• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5070 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۰ آبان

در انتظار خيز بلند يوزها

انتقام كي‌روش را بگيريد!

امروز و از ساعت 15:30 به وقت تهران تيم ملي فوتبال ايران در پنجمين بازي از مرحله مقدماتي جام جهاني مقابل لبنان قرار مي‌گيرد. اين بازي در ورزشگاه بين‌المللي صيدا به قضاوت عبدالرحمن جاسم قطري برگزار مي‌شود. 
تيم ملي فوتبال ايران  و لبنان تاكنون ۱۰ بار با هم روبه‌رو شده‌اند كه ۸ برد سهم ايران بوده و يك برد سهم لبنان. يك ديدار دو تيم هم به تساوي انجاميده. تنها شكست فوتبال ايران مقابل رقيب برمي‌گردد به مقدماتي جام جهاني ۲۰۱۴ كه ايران با هدايت كارلوس كي‌روش يك-صفر باخت. ملي‌پوشان كشورمان آن شكست را در آزادي با ۴ گل جبران كردند.  يوزهاي ايراني در شرايطي امروز مقابل حريف قرار مي‌گيرند كه با ۱۰ امتياز از ۴ مسابقه در صدر جدول قرار گرفتند. تيم ايران در صورت برد در اين بازي مي‌تواند با ۱۳ امتياز در فاصله يك قدمي صعود از گروه خود به جام جهاني قرار بگيرد. در سمت مقابل لبنان در كمال تعجب ۵ امتياز از ۴ بازي دشت كرده و بالاتر از امارات و عراق و سوريه در رده سوم گروه قرار دارد. آنها با برد مقابل ايران شانس بسيار بالايي براي رسيدن به پلي‌آف پيدا مي‌كنند و حتي با كسب تساوي هم شرايط خوبي به دست خواهند آورد. 
در چند روز گذشته اخباري در مورد عدم پخش مسابقه ايران و لبنان به دليل مشكلاتي كه ميزبان در مساله حق پخش دارد به گوش رسيد. با اين حال مشكل مذكور ارتباطي به ايران ندارد و تصاوير مسابقه براي صداوسيماي ايران ارسال خواهد شد. گفته مي‌شود لبنان براي پخش اين مسابقه در خاك خودش با مشكل مواجه است. 
تنها نگراني فوتبالدوستان ايراني در آستانه بازي با لبنان حاشيه‌هاي مربوط به عدم دعوت مهدي طارمي به تيم ملي است. حاشيه‌‌اي كه هر قدر تلاش شد مساله‌اي عادي تلقي شود روز به روز گسترش پيدا كرد. كارشناسان اما معتقدند با توجه به پتانسيل تيم ملي و نفرات خوبي كه در خط حمله حضور دارند بعيد به نظر مي‌رسد مشكل خاصي گريبانگير تيم شود و فعلا روي كاغذ ۳ امتياز در مشت شاگردان اسكوچيچ است. 
اينكه امروز چه كسي در تركيب تيم ملي جايگزين مهدي طارمي مي‌شود هم سوال خيلي از هواداران است. آن‌طور كه شنيده شده ممكن است اسكوچيچ تيم را با تك مهاجم هدف راهي زمين مسابقه كند يا از كاوه رضايي در كنار سردار آزمون استفاده كند. تيم ملي فوتبال ايران بعد از انجام بازي با لبنان بلافاصله راهي عمان مي‌شود تا در ششمين بازي خود مقابل سوريه قرار بگيرد. جايي كه ممكن است سوت پايان بازي به منزله صعود تيم ملي به جام جهاني قطر باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون