• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5063 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۲ آبان

خبرخوان

افزايش ۱۰۰ درصدي  قيمت ماهي قزل‌آلا

در ادامه روند افزايشي قيمت ماهي قزل‌آلا در چند ماه اخير، اين محصول مصرفي مردم تا بيش از ۱۰۰ درصد افزايش قيمت داشته و بالاي ۱۰۰ هزار تومان در هر كيلو فروش رفته است.اين در حالي است كه در مهرماه سال جاري هر كيلو ماهي قزل‌آلا به‌طور متوسط ۷۹ هزار و ۳۰۰ تومان فروش رفته و تا بيش از ۱۰۰ هزار تومان هم قيمت خورده است، در حالي كه قيمت هر كيلو در مهرماه سال گذشته به‌طور متوسط ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان و در شهريورماه امسال حدود ۶۹ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است.


رشد ۲۷ هزار برابري حجم نقدينگي در ۵۰ سال گذشته 

غلامرضا مصباحي‌مقدم، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: رشد نقدينگي در ايران طي 50 سال اخير حدود 27 هزار برابر شده است و در چنين شرايطي نمي‌توان انتظار ثبات ارزش پول ملي را در كشور داشت.  وي اظهار داشت: از 50 سال گذشته تاكنون كه نفت وارد اقتصاد ايران شده است دچار رشد نقدينگي در كشور شديم و اين جريان مخصوص چهار دهه گذشته نيست و به‌طور دقيق از سال 1351 كه وزن نفت در بودجه كشور بالا رفت، دچار كسري بودجه و رشد نقدينگي در كشور هستيم.وي با تاكيد بر اينكه بايد بودجه كشور از نفت آزاد شود، تصريح كرد: اگرچه نفت موهبت خوبي براي كشور است اما تبديل درآمد‌هاي حاصل از نفت در بودجه، تبديل به نفرين منابع در كشور شده است.


اعلام شرايط ثبت‌نام «مجردها» در طرح نهضت ملي مسكن

وزارت راه و شهرسازي براي چندمين بار ثبت‌نام «مجردها» در طرح نهضت ملي مسكن را تكذيب و اعلام كرد: زنان خود سرپرست با حداقل ۳۵ سال سن، نخبگان علمي و افراد معلول جسمي- حركتي، تنها مجردهايي هستند كه امكان ثبت‌نام در اين طرح را دارند.بر اين اساس در حال حاضر تغييري در شرايط مجردها براي ثبت‌نام در طرح‌هاي مسكني ايجاد نشده و پيشنهاد امكان ثبت‌نام مجردها در طرح جهش توليد مسكن به شرط تاهل در زمان تحويل واحد مسكوني در دست پيگيري است.


آمارهاي تكان‌دهنده  از وضعيت اشتغال و بيكاري

حجت‌الله عبدالملكي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: تعداد قابل ملاحظه‌اي پرونده فساد در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و زيرمجموعه‌هاي آن در حال تكميل است كه به زودي به قوه قضاييه ارسال مي‌شود. وي گفت: طبق آمارهاي رسمي حدود 2.4 ميليون نفر بيكار در كشور داريم، 2.2 ميليون نفر اشتغال ناقص يا ناپايدار دارند، حدود 2 ميليون نفر نااميد از يافتن كار داريم كه جزو جمعيت فعال نيستند، 9.7 ميليون نفر هم با اشتغال كم درآمد روبه‌رو هستند و همچنين 4.5 ميليون نفر هم اشتغال غير رسمي دارند يعني بيمه ندارند.وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: هدف ما اين است كه حداقل يك ميليون و 850 هزار شغل جديد شكل بگيرد.


 مواد اوليه به‌طور لحظه‌اي  گران مي‌شود 

سيدعلي‌اصغر ميرابراهيمي، رييس اتحاديه رستورانداران تهران اظهار داشت: نسبت به شش ماه قبل درخواست جواز كسب حدود 20 درصد افزايش داشته است. وضعيت تقاضا هم در اين مدت با بهبود همراه بوده و مشتريان حدود 10 تا 15 درصد بيشتر به رستوران‌ها مراجعه مي‌كنند.وي در مورد آخرين وضعيت رستوران‌ها اظهار كرد: روال كسب و كار رستوران‌ها رو به بهبود بوده اما وضعيت قيمت مواد اوليه به شكلي است كه به صورت لحظه‌اي در حال افزايش است. براي مثال رب گوجه را هر كيلو 25 هزار تومان مي‌خريم، مرغ و بقيه اقلام هم وضعيت مشابهي دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون