طريق پلتفرم‌هاي خدمات‌رسان و شبكه‌هاي اجتماعي و اينكه چه چيزي را نصب كنيم يا نكنيم به حكمراني مربوط مي‌شود و در حال حاضر مشكل همه دنيا اين است كه با پلتفرم‌هاي جهاني چه كنيم و حتي در مورد مديريت اينترنت نگراني جهاني وجود دارد.

واردات گردو در دست شبكه‌هاي سازمان يافته قاچاق

دبير اتحاديه بنكداران مواد غذايي گفت: 50 درصد از بازار گردوي كشور در سيطره گردوهاي وارداتي قاچاق از امريكا، شيلي و بلغارستان قرار دارد. حسني اظهار داشت: يك شبكه سازمان يافته زنجيره‌اي واردات كالاهاي غيرمجاز در كشور وجود دارد كه كالاهاي قاچاق توسط اين زنجيره كاملا منسجم به كشور وارد مي‌شود به‌ طوري كه كالاي مورد نياز از داخل كشور سفارش داده مي‌شود و اغلب ايرانيان مقيم در خارج از كشور اين كالا‌ها را خريداري و توسط كشتي و بنادر به كشور منتقل و در نهايت وارد شبكه توزيع كشور مي‌شود. وي بيان داشت: گردوي امريكايي و شيلي در ابتدا وارد دوبي مي‌شود و پس از آن وارد بنادر شده و در نهايت نيز وارد شبكه توزيع كشور مي‌شود اما گردوي بلغارستان از طريق تركيه و از طريق مسيرهاي زميني وارد كشور مي‌شود.

آغاز پرواز اربعين از ۲۸ شهريور

محمدحسن ذيبخش، سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري از انجام پروازهاي اربعين امسال توسط ۱۲ ايرلاين داخلي خبر داد.  وي اظهار كرد: بر اساس برنامه‌ريزي صورت‌ گرفته 30 هزار زاير ايراني كه دولت عراق مجوز ورود آنها را براي اربعين صادر مي‌كند از تاريخ 28 شهريور 1400 تا 10 مهر از طريق 6 فرودگاه حضرت امام (ره)، مشهد، اصفهان، تبريز، شيراز و اهواز به اين كشور منتقل مي‌شوند. وي با بيان اينكه در صورت نياز مي‌توانيم تعداد فرودگاه‌ها را افزايش دهيم، افزود: در مجموع 400 پرواز رفت و برگشت در ايام اربعين امسال براي جابه‌جايي زايران ايراني انجام خواهد شد.

كشف داروي قاچاق به تركمنستان در سيب‌زميني‌هاي صادراتي
سيدروح‌الله لطيفي سخنگوي گمرك گفت: با هوشياري همكاران ما در گمرك لطف‌آباد خراسان رضوي، از محموله صادراتي سيب‌زميني به مقصد تركمنستان مقادير زيادي كيت آزمايشگاهي و دارو كشف و ضبط شد. لطيفي اظهار داشت: با هوشياري همكاران گمرك «لطف‌آباد» خراسان رضوي به ويژه يگان حفاظت و مربيان سگ‌هاي موادياب در مرز با تركمنستان ۶ كيسه سفيد رنگ (گوني) شامل سه هزار و ۲۰۰ عدد آنژيوكت، چهار هزار و ۲۰۰ عدد سرم نمونه‌گيري خون، 105 عدد گوشواره يا پلاك دام و ۶ انبر از كاميون حامل سيب‌زميني صادراتي كشف شد. وي افزود: در اين كاميون، كالاهاي قاچاق دارويي در ۶ گوني هم شكل با ساير گوني‌هاي سيب‌زميني اختفا شده بود تا داروها و كالاهاي قاچاق تحت عنوان سيب‌زميني از كشور خارج شود كه با هوشياري و كنترل كاركنان گمرك لطف‌آباد ناكام ماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون