• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5034 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۳ مهر

خبرخوان

بازي دو سر باخت  در ماجراي افزايش حقوق‌ها
افزايش حقوق كارمندان بدون مشخص نمودن منابع تامين مالي آن به مراتب عواقب جدي‌تري نسبت به ثبات حقوقي آنها دارد، چراكه چرخه استقراض، چاپ پول و تورم افسارگسيخته را به دنبال خواهد داشت.
حسن موسوي‌فرد، كارشناس مسائل اقتصادي درخصوص افزايش حقوق كاركنان بخش‌هاي مختلف دولت گفت: اولين‌بار در بهمن سال ۹۸ سازمان برنامه و بودجه در يك اقدامي كه منشا آن هيچ‌وقت مشخص نشد، به برخي دستگاه‌ها اجازه افزايش حقوق را از محل اعمال برخي ضرايب قانون مديريت خدمات كشوري كه براي برخي از دستگاه‌ها اعمال نشده بود، صادر كرد. 
او ادامه داد: بخش مهمي از اين امر، تبعيضي است كه در سيستم پرداخت حقوق در كشور ما وجود دارد. ما متاسفانه يك قانون كار يكسان براي همه كاركنان در كشور نداريم. ما قانون كار را داريم كه در مورد كارگران اعمال مي‌شود كه بخشي از كاركنان درون دولت، از قانون كار پيروي مي‌كنند و حقوق‌هاي به نسبت پايين‌تري دارند. از طرف ديگر قانون مديريت خدمات كشوري را داريم كه بنا بوده همه كاركنان دولت را شامل شود و اينها به صورت مقايسه‌اي قرار بگيرند و با ضرايب مشخص حقوق بگيرند و تنها دولت هر سال يك عددي كه معادل عدد ثابت ضريب هست را تعيين و براي همه كاركنان اعمال شود، اما متاسفانه از همان ابتداي تصويب، اين قانون اجرا نشد و بخش مهمي از دولت مانند وزارت نفت و سازمان انرژي اتمي خودشان را از قانون خدمات كشوري مستثني كردند و اين موجب شد كه دريافتي‌هاي بسيار بالا در بخش دولتي پيدا كنند و طبيعتا كاركنان دولت احساس تبعيض جدي پيدا كردند.


سال آبي با ۳۷درصد كاهش بارندگي‌ها به پايان رسيد
«قاسم تقي‌زاده خامسي» معاون آب و آبفاي وزارت نيرو در صفحه‌ خود در شبكه اجتماعي نوشت: سال آبي مهر ماه ۱۳۹۹ تا آخر شهريور۱۴۰۰ درحالي به پايان رسيد كه بارش‌ها نسبت به متوسط دوره بلندمدت ۵۲ ساله با كاهش ۳۷ درصدي همراه بود. وي در صفحه اينستاگرام خود نوشت: سال آبي اول مهر ۱۳۹۹ تا آخر شهريور۱۴۰۰ را مي‌توان يكي از خشكسال‌ترين سال‌هاي نيم قرن اخير نامگذاري كرد.وي ادامه داد: اول مهر براي مديران عرصه آب در ايران چه در خشكسالي و چه ترسالي كه اول سال آبي جديد است؛ با دلهره همراه با اميد به لطف پروردگار همراه است و اين نگراني اكنون كه كشورمان با تغيير اقليم روبه‌رو شده افزايش بيشتري دارد، زيرا تغيير اقليم بنا به گفته صاحب‌نظران سرزمين را با سال‌هاي خشك طولاني و ترسالي‌هاي همراه با سيل‌هاي مخرب روبه‌رو خواهد كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون