• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5034 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۳ مهر

خبر كوتاه

واکسن فایزر تنها برای مادران باردار
بهرام عين‌اللهي، وزير بهداشت در حاشيه بازديد از بيمارستان شهدا دهلران اظهار داشت: در روزهايي كه عده‌اي ناجوانمردانه، استان ايلام را بمباران مي‌كردند، مردم، اين منطقه را ترك نكردند و حاضر شدند زير درخت‌هاي بلوط زندگي كنند اما در منطقه خود بمانند و اين رشادت و مردانگي‌ها را جوانان بايد بياموزند كه مي‌توان در شرايط سخت، ايستادگي و دفاع كرد. او افزود: متاسفانه رشادت‌هاي مردم استان ايلام به نحو شايسته منعكس و مستندسازي نشده اما الان اين امكان وجود دارد كه رسانه‌ها اين موارد را ثبت و ضبط كنند تا نشان داده شود كه مردم ايلام، قهرمان‌پرور و شجاع هستند. وزير بهداشت تاكيد كرد: از مسوولان استان ايلام تقاضا داريم كه به سرعت واكسيناسيون را در اين استان انجام دهند.
عين‌اللهي يادآور شد: واكسن فايزر به تعداد بسيار محدود و براي تزريق مادران باردار وارد كشور مي‌شود و اين واكسن به ديگر افراد نمي‌رسد و از مردم مي‌خواهيم كه سريعا واكسن‌هاي مورد تاييد وزارت بهداشت كه معتبر هستند را تزريق كنند تا سيستم ايمني بدن آنها مقاوم شود. بيشترين افرادي كه امروزه در دنيا مبتلا به كوويد۱۹ مي‌شوند و جان خود را از دست مي‌دهند، واكسن كرونا تزريق نكرده‌اند و تقاضاي بنده از مردم اين است كه سريعا، واكسن‌هاي مورد تاييد وزارت بهداشت را تزريق كنند.

تغییر رشته فرزندان  هیات علمی و توضیح سنجش

سازمان سنجش آموزش كشور در خصوص آخرين تصميم براي جابه‌جايي و تغيير رشته فرزندان اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها توضيح داد.
به گزارش ايسنا، در توضيح ارايه شده از سوي سازمان سنجش آموزش كشور آمده است: ديوان عدالت اداري در تيرماه سال جاري دستورالعمل اجرايي سال ۹۲ مربوط به مصوبه ۷۳۵ شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص تسهيلات فرزندان اعضاي هيات علمي را لغو كرد در حالي كه دستورالعمل اجرايي ابلاغ شده مربوط به سال ۹۹ بوده است.
طي بررسي‌هاي صورت گرفته توسط معاونت حقوقي رياست‌جمهوري در سال ۹۹ و طي ابلاغ رسمي به وزراي بهداشت، علوم و دانشگاه آزاد اسلامي مقرر شد اين دستورالعمل اجرايي مجددا بازنگري شده و بحث تغيير رشته از اين تسهيلات حذف شود. لذا در سال ۹۹ دستورالعمل اجرايي جديد كه به تاييد وزراي علوم، بهداشت و رييس دانشگاه آزاد اسلامي رسيد به سازمان سنجش جهت اجرا ابلاغ شد، ذكر دو نكته حايز اهميت است: نكته اول اينكه سازمان سنجش يك سازمان اجرايي است كه مصوبات ابلاغي از مراجع بالادستي را اجرا مي‌كند و اين دستورالعمل مصوبه سازمان سنجش نيست. نكته دوم اينكه راي ديوان عدالت اداري در سال جاري به صورت رسمي و از طريق مراجع بالادستي ازجمله وزارت علوم، وزارت بهداشت يا دانشگاه آزاد اسلامي يا هر مرجع ابلاغ نشده است. همچنين در مردادماه سال جاري دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي طي نامه‌اي به رييس محترم قوه قضاييه به دليل تقارن جابه‌جايي و انتقال دولت و قوه مجريه خواستار تعديل و اصلاح اين دادنامه شدند و در اين نامه اشاره كردند كه طبق فرمان صريح مقام معظم رهبري در سال ۹۲ مصوبات و تصميمات شوراي عالي قابل نظارت توسط ديوان عدالت اداري نخواهد بود و بنابراين ابطال قسمتي يا تمام دستورالعمل به منزله بلا اثر شدن مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.  به گزارش ايسنا، روز پنجشنبه خبري مبني بر اعلام شرايط نقل و انتقال فرزندان اعضاي هيات علمي منتشر و اعلام شد كه بر اساس دستورالعمل ابلاغي از سوي سازمان سنجش آموزش كشور فرزندان اعضاي هيات علمي كه در سال  ۱۴۰۰در دانشگاه‌ها پذيرفته شده‌اند، مي‌توانند در صورت احراز شرايط و ضوابط، از تسهيلات انتقال يا انتقال مشروط استفاده كنند. بر اساس اين خبر، دستورالعمل اجرايي نقل و انتقال فرزندان اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور براي پذيرفته‌شدگان آزمون سراسري ۱۴۰۰ و متمم آن به تمامي دانشگاه‌ها و مراكزآموزش عالي كشور ارسال شد و بر اين اساس، ثبت‌نام براي استفاده ازتسهيلات فوق ۴۸ ساعت پس از اعلام نتايج آزمون سراسري سال ۱۴۰۰ آغاز و به مدت سه روز، به صورت اينترنتي انجام مي‌شود و امكان مراجعه حضوري با توجه به شيوع ويروس كرونا و لزوم رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي وجود ندارد.

كرونا جان ۲۸۴ نفر ديگر را  در ايران گرفت

مركز روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۴ بيمار مبتلا به كوويد ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان اين بيماري در كشور به ۱۱۸ هزار و ۷۹۲ نفر رسيد. به گزارش روز جمعه ايرنا از وبدا، از پنجشنبه تا جمعه (۲ مهر ۱۴۰۰) و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، ۱۵ هزار و ۲۹۴ بيمار جديد مبتلا به كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد كه دو هزار و ۱۶۱ نفر از آنها بستري و مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به ۵ ميليون و ۵۰۸ هزار و ۸۸۵ نفر رسيد. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت ياد شده، ۲۸۴ بيمار مبتلا به كوويد۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان اين بيماري به ۱۱۸ هزار و ۷۹۲ نفر رسيد. همچنين تاكنون ۴ ميليون و ۸۹۷ هزار و ۸۷۶ نفر از بيماران، بهبود يافته يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند. 6 هزار و ۵۰۲ نفر از بيماران مبتلا به كوويد۱۹ نيز در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون