• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5119 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۹ دي

پيدا وپنهان

تعيين تكليف طرح صيانت اينترنت مجلس؛ پس از عيد
مهرداد ويس‌كرمي، دبير كميسيون مشترك حمايت از حقوق كاربران در فضاي مجازي خاطرنشان كرد: در حال حاضر نمايندگان مجلس درگير تصويب بودجه هستند و پيش‌بيني مي‌شود كه طرح صيانت با آغاز سال جديد تصويب شود. وي با اشاره به بررسي طرح صيانت در مجلس گفت: طرح صيانت در حال بررسي بيشتر است و ما هيچ‌گاه با تصويب اين طرح به دنبال محدود كردن استفاده كاربران از فضاي مجازي به هر قيمتي نبوديم. طرح صيانت را به عنوان برچيدين فضاي مجازي معرفي و ذهن‌ها را نسبت به اجراي آن منحرف كردند. نماينده مردم لرستان با بيان اينكه مخالفان طرح صيانت در معرفي آن انحراف ايجاد كردند، افزود: بحث اين است كه قوانيني وجود داشته باشد كه تكليف ما در زمان بروز مشكلات مشخص باشد. پيشرفت تكنولوژي نيز مانند هر پديده جديدي دو سويه تهديد و فرصت دارد. ما با اين طرح مي‌خواهيم تهديد‌ها را كاهش و فرصت‌هاي آن را ارتقا بدهيم.


حق‌الزحمه يك درصدي مشاوران املاك غيرقانوني است

مصطفي قلي‌خسروي، رييس اتحاديه مشاوران املاك درباره تخلف نرخ مشاوران بنگاه‌هاي املاك گفت: در معاملات خريد و فروش حق‌الزحمه مشاوران املاك 25 صدم درصد ارزش معامله است يعني هر دو طرف نيم درصد. قلي‌خسروي ادامه داد: براي قراردادهاي رهن كامل نيم درصد و اجاره‌بها يك‌چهارم نرخ اجاره ماهانه از هر دو طرف، در قراردادهاي رهن و وديعه نيم درصد و در متمم قرارداد هيچ حق‌الزحمه‌اي نبايد دريافت شود. وي با بيان اينكه براي تمديد قرارداد اجاره نيز يك‌هشتم حق كميسيون -بر اساس قانون اين رقم يك‌دهم است- از دو طرف بايد دريافت شود در پاسخ به اين پرسش كه چرا برخي مشاوران املاك در معاملات خريد و فروش از قانون تخطي كرده و يك درصد از طرفين دريافت مي‌كنند، افزود: مردم نبايد پرداخت كنند.


تكميل پروژه‌هاي نيمه‌كاره 70 سال زمان مي‌برد
مجتبي يوسفي، عضو كميسيون عمران مجلس گفت: در بخش‌هاي عمراني حدود 700 هزار ميليارد تومان براساس محاسبات سال 98 پروژه نيمه تمام داريم كه اينها جزو كريدورهاي جديد است. نوسازي و بهسازي در حمل ونقل نيازمند برنامه‌ريزي جدي است و متاسفانه با اين اعتبارات كم و قطره‌چكاني 50 تا 70 سال طول مي‌كشد تا اين پروژه‌ها به سرانجام برسد. وي افزود: حوزه حمل ونقل و به تبع آن كريدورهاي جديد و لجستيك محل درآمد بسياري از كشورهايي است كه در حوزه GDP و توليد ناخالص ملي سهم بسزايي دارند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون