• ۱۴۰۳ شنبه ۳ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5021 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۸ شهريور

خبرخوان

يك كيلو قارچ  60 هزار تومان شد!

مهدي رجبي، رييس انجمن صنفي كارفرمايي پرورش‌دهندگان قارچ خوراكي اظهار كرد: مديريت بازار و نرخ‌گذاري قارچ به عهده انجمن است كه فعلا تغييرنكرده است اما مواد اوليه بسيار گران شده و بسياري از كارخانه‌ها توان توليد مواد اوليه را ندارند كه به توليدكنندگان قارچ برسانند. در اين وضعيت طبيعتا قيمت‌ها افزايش پيدا مي‌كند؛ اما اينكه به صورت رسمي كه از سوي انجمن اعلام شود، نرخ تغييري نكرده است، بلكه زمينه توليد و عرضه كمتر شده و در اين شرايط برخي فروشندگان سوءاستفاده مي‌كنند. به گفته وي قيمت اعلامي انجمن طي روزهاي اخير براي قارچ فله كارتوني درجه يك كيلويي ۴۴ هزار تومان بوده كه بايد نهايتا ۴۶ تا ۴۷ هزار تومان به دست مصرف‌كننده برسد، اما در فروشگاه‌ها قيمت اين محصول به بيش از كيلويي ۶۰ هزار تومان هم رسيده است كه مورد تاييد انجمن نيست.

اتحاديه خودرو تهران: برگ سبز خودرو همان سند است

اتحاديه خودرو تهران در نامه‌اي به اعضاي اتحاديه اعلام كرد براي سند خودرو همان برگ سبز كافي است. در متن اين نامه آمده است: با توجه به راي هيات عمومي ديوان عدالت اداري كه مورخ 10/01/1400 جهت اطلاع عموم ابلاغ و در روزنامه رسمي كشور نيز منتشر شده است. تبعيت از آن را براي همه مردم و دستگاه‌ها لازم‌الاجرا كرده و فلذا برگ سبز خودرو به عنوان سند مالكيت تلقي گرديده و نقل و انتقال خودرو با ثبت مشخصات متعاملين (فروشنده و خريدار) و مشخصات خودرو در ادارات راهنمايي و رانندگي بلامانع است و الزامي به ثبت در دفاتر رسمي نمي‌باشد مگر آنكه طرفين معامله خودشان خواهان ثبت در دفاتر اسناد رسمي ‌باشند. در نتيجه الزامي نيست كه مردم براي ثبت نقل و انتقال خودرو به دفاتر اسناد رسمي مراجعه و نسبت به تنظيم سند نقل و انتقال اقدام نمايند.

۲ هزار واحد صنعتي غيرفعال  احيا مي‌شود

«مهدي صادقي نياركي»، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: در كنار آسيب‌شناسي و ارزيابي ۱۳ هزار واحد غير فعال، احياء ۲ هزار واحد صنعتي كه از چرخه توليد خارج شده‌اند نيز در دستور كار بوده و سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، اين برنامه عملياتي را راهبري خواهد كرد.  وي تدوين نقشه راه براي صنايع راهبردي را از ديگر سياست‌هاي وزارت صمت عنوان كرد و گفت: ۳۶ پروژه تحولي در بخش صنعت، معدن و تجارت تعريف شده است كه حمايت از صنايع راهبردي نظير صنعت خودرو، لوازم خانگي، نساجي و پوشاك، شيميايي، دارويي وتجهيزات پزشكي از جمله زير پروژه‌هاي اين برنامه تحولي است. صادقي نياركي آسيب‌شناسي و ارزيابي وضعيت ۱۳ هزارواحد صنعتي غير فعال را يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي وزارت صمت برشمرد و تصريح كرد: ۸۵ هزار واحد صنعتي در سراسر كشور استقرار دارند كه حدود ۱۳ هزار واحد صنعتي از چرخه توليد خارج شده‌اند.

واردات برنج از اول مهرماه  آزاد مي‌شود

عباس توكلي، رييس انجمن واردكنندگان برنج ايران اظهار داشت: عرضه ۱۰۰ هزار تن برنج ذخيره احتياط كشور براي تعديل قيمت برنج در بازار در زمان دوره ممنوعيت فصلي واردات برنج نه تنها به تحقق اين هدف كمك نمي‌كند بلكه تبعات منفي آن آسيب‌هاي بيشتري به دنبال دارد. رييس انجمن وارد‌كنندگان برنج گفت: تصميم اخير ستاد تنظيم بازار براي توزيع برنج دولتي، نه تنها به نفع بازار و مصرف‌كننده نيست كه با اين اقدام تيشه به ريشه بخش خصوصي فعال در تجارت برنج زده‌اند. وي با بيان اينكه ناديده گرفتن توان و ظرفيت بخش خصوصي كه هر زمان دولت دست ياري به سوي آن دراز كرده تمام قد به ميدان آمده است، تصريح كرد: هر زمان دولت به تامين‌كنندگان برنج اعم از توليدكنندگان داخلي و واردكنندگان برنج خارجي، اشاره كرده بي‌هيچ پيش شرط و قيدي وارد ميدان شده و براي تامين نياز كشور تلاش كرده‌اند اما در مواردي بخش خصوصي ديده نمي‌شود.

تعطيلي ۳۰ درصد رستوران‌ها طي ۳ ماه اخير

سيد علي‌اصغر ميرابراهيمي، رييس اتحاديه سلف و رستوران تهران اظهار داشت: بسياري از همكاران ما به خاطر گراني‌، كرونا، ماليات و همه مشكلات ديگر مجبور به تعطيلي واحد صنفي خود شده‌اند. تقريبا 30 درصد رستوران‌ها نسبت به 2 تا 3 ماه پيش مجبور به تعطيلي شدند كه در بيشتر شهرها اتفاق افتاده است. 
وي در مورد آخرين وضعيت رستوران‌ها اظهار كرد: رستوران‌ها وضعيت خوبي ندارند، بيشتر آنها فقط به صورت بيرون‌بر مي‌توانند كار كنند، برخي از آنها به علت‌هاي مختلف مانند جايي كه در آن قرار گرفته‌اند امكان عرضه خدمات بيرون‌بر هم ندارند. بسياري از همكاران ما به خاطر گراني‌، كرونا، ماليات و همه مشكلات ديگر مجبور به تعطيلي واحد صنفي خود شده‌اند. تقريبا 30 درصد رستوران‌ها نسبت به 2 تا 3 ماه پيش مجبور به تعطيلي شده‌اند. اين تعطيلي‌ها در بيشتر شهرها اتفاق افتاده است. وي با انتقاد از افزايش قيمت تمام شده با توجه به افزايش قيمت مواد غذايي بيان كرد: مواد اوليه نيز افزايش بسيار زيادي داشته است. مرغ به 47 تا 48 هزار توان رسيده است، مرغ را كيلويي 45 هزار تومان مي‌خريم. قيمت غذاها هم بسته به مواد اوليه‌اي كه خريداري مي‌كنند متفاوت است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون