• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5063 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۲ آبان

خبر

مردم از ساعات كار مترو و كمبود اتوبوس شهري ناراضي‌اند 

گروه اجتماعي: برخي شهروندان در تماس با «اعتماد» از ساعت كار متروي تهران ابراز نارضايتي كردند و خواستار افزايش ساعت كار مترو شدند. اعتراض اين شهروندان ناشي از گراني بي‌رويه كرايه تاكسي‌هاي خطي و تاكسي‌هاي اينترنتي و ناهمخواني اين هزينه گزاف با سطح درآمد خانوار بود. برخي از اين شهروندان در گلايه خود ضمن درخواست افزايش ساعت فعاليت متروي تهران و تداوم كار مترو تا نيمه شب گفتند: «هنوز نمي‌دانيم اين درخواست را بايد به شهرداري يا شخص شهردار ارايه دهيم يا به مديريت متروي تهران يا اعضاي شوراي شهر. افزايش ساعت كار مترو، مشكلات تردد را براي بسياري از شهروندان حل خواهد كرد چون تعداد زيادي از شهروندان به دليل مشكلات اقتصادي ناچارند تا پاسي از شب مشغول به كار و فعاليت باشند درحالي كه وسيله نقليه شخصي هم ندارند و در صورت افزايش ساعت كار مترو، مي‌توانند با اين وسيله حمل و نقل عمومي تردد كنند تا هزينه‌اي بر هزينه‌هاي خانوار تحميل نشود.» همچنين به دنبال گلايه برخي شهروندان از كمبود اتوبوس درون‌شهري در پايتخت، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: امروز با اتوبوس‌هاي كاملا فرسوده روبه‌رو هستيم كه بخشي از آنها به دليل فرسودگي در پاركينگ‌ها متوقف هستند و برخي از آنها نيز كه در ناوگان مشغول به كار هستند، حين فعاليت به دليل فرسودگي متوقف و از چرخه خدمت‌رساني خارج مي‌شوند، اين امر باعث نارضايتي مسافراني مي‌شود كه در مسير مي‌مانند و از اين رو دولت بايد بر حل مساله اتوبوس‌ها چه در بخش تعميرات و چه در زمينه خريد فكر اساسي كند. قرارداد خريد ۱۷۵ دستگاه اتوبوس منعقد شده كه ۱۱۰ دستگاه آن، طي روزهاي آينده و در مراسمي رسمي به ناوگان حمل و نقل عمومي اضافه خواهند شد. البته تعدادي از اتوبوس‌هاي بخش خصوصي نيز به دليل انقضاي زمان فعاليت مخازن گاز متوقف شده بودند كه با پيگيري‌هاي صورت گرفته، مجوز لازم از سازمان استاندارد براي تعويض مخازن اخذ شده و با شركت‌هاي توليد‌كننده اين اتوبوس‌ها براي تعويض مخازن قرارداد منعقد خواهيم كرد.

۲۲ درصد مردم هنوز واكسن كرونا نزده‌اند

عضو كميته علمي كشوري كرونا گفت: حدود ۲۲درصد مردم واكسن كرونا نزدند و از همين رو اين افراد بيماري را مي‌گيرند و باعث مي‌شود بيماري به واكسن زده‌ها نيز منتقل شود. پيام طبرسي در ارتباط با آخرين وضعيت كرونا در كشور در حاشيه جلسه كميته علمي كشوري كرونا گفت: در عموم شهرها و استان‌هاي كشور ميزان بستري و ثبت موارد كاهشي است و زير 10 هزار نفر موارد جديد داريم. اما اينكه بگوييم پيك ششم كي شروع مي‌شود به صورت دقيق قابل پيش‌بيني نيست اما به اين دليل كه اين بيماري ريتم سينوسي دارد، حتما افزايش خواهد داشت اما مهم اين است كه اين افزايش تبديل به پيك و بحران‌هاي دفعه‌هاي قبل نشود.  طبرسي افزود: بايد مردم را تشويق كنيم كه واكسن تزريق كنند، زيرا واكسن در انواع مختلف به اندازه كافي هست. عارضه واكسن در مقابل سود واكسن قابل چشم‌پوشي است و بالاخره هر دارويي عوارضي دارد. امتناع 22 درصد از جمعيت مشمول دريافت واكسن كرونا در حالي است كه روند افزايش فوت و بستري‌ها در كشور همچنان پابرجاست. ديروز وزارت بهداشت گزارش داد كه در شبانه‌روز 10 تا 11 آبان، ۱۶۰ نفر جان خود را بر اثر كرونا از دست دادند و ۱۰ هزار و ۱۰۴ بيمار جديد مبتلا به كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد كه هزار و ۳۴۴ نفر از آنها بستري شدند. با اين آمار، مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به ۵ ميليون و ۹۴۴ هزار و ۵۹۹ نفر و مجموع جان‌باختگان اين بيماري به ۱۲۶ هزار و ۶۱۶ نفر رسيد. تاكنون ۵۳ ميليون و ۱۰۲ هزار و ۸۳۷ نفر دوز اول، ۳۶ ميليون و ۵۴ هزار و ۸۹۳ نفر دوز دوم و ۹۷ هزار و ۴۸۱ نفر، دوز سوم واكسن كرونا را تزريق كرده‌اند و مجموع واكسن‌هاي تزريق شده در كشور به ۸۹ ميليون و ۲۵۵ هزار و ۲۱۱ دوز رسيد. در حال حاضر ۲۲ شهر كشور در وضعيت قرمز، ۱۱۴ شهر در وضعيت نارنجي، ۲۰۱ شهر در وضعيت زرد و ۱۱۱ شهر در وضعيت آبي قرار دارند. ديروز همچنين معاون درمان ستاد مقابله با كرونا در كلانشهر تهران گفت: ۹۰درصد فوتي‌ها كساني هستند كه واكسن نزده‌اند. نادر توكلي در جلسه ستاد مديريت بيماري كرونا در استان تهران اظهار داشت: همچنين ۸۵درصد كساني كه بستري هستند واكسن نزده‌اند. به گفته او در سه هفته اخير تعداد مراجعان كرونا در شهر تهران و در شهرستان‌هاي اطراف كاهشي يا تقريبا ثابت است در حالي كه درصد قابل‌توجهي از بستري‌شدگان سنين بالاي ۶۰ سال هستند علاوه بر آنكه روند مراجعان بيماري كرونا در استان تهران نيز در هفته اول آبان نسبت به هفته چهارم مهر كاهش ۱۴درصدي داشته است. 

معرفي گزينه‌هاي رياست جمعيت هلال‌احمر به رييس‌جمهور ي
مديركل روابط عمومي جمعيت هلال‌احمر از برگزاري جلسه شوراي عالي هلال‌احمر و انتخاب و معرفي گزينه‌هاي پيشنهادي رياست جمعيت هلال‌احمر به رييس‌جمهوري خبر داد.
روح‌الله استاك گفت: جلسه شوراي عالي هلال‌احمر برگزار و گزينه‌هاي پيشنهادي براي رياست جمعيت هلال‌احمر به رييس‌جمهوري معرفي شدند. پيرو برگزاري اين جلسه آقايان پيرحسين كوليوند و محمد جعفريان به ترتيب با ۱۳ و ۸ راي ماخوذه، انتخاب و به عنوان گزينه‌هاي پيشنهادي به رييس‌جمهوري معرفي شدند.
پس از انجام انتخابات ميان ۲۲ كانديداي رياست هلال‌احمر در شوراي عالي و انجام راي‌گيري، دو نفر از اين افراد كه بيشترين راي را كسب كرده‌اند به رييس‌جمهور معرفي شده و رييس‌جمهور نيز درنهايت يك نفر را به عنوان رييس جمعيت هلال‌احمر انتخاب خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون