• ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5106 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ دي

خبر كوتاه

۱۳۰۰ دستگاه دولتي حقوق كاركنان را اعلام نكردند!
بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه در ۲۹ آذر ماه، مكاتبه‌اي بين لطيفي، رييس سازمان اداري و استخدامي با رييس سازمان برنامه و بودجه و همچنين وزير اقتصاد صورت گرفته و ضمن ارايه گزارش اين سازمان در رابطه با آخرين وضعيت ورود اطلاعات به سامانه حقوق و مزايا و سامانه پاكنا، ليست دستگاه‌هايي كه اطلاعات حقوق و مزاياي خود را در سامانه ثبت يا تكميل نكرده‌اند، اعلام شده است. گزارش دريافتي در مورد ليست ارايه شده از سوي سازمان اداري و استخدامي از اين حكايت دارد كه بيش از ۱۴۵۰ دستگاه در اين ليست وجود دارد كه در سال جاري اطلاعات وارد شده آنها كمتر از ۵۰ درصد است؛ به‌طوري كه از اين حدود ۱۴۵۰ دستگاه ثبت اطلاعات بيش از ۱۳۰۰ دستگاه صفر درصد است و هيچ گزارشي اعلام نكرده‌اند و نزديك به ۱۵۰ دستگاه ديگر نيز كمتر از ۵۰ درصد ورود اطلاعات داشته‌اند. گرچه سامانه ثبت حقوق و مزايا از سال ۱۳۹۷ امكان درج اطلاعات حقوق و مزايا داشته ولي ظاهرا اغلب اين دستگاه‌هايي كه آمارشان در سال جاري صفر است پيش از اين هم ورود اطلاعات نداشته‌اند.


مذاكره با روس‌ها براي تامين مالي راه‌آهن رشت-آستارا
امين ترفع، مديركل دفتر تجاري‌سازي و امور تشكل‌هاي وزارت راه و شهرسازي اظهار داشت: يكي از قطعات بسيار مهم كه بايد هر چه سريع‌تر نسبت به تكميل آن اقدام كنيم، مسير ريلي رشت - آستاراست كه در حال حاضر مذاكراتي با كشور روسيه براي تامين مالي اين پروژه در حال انجام است و اين تمايل از سوي دو طرف وجود دارد.  وي درباره جزييات توافق‌هاي اخير با هندي‌ها براي افزايش بار در چابهار اظهار داشت: حضور هندي‌ها در بندر چابهار موضوع جديدي نيست و از چند سال گذشته اپراتوري فاز يك طرح توسعه بندر شهيد بهشتي چابهار بر عهده يك شركت هندي بوده‌ است و از ابتدا هم هدف اين بود كه هند با حضور در اين بندر به عنوان اپراتور طرح توسعه بتواند به جذب بار در مسير بندر چابهار كمك كند.


گام مثبت دولت در حذف رانت چند هزار ميليارد توماني سيمان
علي محمد بُد، كارشناس اقتصادي با اشاره به حمايت دولت از حذف قيمت‌گذاري دستوري سيمان و عرضه اين محصول در بورس گفت: فاصله‌ زيادي كه بين نرخ سيمان در كارخانه با قيمت نهايي مصرف‌كننده وجود داشت، از بين رفت و بدين‌ترتيب رانت چند هزار ميليارد توماني كه نصيب چند نفر محدود در حوزه سيمان مي‌شد نيز حذف شد.  وي با بيان اينكه سيمان سال‌ها تحت كنترل دولت به لحاظ قيمتي بود، افزود: اين صنعت با وجود آنكه به ‌تدريج خصوصي شده بود اما به رسم سال‌هاي قبل‌تر تحت نظارت و كنترل دولت قرار داشت و توليدكنندگان اجازه كشف عادلانه قيمت براي توليدات خود را نداشتند. وي اظهار داشت: در سال‌هاي گذشته به دليل فشاري كه به توليدكنندگان سيمان وارد شده بود، رايزني‌هايي براي حذف قيمت‌گذاري دولتي انجام و طي جلساتي سرانجام براي عرضه اين كالا در بورس كالا تصميم‌گيري شد.


قرعه‌كشي خودرو از سال آينده حذف مي‌شود
سيد رضا فاطمي‌امين، وزير صمت با بيان اينكه از سال آينده قرعه‌كشي خودرو حذف مي‌شود، اظهار داشت: دليل اينكه از سال آينده قرعه‌كشي را حذف خواهيم كرد، اين است كه امسال تقريبا يك و نيم ميليون تقاضاي خودرو داريم، در حالي كه توليد خودرو يك ميليون دستگاه است. اين اختلاف باعث كمبود ۵۰۰ هزاري عرضه خودرو شده است. وي افزود: طبق برنامه‌اي كه ما براي افزايش توليد طراحي كرده‌ايم متناسب با تقاضا، عرضه به وجود خواهد آمد و با توجه به همين موضوع سال آينده قرعه‌كشي حذف مي‌شود.


اختصاص سهميه ۲۰ليتري در طرح «بنزين براي همه»
محمدرضا لواساني، سرپرست منطقه آزاد كيش با اشاره به اجراي طرح «بنزين براي همه» در جزيره كيش گفت: در اين طرح به مردم سهميه ۲۰ليتري تعلق مي‌گيرد. وي خبر افزايش قيمت بنزين را كذب دانست و با تاكيد بر اينكه تغيير قيمت‌ حامل‌هاي انرژي نيازمند مصوبه مجلس شوراي اسلامي است، ابراز كرد: در بودجه 1401 اشاره‌اي به افزايش قيمت بنزين و سهميه سوخت نشده است. وي تفاوت اين طرح با طرح پيشين را تخصيص سهميه بنزين به هر كدملي عنوان كرد كه پيش از اين به هر خودرو تعلق مي‌گرفت. سرپرست سازمان منطقه آزاد كيش تصريح كرد: از اين پس سهميه بنزين به دارندگان هر كدملي داراي خودرو يا فاقد خودرو تعلق مي‌گيرد، ميزان يارانه تخصيصي به ‌ازاي هر نفر معادل 20 ليتر بنزين به ‌نرخ 1500 تومان است.


فناوري ارزان‌سازي مسكن را وارد مي‌كنيم، نه مهندس و مصالح
رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه هدف وزارت راه و شهرسازي از مذاكره با شركت‌هاي خارجي فقط ورود فناوري‌هاي نوين ساخت‌وساز مسكن است، گفت: ما ‌دنبال ارزان‌سازي مسكن هستيم. وي توضيح داد: قرار نيست هيچ كارگر، مهندس و مصالح ساختماني چيني وارد كشور شود. قرار است فناوري‌‌هاي نوين ساخت مسكن در راستاي ارزان‌سازي آن وارد شود. قاسمي توضيح داد: امروز عمر ساختمان‌هاي كشور 15 تا 20 سال است و ما در بحث صنعتي‌سازي مسكن مسير دو و سه را هم طي نكرديم اما دنيا از مسير هشت عبور كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون