• ۱۴۰۳ شنبه ۳ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5021 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۸ شهريور

پيشخوان

سردار وحيدي جانشين فرماندهي كل نيروهاي مسلح شد

فرماندهي معظم كل قوا (مدظله العالي) دكتر احمد وحيدي وزير كشور را در منصب جانشين فرماندهي كل نيروهاي مسلح در امور نيروي انتظامي منصوب كردند. به گزارش ايسنا، برابر ابلاغيه رياست محترم دفتر فرماندهي كل قوا، حضرت امام خامنه‌اي فرماندهي معظم كل قوا (مدظله العالي) در تاريخ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ جناب آقاي دكتر احمد وحيدي وزير محترم كشور را در منصب جانشين فرماندهي كل نيروهاي مسلح در امور نيروي انتظامي منصوب فرموده‌اند.

قاضي‌زاده هاشمي هفته آينده  به بنياد شهيد مي‌رود؟

سخنگوي هيات رييسه مجلس از بررسي درخواست استعفاي نماينده مشهد در مجلس شوراي اسلامي در نشست علني روز يكشنبه هفته آينده مجلس خبر داد. به گزارش خبرگزاري فارس، سيد نظام‌الدين موسوي گفت: «بررسي استعفاي سيد اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي در دستوركار هفته آينده مجلس قرار دارد.» او گفت: «در نشست علني روز يكشنبه هفته آينده مجلس (۲۱ شهريورماه) استعفاي نماينده مشهد به خاطر حضورش در رياست بنياد شهيد و امور ايثارگران مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.» اين درحالي است كه باتوجه به آنكه رياست بر بنياد شهيد و معاونت رييس‌جمهوري نيازمند كسب راي‌اعتماد از مجلس يا پيمودن روند قانوني مشابه نيست و صرفاً با حكم رييس‌جمهوري محقق مي‌شود، مي‌توان منتظر بود كه قاضي‌زاده هاشمي طي هفته آينده فعاليت خود را در سمت جديد آغاز كند.

انتصاب جديد در وزارت اطلاعات

وزير اطلاعات گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي بالاي وزارت اطلاعات، اين وزارت‌خانه در راستاي حل مشكلات مردم، به دولت و دستگاه‌هاي مرتبط كمك خواهد كرد؛ به عنوان نمونه يكي از ظرفيت‌ها كمك به دستگاه‌هاي مسوول در زمينه انتقال دارو و واكسن كرونا مي‌باشد كه مجدانه پيگير آن هستيم. به گزارش ايسنا، سيد اسماعيل خطيب وزير اطلاعات در مراسم توديع و معارفه‌ معاونت اطلاعات و امنيت اقتصادي و مبارزه با فساد وزارت اطلاعات گفت: رهنمودهاي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در حوزه مبارزه با مفاسد و فسادستيزي جزو بينات و محكمات دستگاه اطلاعاتي است و با نصب‌العين قرار دادن فرمايشات معظم‌له در مبارزه با فساد و رانت مربوط به هر دستگاهي كه باشد با جديت و قاطعيت عمل مي‌كنيم. وزير اطلاعات شعارهاي «عدالت محوري» و «فساد ستيزي» را از شعارهاي اصلي دولت مردمي دانست كه هر دو مربوط به معاونت اطلاعات و امنيت اقتصادي و مبارزه با فساد مي‌باشد و اظهار اميدواري كرد همكاران گرامي معاونت مزبور در اجرايي نمودن اين دو شعار مهم موفق شوند. خطيب ضمن تأكيد بر ضرورت مبارزه با فساد گفت: با ناكارآمدي دستگاه‌ها و فساد و رانت در هر دستگاهي بايد با قاطعيت برخورد كنيم و اگر شامل وزارت، حراست، بازنشستگان، بيروني‌ها و غيره شد، كوتاه نياييم.

مخالفت نماينده اصولگرا با تمديد طرح منع تردد شبانه

نماينده اصولگراي تهران در مجلس با اشاره به طرح منع تردد شبانه بعد از شيوع كرونا تصريح كرد كه اين طرح تهران را در قرق طبقه اجتماعي خاص درآورده است، اما ما نبايد بر تصميمات اشتباه قبلي اصرار كنيم. به گزارش ايلنا، عليرضا خضريان در تذكر شفاهي صحن علني روز چهارشنبه مجلس با اشاره به طرح منع تردد شبانه بعد از شيوع كرونا اظهار داشت: مجلس بايد بتواند پيگير اجراي عدالت در كشور باشد؛ اين مساله باعث شده كه شهر براي طبقه مرفه قرق شود در حالي كه افراد بيمار دارند، متحمل هزينه جريمه نيز مي‌شوند. او گفت: زماني كه فرمانده ستاد مقابله با كرونا تهران تاكيد مي‌كند كه اين طرح اصلاً قابل انجام نيست و هيچ تاثيري در وضعيت كرونا ندارد، چرا ما بر آن اصرار مي‌كنيم؟ كميسيون بهداشت و درمان پيرامون اين موضوع ورود پيدا كرده و گزارشي تهيه كند. تهران را شب‌ها براي طبقه خاص اجتماعي خالي مي‌كنيم. اگر شب‌ها بيرون متوجه مي‌شويد چه وضعيتي در شهر حاكم است، نبايد بر تصميمات اشتباه گذشته اصرار كنيم.

هشدار سخنگوي سپاه  نسبت‌به واكسن‌هراسي

سخنگو و مسوول روابط عمومي كل سپاه  اظهار داشت: حضور ميداني ملت ما در ميدان وسيع مقابله با ويروس كرونا تداعي‌كننده پشتيباني مردم از رزمندگان در دوران دفاع مقدس است. به گزارش سپاه نيوز، سردار رمضان شريف گفت: ميليون‌ها بسته معيشتي هم تاكنون از سوي بسيجيان ميان نيازمندان توزيع شده و همچنان اين تلاش‌ها ادامه دارد. سردار شريف در ادامه تصريح كرد:  آنها با شيطنت رسانه‌اي تلاش مي‌كنند تا همت متخصصان كشورمان را زير سوال ببرند؛ به همين علت امتحان بسيار بزرگي در مبارزه با كرونا در پيش روي داريم. او با تأكيد بر اينكه كسي نبايد داشته‌ها و توانمندي‌هاي كشور را در مقابله با كرونا زير سوال ببرد، بيان كرد: در اين مقطع كه دولت تلاش مي‌كند تا واكسن وارد يا توليد كند، برخي‌ها تلاش مي‌كنند در خصوص واكسن شايعاتي را در فضاي مجازي مطرح كنند كه اين همان خط رسانه‌اي دشمن است. سردارشريف با اشاره به اينكه بر خلاف تمام تبليغات منفي  رهبر انقلاب اسلامي واكسن داخلي را تزريق كردند، افزود: اين چه خطي است كه برخي‌ها تلاش مي‌كنند با استفاده از آن، مردم را از واكسن زدن بترسانند؛ مطمئناً بسيج در اين شرايط وظيفه دارد همه مردم را براي تزريق واكسن تشويق و ترغيب كند و هيچ زماني را هم نبايد براي سرعت بخشيدن به تزريق واكسن از دست بدهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون