• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5090 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۴ آذر

روزي كه حتي اذان هم قرباني تبليغات شد

مصاف سرد سرخابي‌ها صفر - صفر به پايان رسيد

گروه ورزش

 

از هفته هشتم رقابت‌هاي ليگ برتر، دو تيم استقلال و پرسپوليس در دربي ۹۷ مقابل هم قرار گرفتند و در نهايت به نتيجه تساوي بدون گل رضايت دادند. قضاوت اين بازي را موعود بنيادي‌فر به عهده داشت. 

دربي پايتخت تحت‌تاثير اتفاقات مربوط به تبليغات محيطي آغاز شد. از چند روز استقلال اعلام كرد مي‌خواهد تبليغات دور زمين در دربي را در اختيار داشته باشد و سازمان ليگ مخالفت مي‌كرد. درنهايت با دستور حميد سجادي وزير ورزش و جوانان مقرر شد هم استقلال در دربي تبليغات محيطي داشته باشد هم سازمان ليگ! نتيجه اين شد كه وقتي سوت آغاز بازي با ۵ دقيقه تاخير نواخته شد بينندگان چيزي به جز تبليغات نمي‌ديدند.
 تبليغات چندلايه كنار زمين و تبليغات زيرنويس تلويزيون؛ تبليغاتي كه در ۵ لايه از كف زمين شروع شده بود و تا روي سكوها ادامه داشت. 
درحالي‌كه استقلال و سازمان ليگ همه تلاش خود را براي بهره‌برداري از حداكثر تبليغات به كار بسته بودند و گزارشگر بازي نيز مدام به اين مساله اعتراض داشت، در بين دو نيمه يك اتفاق عجيب در شبكه سه رخ داد. هنگام پخش اذان مغرب به افق تهران، صداوسيما اقدام به پخش اذاني كرد كه به وضوح خلاصه‌شده 
به نظر مي‌رسيد. 
به شكلي كه وقتي اذان شبكه سه تمام شد در ساير شبكه‌هاي تلويزيوني اذان تازه به نيمه رسيده بود. صداوسيما براي اين كار فاصله‌هاي بين فرازهاي اذان را حذف كرده بود تا چند ثانيه بيشتر زمان براي تبليغات بين دو نيمه دربي كه تعرفه بسيار بالايي دارد به دست آورد. اين اقدام صداوسيما از ديد بينندگان تلويزيوني دور نماند و بازتاب وسيعي در شبكه‌هاي اجتماعي پيدا كرد. 
به جرات مي‌توان گفت بازي به جز همين حواشي مربوط به تبليغات محيطي و تبليغات صداوسيما هيچ چيز ديگري نداشت و دو تيم حتي يك موقعيت خطرناك روي دروازه يكديگر خلق نكردند. در نيمه نخست استقلال بازي را بهتر آغاز كرد اما در ادامه همه‌چيز به تعادل كشيده شد و دو تيم بيشتر درگير برخوردهاي فيزيكي ميانه ميدان شدند. گاهي هم مربيان دو تيم سر تصميمات داور جنجال به پا كردند كه در يكي از اين اتفاقات فرهاد مجيدي كه اعتقاد داشت آفسايد به اشتباه به ضرر تيمش گرفته شده با كارت زرد داور مواجه شد. 
در نيمه دوم روند بازي تغيير محسوسي نكرد و بينندگان شاهد همان اتفاقات نيمه نخست بودند. چند موقعيت كمتر از نصفه و نيمه و فرياد بازيكنان و مربيان سر داور. تعويض‌هايي كه گل‌محمدي و مجيدي انجام دادند هم تاثيري در روند بازي به جا نگذاشت و اتفاق خاصي روي دروازه‌ها رخ نداد. تنها در فاصله ۳ دقيقه مانده به پايان بازي نفوذ بازيكنان استقلال از سمت راست خط دفاعي پرسپوليس منجر به خلق موقعيت براي آبي‌ها شد كه ژستد مهاجم استقلال در محوطه جريمه پرسپوليس سرنگون شد اما داور اعتقادي به اعلام پنالتي نداشت. بعد از بازي سعيد مظفري‌زاده كارشناس داوري برنامه فوتبال برتر اعلام كرد داور مي‌توانست اين صحنه را خطا
 اعلام كند. 
در نهايت موعود بنيادي‌فر داور بازي براي مسابقه‌اي كه در نيمه دوم حداكثر ده دقيقه در جريان بود تنها ۳ دقيقه وقت اضافه اعلام كرد و دربي سرخابي‌ها در پايان ۹۳ دقيقه بدون گل پايان يافت. 
بعد از بازي اكثر هواداران و بينندگان تلويزيوني با انتقاد از كيفيت به‌شدت نازل اين مسابقه سرمربيان دو تيم را به محافظه‌كاري و ترس از نباختن متهم كردند. در اين رقابت هم يحيي و هم فرهاد در بيشتر دقايق بازي با تك‌مهاجم كار خود را دنبال كردند. استقلال هم گرچه پرس بيشتري در زمين پرسپوليس به انجام رساند به دليل عدم حمايت همه بازيكنان نتوانست فشاري روي دروازه حامد لك ايجاد كند. 
در ديگر ديدار مهم روز گذشته گل‌گهر سيرجان تيم سوم جدول موفق شد با نتيجه پرگل ۴ بر ۲ سپاهان صدرنشين را از پيش رو بردارد. گل‌گهر با اين برد با ۱۶ امتياز از ۸ بازي به صدر جدول رسيد. سپاهان با همين تعداد امتياز در جايگاه دوم ايستاد و پرسپوليس با ۱۵ امتياز در رده سوم قرار گرفت. استقلال هم با ۱۴ امتياز به رده چهارم رسيد و بايد منتظر بازي آلومينيوم ۱۳ امتيازي بماند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون