• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5026 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۴ شهريور

خبر

امارات 38 نفر از جمله چند ايراني را تحريم كرد
هيات وزيران امارات در نشست خود ۳۸ فرد و ۱۵ شركت را در ليست افراد و شركت‌هاي حامي تروريسم قرار داد. خبرگزاري «وام» امارات با انتشار اين خبر نوشت كه اين تصميم در چارچوب تلاش اين كشور براي هدف قرار دادن و تعطيل كردن شبكه‌هاي مرتبط با تامين مالي تروريسم و فعاليت‌هاي مرتبط با آن صورت مي‌گيرد. در بين افرادي كه امارات آنها را به تازگي به ليست تحريم خود اضافه كرده است شهرونداني از امارات، لبنان، عراق، هند، يمن، ‌افغانستان، سوريه، نيجريه و ايران ديده مي‌شوند. شهروندان ايراني كه در اين ليست قرار دارند، عبارتند از: «مهدي عزيزالله كياستي»، «فرشاد جعفر حاكم‌زاده»، «سيدرضا سيدمحمد قاسمي»، «محسن حسن كارگر حجت» و «ابراهيم محمود احمد محمد» است. اكثر شركت‌هايي كه در ليست تحريم‌هاي امارات قرار گرفته‌اند در بخش تجارت، دريانوردي و صرافي فعاليت دارند. خبرگزاري وام هيچ اشاره‌اي به دليل قرار گرفتن اين افراد و شركت‌ها در ليست تحريم‌هاي امارات نكرده است. اين خبر در حالي منتشر مي‌شود كه مداخله امارات در امور داخلي برخي كشورهاي عربي و حمايت ابوظبي از گروه‌هاي مسلح در اين كشورها، با ژست ضدتروريستي امارات در تضاد قرار دارد. از سوي ديگر، امارات پرونده سياهي در زمينه حقوق بشر و سركوب فعالان مدني اين كشور دارد. «احمد منصور» كنشگر حقوقي اماراتي كه از سال ۲۰۱۷ در زندان به‌سر مي‌برد اخيرا با ارسال دست‌نوشته‌هايي به خارج از زندان، پرده از جزييات شكنجه و آزار جسمي و روحي خود در زندان برداشت. مقامات امارات، در ۱۵ مارس ۲۰۱۷، احمد منصور (۵۱ ساله) مهندس برق اماراتي را به همراه ۵ فعال ديگر به اتهام اهانت به حاكمان امارات بازداشت كردند. او درنهايت به ۱۰ سال حبس و پرداخت جريمه نقدي محكوم شد. اين كنشگر اماراتي با راه انداختن فراخواني مسالمت‌آميز خواهان اصلاحات سياسي در كشور شده بود. امارات چندين سال است كه به دليل زنداني كردن صدها فعال حقوق بشري كه خواهان انجام اصلاحات سياسي در اين كشور براي فراهم شدن انتخابات دموكراتيك هستند، با انتقادات شديدي مواجه است اما مسوولان اين كشور هربار ارتكاب چنين جرايمي را انكار مي‌كنند.


نفتالي بنت: با السيسي درباره تهديدهاي ايران و حماس صحبت كردم
«نفتالي بنت» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي شامگاه دوشنبه طي سفر به شرم‌الشيخ، با «عبدالفتاح السيسي» رييس‌جمهور مصر ديدار و رايزني كرد. دفتر نخست‌وزيري رژيم صهيونيستي نيز بامداد سه‌شنبه طي بيانيه‌اي درباره اين ديدار اعلام كرد كه بنت و السيسي درباره تحولات منطقه‌اي، مسائل بين‌المللي و تقويت روابط دوجانبه صحبت كردند. به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، بنت با قدرداني از السيسي به دليل «نقش مهم مصر در حفظ ثبات منطقه» ادعا كرد: «معاهده صلح بين مصر و اسراييل، سنگ بناي امنيت و ثبات در خاورميانه است.»
منابع حاضر در اين نشست مي‌گويند كه اين دو همچنين درباره «تهديدهاي اتمي ايران و ستيزه‌جويي منطقه‌اي آن»، «وضعيت نوار غزه»، «تشديد نظارت بر گذرگاه رفح جهت تضعيف حماس»، «تروريسم در منطقه» و «حضور تركيه در جنگ ليبي» صحبت كردند. نخست‌وزير رژيم صهيونيستي نيز در صفحه توييتر خود درباره اين ديدار نوشت: «ديدار مهم و سازنده‌اي داشتيم. با همديگر مي‌توانيم روابط بين‌مان را تقويت كرده و به سمت آينده‌اي با‌ثبات‌تر و ايمن‌تر براي منطقه حركت كنيم.» به گزارش خبرگزاري فارس، السيسي از زمان تكيه بر كرسي رياست‌جمهوري مصر ديدار با بنيامين نتانياهو نخست‌وزير سابق رژيم صهيونيستي را در كارنامه خود دارد.
شرم‌الشيخ سابقه ميزباني از ديدار‌هاي مقام‌هاي مصري و اسراييلي را دارد. اواخر اسفند سال گذشته هيات رژيم صهيونيستي به رياست «الي كوهن» وزير اطلاعات اين رژيم در نشستي با مسوولان مصر در شرم‌الشيخ حضور يافت؛ نشستي كه بزرگ‌ترين نشست دوجانبه طي ۲۰ سال گذشته بين قاهره و تل‌آويو بود. كابينه جديد رژيم صهيونيستي از زمان آغاز به كار در ماه‌هاي اخير، تلاش خود را به كار گرفته تا با فرستادن مقام‌هاي رژيم صهيونيستي به كشورهاي مختلف و ديدار با مقام‌هاي امريكايي و كشورهاي امضاكننده برجام، از احياي توافق هسته‌اي ايران جلوگيري كنند. پيش از نيز «يايير لاپيد» وزير خارجه رژيم صهيونيستي در جريان سفر به مسكو، با تكرار اتهام‌زني‌ها درباره برنامه هسته‌اي ايران، بار ديگر خيالبافي‌ها درباره مقابله تل‌آويو با پيشرفت اتمي تهران را بازگو كرد.


سوخت ارسالي ايران، پنجشنبه  از سوريه به لبنان منتقل مي‌شود

خبرگزاري رويترز گزارش داد كه نفتكش حامل سوخت ايران به مقصد لبنان در بندر بانياس سوريه رويت شده است. به گزارش ايسنا و به نقل از رويترز، تنكر تركرز روز سه‌شنبه گزارش داده است كه نفتكش حامل سوخت ايران كه مقصد آن لبنان است، در بندر بانياس سوريه رويت شده است. اين خبرگزاري نوشت كه اين نفتكش كه احتمال مي‌رود حامل ۳۳ هزار تن گازوييل باشد به دليل تحريم‌ها نمي‌تواند محموله خود را مستقيم به لبنان برساند. كاميون‌ها قرار است روز پنجشنبه آتي سوخت را از بندر بانياس سوريه به منطقه بعلبك لبنان منتقل كنند. تعداد اين كاميون‌ها ۷۰ الي ۸۰ دستگاه است و مسير تقريبا ۲۳۰ كيلومتري را بايد طي كنند. درنهايت، محموله سوخت ايران توسط كاميون‌هاي وابسته به شركت الامانه بارگيري خواهد شد و به موسسات و نهادهايي كه خواهان استفاده از سوخت ايراني هستند، منتقل خواهد شد. سيدحسن نصرالله شب گذشته در سخناني گفت: رهبري سوريه حركت نفتكش را در بندر بانياس براي انبار كردن محموله و انتقال آن به مرز تسهيل و تانكرهايي را براي انتقال آن تامين كرده، انتقال مشتقات نفتي به بقاع روز پنجشنبه آغاز مي‌شود و محموله در انبارهاي مشخصي در بعلبك ذخيره و پس از آن در مناطق مختلف لبنان توزيع مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون