خبرخوان
قيمت هر تن قير به ۱۱ ميليون تومان رسيد
محمد شكرچيزاده رييس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي با اشاره به افزايش قابل توجه قيمت قير با ورود به بورس، گفت: قيمت هر تن قير الان ۱۱ ميليون تومان است. وي با يادآوري اينكه سال 86 قيمت هر تن قير 800 هزار تومان بود، افزود: اين در حالي است كه قيمت قير امروز به حدود 11 ميليون تومان در هر تن افزايش يافته است.وي با اشاره به اينكه از قبل از انقلاب تا امروز هيچ چيزي مانند قير افزايش قيمت نداشته است، تصريح كرد: در دهه 50 و60 پالايشگاهها ميگفتند بيايد قير را رايگان ببريد.وي ادامه داد: با ورود قير به بورس شاهد افزايش قيمت قابل توجه آن بودهايم.گفتني است قيمت هر تن قير دو هفته قبل حدود 8 ميليون تومان بود كه در زمان حاضر به 11 ميليون تومان افزايش يافته است.
بررسي ماليات بر عايدي سرمايه تا يك ماه ديگر
محمدرضا پورابراهيمي، رييس كميسيون اقتصادي مجلس از پايان مراحل مطالعه طرح ماليات بر عايدي سرمايه به عنوان پايه مالياتي جديدي در كشور خبر داد و گفت: پيشبيني ميكنيم ظرف يك ماه آينده بتوانيم اين طرح را به صحن علني برسانيم. وي راهاندازي سامانه موديان را به عنوان يكي از راهكارهاي شفافسازي و رفع موانع در اخذ ماليات بر عايدي سرمايه عنوان كرد و افزود: براي اجراي باكيفيت اين قانون بايد زيرساختهاي لازم فراهم آيد كه يكي از آنها راهاندازي سامانه موديان مالياتي است.
ترانزيت ريلي ايران و فنلاند راهاندازي شد
رستم قاسمي وزير راه و شهرسازي گفت: قطار كانتينري حامل كالاهاي فنلاند از مسير ايران را عبور دادهايم. قاسمي افزود: قطار كانتينري حامل كالاهاي فنلاند را از مسير ايران عبور دادهايم كه ۲۱ روز طول كشيد. اگر به طور عادي از دريا عبور ميكرد، سه ماه زمان ميبرد. قاسمي با اشاره به تعيين سقف ۳۰درصدي ظرفيت حمل بار ريلي در قانون برنامه ششم توسعه گفت: متاسفانه به اين رقم نرسيديم و در حال حاضر سهم ريل از حمل بار كمتر از ۱۰درصد است. وي ديگر ايرادات صنعت ريلي را برشمرد و گفت: پايين بودن سرعت قطارها كه سبب شده حمل بار بيشتر از معمول طول بكشد، متصل نبودن كريدورهاي ريلي به چشمههاي بار در كشور، فرسوده بودن ناوگان ريلي و پايين بودن بهرهوري شبكه ريلي عليرغم وجود ۱۵ هزار كيلومتر خط ريلي در كشور از معايب حمل و نقل ريلي ماست.