• ۱۴۰۳ جمعه ۲ آذر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5093 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۷ آذر

خبرخوان

نياز به سه نيروگاه جديد  براي استخراج غيرمجاز رمزارز!
تعداد مراكز كشف‌شده استخراج غيرمجاز رمزارز كشور به ۵ هزار و ۸۶۱ مركز رسيد كه نشان مي‌دهد اين مراكز، برقي معادل توليد يك نيروگاه به بزرگي ۹۰۰ مگاوات را مصرف مي‌كردند. تازه‌ترين گزارش وزارت نيرو حكايت از آن دارد كه ۷۲ مركز استخراج غيرمجاز رمزارز در يك هفته گذشته كشف شده است. برآوردها حاكي از مصرف بيش از ۲ هزار مگاوات از برق توليدي كشور در بخش استخراج رمزارز است كه براي تامين اين ميزان بايد سه نيروگاه جديد احداث شود. در هفته جاري ۲۲ درصد از موارد كشف‌شده از محل گزارش‌هاي مردمي و ۳۵ درصد نيز با استفاده از تحليل الگوي مصرف صورت گرفته است.  ۳۴ درصد از دستگاه‌هاي كشف‌شده در مراكز صنعتي و ۳۱ درصد نيز در بخش خانگي بوده است كه سهم عمده‌اي را به خود اختصاص مي‌دهد.


سال آينده با مازاد سنگين توليد تخم‌مرغ مواجه هستيم!
ناصر نبي‌پور رييس هيات‌مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار استان تهران از كاهش قيمت تخم‌مرغ درب مرغداري خبر داد و گفت: به‌رغم اين مساله در مراكز عرضه شاهد كاهش قيمت نيستيم. وي از كاهش قيمت تخم‌مرغ درب مرغداري خبر داد و گفت: به‌رغم اين مساله در مراكز عرضه شاهد كاهش قيمت نيستيم. وي با اشاره به اينكه ميانگين قيمت هر كيلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداري هم‌اكنون ١٧ هزار و ۵٠٠ تومان است، افزود: قيمت مصوب اين محصول ١٨ هزار و ٣٠٠ تومان در هر كيلوگرم است. نبي‌پور ادامه داد: قيمت ۴٣ هزار توماني هر شانه تخم‌مرغ بر مبناي خريد آن از مرغدار به قيمت كيلويي ١٨٣٠٠ تومان است و وقتي نرخ درب مرغداري به ١٧۵٠٠ تومان رسيده. بايد قيمت هر شانه نيز ٣٨ هزار تومان باشد اما چنين اتفاقي نيفتاده و قيمت هر شانه تخم‌مرغ در مراكز عرضه همچنان بين ۴١ تا ۴٣ هزار تومان است.


شرط كاهش قيمت بليت هواپيما
محمدصادق رسول‌پور عضو هيات‌مديره انجمن شركت‌هاي هواپيمايي حذف عوارض دستوري روي بليت هواپيما را يكي از راهكارهاي تعديل نرخ دانست. وي گفت: شركت‌هاي هواپيمايي در حال حاضر وصول‌كننده مطالبات دولت از طريق وصول عوارض‌هاي مختلف وضع‌شده روي بليت هواپيما هستند و بي‌شك حذف اين عوارض‌ها علاوه بر چابك‌سازي شركت‌هاي هواپيمايي به كاهش نرخ بليت مي‌انجامد. وي افزود: در حال حاضر به‌طور متوسط حدود ۸ درصد از نرخ بليت متعلق به عوارض شهرداري‌ها و عوارض مسافري فرودگاه است كه نه تنها به جيب شركت‌هاي هواپيمايي نمي‌رود؛ بلكه براي بازگرداندن آن به ارگان‌ها و سازمان‌هاي ذي‌ربط، براي شركت‌هاي هواپيمايي دردسرآفرين است.  رييس هيات‌مديره يك شركت هواپيمايي تاكيد كرد: با حذف اين عوارض‌ها علاوه بر كاهش نرخ بليت، شاهد افزايش بهره‌وري شركت‌هاي هواپيمايي خواهيم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون