• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5037 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۷ مهر

خبر

ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان كنكور ۱۴۰۰ آغاز شد

ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان نهايي رشته‌هاي مختلف تحصيلي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي آزمون سراسري سال ۱۴۰۰ (رشته‌هاي تحصيلي با آزمون و پذيرش صرفا براساس سوابق تحصيلي) از روز گذشته آغاز شد.
به گزارش ايسنا، پذيرفته‌شدگان نهايي رشته‌هاي مختلف تحصيلي دوره‌هاي روزانه، نوبت ‌دوم (شبانه)، مراكز آموزشي دانشگاه ‌پيام‌نور، پرديس‌هاي دانشگاه فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي، موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي، رشته‌هاي تحصيلي مجازي، پرديس و شهريه‌پرداز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كشور (رشته‌هاي تحصيلي با آزمون و پذيرش صرفا براساس سوابق تحصيلي)، همچنين رشته‌هاي آموزش پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي و دامپزشكي دانشگاه آزاد اسلامي در سال تحصيلي ۱۴01-۱۴۰0 مي‌توانند از امروز نسبت به ثبت‌نام در دانشگاه محل قبولي خود اقدام كنند.
عدم اقدام به‌موقع پذيرفته‌شدگان براي ثبت‌نام به منزله انصراف قطعي از تحصيل آنها تلقي خواهد شد.
پذيرفته‌شدگان آن‌دسته از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كه برنامه ‌زماني براي ثبت‌نام در درگاه اطلاع‌رساني خود اعلام ننموده‌اند، بايد در يكي از روزهاي سه‌شنبه ۶، چهارشنبه ۷ و شنبه ۱۰ مهر به مركز محل قبولي مراجعه كنند.متقاضياني كه هم در رديف پذيرفته‌شدگان يكي از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي و هم در رديف پذيرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامي قرار مي‌گيرند توجه داشته باشند كه منحصرا مي‌توانند در يكي از كد رشته‌محل‌هاي قبولي ثبت‌نام نمايند و به عبارتي مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولي نمي‌باشند، در غير اين صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

نسخه الكترونيك تامين اجتماعي تكميل مي‌شود

سرپرست سازمان تامين اجتماعي گفت: تاثير اجراي طرح نسخه الكترونيك را از منظر دريافت‌كنندگان خدمات بررسي و اين طرح را با هدف تسهيل و ارتقاي خدمات درماني تكميل مي‌كنيم. به گزارش خبرگزاري مهر، ميرهاشم موسوي در جلسه شوراي معاونين سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: نسخه الكترونيك زمينه‌ساز ايجاد تحول در عرصه سلامت كشور است و در اهميت و ضرورت اين طرح بزرگ ترديدي وجود ندارد. او با تاكيد بر اينكه فناوري اطلاعات پيشران تحول در سازمان تامين اجتماعي است، گفت: بايد زمينه‌هاي پيشراني فناوري اطلاعات را نيز فراهم كنيم و در گام‌هاي بعدي توسعه نسخه الكترونيك، ابتدا بايد ظرفيت اين حوزه را ارتقا دهيم. سرپرست سازمان تامين اجتماعي برون‌سپاري را از رويكردهاي مهم اين سازمان در حوزه فناوري اطلاعات عنوان كرد و گفت: ضمن رعايت ملاحظات امنيتي بايد برون‌سپاري خدمات حوزه فناوري اطلاعات را مورد توجه قرار دهيم و با شناسايي دقيق مسائل براي رفع ايرادات اقدام كنيم و به رويكرد توسعه‌اي توجه داشته باشيم. موسوي ادامه داد: نسخه الكترونيك درنهايت بايد منجر به ايجاد پرونده الكترونيك شود. رويكرد ما حذف كامل نسخ كاغذي است. در حوزه‌هاي ديگر حاكميتي نيز هرجا كه نيازمند همكاري باشد، پيگيري مي‌كنيم و از ظرفيت‌هاي قانوني براي پيشبرد اين برنامه نيز استفاده خواهيم كرد. اعضاي شوراي معاونين سازمان تامين اجتماعي نيز در اين جلسه به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداختند. در اين جلسه دكتر اميرعباس منوچهري، معاون درمان سازمان تامين اجتماعي گزارش جامعي از روند اجراي طرح نسخه الكترونيك ارايه كرد.


نخستين پرندگان مهاجر به تالاب‌هاي مازندران رسيدند

نخستين گروه از ۲ گونه از پرندگان مهاجر شامل خوتكاها و فلامينگوها به عنوان پيشقراولان وارد تالاب سرخرود و ازباران در مركز و ميانكاله در شرق مازندران شدند.
رييس اداره حيات وحش اداره كل حفاظت محيط‌زيست استان مازندران روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ايرنا گفت: خوتكاها و فلامينگوها، نخستين گروه از پرندگان وحشي طي ۲ روز گذشته به مازندران رسيدند و از اين پس به تدريج ديگر پرندگان هم در روزهاي آينده در تالاب‌ها، آبگيرها و آب‌بندان استان فرود خواهند آمد.
كوروس ربيعي با بيان اينكه امسال تاخيري در زمان مهاجرت پرندگان به مازندران با توجه به تغيير اقليم و كاهش بارش‌ها مشاهده نشد، افزود: طبق روال سال‌هاي گذشته گونه‌هاي مختلف پرندگان مهاجر شامل انواع اردك‌ها (سرسبز، سرحنايي، ارده‌اي، تاج‌دار و فيلوش)، پليكان، قو، غاز خاكستري، خوتكا، فلامينگو، چنگر و باكلان براي زمستان‌گذراني وارد ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار هكتار از آبگير و آب‌بندان و همچنين تالاب ميانكاله خواهند شد. پيش‌بيني مي‌شود در پاييز و زمستان سال جاري ۱۲۰ گونه پرنده درتالاب، آبگير و آب‌بندان‌هاي مازندران فرود بيايند.
ربيعي با اشاره به اينكه پيش‌بيني مي‌شود روند فرود پرندگان مهاجر تا اواسط آذر امسال ادامه بيابد، اضافه كرد: از دهم دي‌ماه سال جاري هم روند سرشماري پرندگان مهاجر در استان شروع خواهد شد. رييس اداره حيات وحش اداره كل حفاظت محيط‌زيست مازندران خاطرنشان كرد: هرگونه دام‌گذاري و شكار پرندگان در تالاب‌ها، آب‌بندان‌ها و آبگيرهاي مازندران ممنوع است و در صورت بروز هرگونه قانون‌شكني با متخلفان برخورد خواهد شد. او با بيان اينكه تاكنون براي صدور پروانه شكار در زمستان امسال تصميماتي گرفته نشد، گفت: بيش از ۳۰۰ نفر از محيط‌بانان و صدها تن از همياران محيط‌زيست، وظيفه حفاظت از پرندگان مهاجر را برعهده خواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون